مثلث آنلاین: رئیس فدراسیون فوتبال در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در مورد مسائل مختلف و عملکرد فدراسیون در یک سال گذشته توضیحاتی ارائه کرد.

سخنان تاج در مجمع فدراسیون: می خواهیم سازمان اختصاصی فوتبال تشکیل دهیم/چمن شماره دو به کی روش وفا نکرد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مهدی تاج در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال گفت: هر کدام از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کمیته‌ها دو دقیقه گزارش دادند که این مسئله حدود نیم ساعت به طول انجامید. گزارش کمیته تعیین وضعیت را نداشتیم. آن‌ها اتفاقات بسیار خوبی را رقم می‌زنند. مقررات مالی به شکلی است که در گذشته در کمیته انضباطی بررسی می‌شد اما الان کمیته تعیین وضعیت این اقدامات را انجام می‌دهد.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: با توجه به قوانین محکم AFC با تلاش‌های این کمیته و همکاری باشگاه‌ها و حمایت‌هایی که وزیر ورزش محمدرضا داورزنی و سازمان لیگ انجام داده، سال گذشته بخش عمده‌ای از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طلب‌های باشگاه‌ها پرداخت شد و آن‌ها توانستند مجوز حضور در آسیا را به دست بیاورند. شرایط باشگاه‌ها نسبت به قبل خوب شده است و اکنون وضعیت پایداری نسبت به قبل دارند.

تاج ادامه داد: پیش‌بینی کردیم یک سازمان اقتصادی تصدی این امور را در فوتبال برعهده بگیرد و در مورد آن رای گیری می‌کنیم. خیلی روی این سازمان کار شده، فدراسیون و سازمان لیگ به دلیل ملاحظاتشان دوست دارند سازمان اختصاصی فوتبال تشکیل شود و به مسائلی مثل حق پخش و… رسیدگی کنند. اگر قرار است مسابقات پخش شود، حقوق فوتبال باید از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طریق این سازمان پیگیری شود. ما در سال 2017 به عنوان بهترین فدراسیون انتخاب شدیم که این مسئله در گزارش عملکرد فدراسیون وجود نداشت. امسال هم ژاپن بهترین فدراسیون شد. این جایگاه بین ایران، کره و ژاپن دست به دست می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه تأکید کرد: اتفاقات خوبی در رنکینگ فیفا رقم خورد، ما در رده 36 جهان بودیم اما به جایگاه بیست و دوم رسیدیم. در رنکینگ فیفا بهترین جایگاه در بین تیم‌های آسیایی داریم. در فوتسال به جایگاه سوم رسیدیم که این در تاریخ بی‌سابقه بوده است. ما در فوتبال ساحلی در آسیا اول هستیم و همه اینها اتفاقات خوبی است که رخ می‌دهد. از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ لحاظ هوادار در آسیا بیشترین تعداد هوادار را داریم و فوتسال‌مان هم جایگاه خاص خودش را دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما 17 کرسی بین‌المللی داریم که تعداد آن امسال یک عدد افزایش پیدا کرد. داوران بسیار خوبی در آسیا داریم که جایگاه بسیار مناسبی در بخش بانوان و آقایان دارند. داوری را به طور جدی پیگیری می‌کنیم و به دنبال استفاده از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کمک داور ویدئویی هستیم. با وزیر هم صحبت کردیم و شرایط سیستم سخت‌افزاری آماده است. علیرضا فغانی جزو بهترین داورهای جهان است که پیر لوجی کویلینا از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ او تعریف کرده و او را جزو بهترین‌ها دانسته است. ما برای VAR مجوزهای فیفا را بگیریم که اگر این سیستم راه بیفتد، بسیاری از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مشکلات ما حل می‌شود و نگرانی‌هایمان به حداقل می‌رسد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد آخرین گزارش‌های پروژه‌ای فیفا عنوان کرد: ما چمن مصنوعی کمپ را تکمیل کردیم. حدود 600 هزار یورو برای آن پول گرفتیم که در مهرماه 97 دریافت شد. این چمن بسیار استاندارد است که فقط در چند کشور آسیایی وجود دارد. ما این چمن را با تعرفه 5 درصدی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گمرک خارج کردیم. امسال چمن شماره دو آکادمی افتتاح شد و مورد بهره‌وری قرار گرفت. یکی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حرف‌های کی‌روش همین چمن بود و می‌گفت تیم ملی نباید در پژوهشگاه تمرین کند، اما این چمن هم به او وفا نکرد، ولی خوشبختانه ایجاد شد. یک میلیون دلار برای چمن شماره یک پول گرفتیم که صحبت با پیمانکار و… در حال انجام است و به سرعت کارش را پیش می‌بریم تا هرچه سریع‌تر این زمین هم راه‌اندازی شود.

همچنین 100 هزار دلار برای تاسیس خوابگاه بانوان از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آسیا گرفتیم که این مکان در پشت چمن مصنوعی به زودی تاسیس می‌شود و قرار است کارهای ساخت و ساز آن استارت بخورد.

انتهای پیام/