مثلث آنلاین: پخش مستندی گزارشی درباره ستاره سابق فوتبال ایران باعث پیدا شدن برخی سوء تفاهم ها نسبت به این مربی جوان شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش"ورزش سه" ایمان مبعلی ستاره سابق فوتبال ایران دیشب چهره ویژه برنامه نود بود چرا در این برنامه مستندی گزارشی درباره او و به مناسبت خداحافظی اش از فوتبال پخش شد. مبعلی بی شک یکی از بهترین های فوتبال ایران در دوران حدودا بیست ساله حضورش در مستطیل سبز بوده است. او در سال های فوتبالش بارها با پیشنهاداتی از سوی تیم های بزرگ ایران مواجه بود اما در نهایت و در لیگ دهم به تیم محبوبش استقلال پیوست. با این وجود حرف های او در مستندی که در نود پخش شد باعث وجود برخی سوء تفاهم ها شد. مبعلی در بخشی از مصاحبه اش درباره اینکه چه شد به استقلال رفت حرف هایی زد که کلید دردسرهای بعدی برای شماره 23 دوست داشتنی فوتبال ایران بوده است.


ایمان مبعلی در گفت و گویی که با " ورزش سه" انجام داد درباره گزارش برنامه نود گفت:« راستش برای این گزارش چند ساعتی فیلم گرفتند و نمی دانستم که قرار است این تکه ها از مصاحبه فقط پخش شود. خب کار سختی بود ما 5-6 ساعت توی راه بودیم و از طرفی وقت کم بود و خیلی حرف ها را نتوانستم بزنم.»


او اما درباره این گزارش و سوء تفاهم هایی که به وجود آمده گفت:« ابتدا باید بگویم من استقلالی هستم و اولین قرارداد حرفه ای ام را با استقلال اهواز بسته واولین حقوقم که دوازده هزارتومان بود را از این تیم گرفتم. ضمن اینکه برادر بزرگم که مربی ام بود و نقش زیادی در موفقیت من داشت یک استقلالی متعصب و جدی شد.» مبعلی درباره موضوعی که باعث ایجاد برخی سوء تفاهم ها شده هم گفت:« در بخشی از مصاحبه از من پرسیدند که آیا زمانی که به استقلال رفتم به این خاطر بود که علی دایی مربی پرسپولیس بود؟ و من در جواب گفتم نه در آن زمان من پیشنهادی از پرسپولیس نداشتم.»


او اضافه کرد:« متاسفانه در برنامه دیشب فقط آن بخشی که من گفتم از پرسپولیس پیشنهاد نداشتم را پخش کردند و این باعث شد یک عده فکر کنند من پرسپولیسی بوده ام. راستش دلیل دیگری که برخی همیشه دراین سال ها فکر می کردند پرسپولیسی هستم به این خاطر بود که من در فولاد بازی می کردم ، فولاد قرمز می پوشید و در آن سال ها بازیکنانی مثل بهنام سراج، یحیی گل محمدی و نعیم سعداوی در این تیم بودند و به نوعی تیم دوم پرسپولیس به حساب می آمد این ذهنیت هم راجع به من درست شد درحالی که کسانی که من را می شناسند می دانند که چقدر استقلالی هستم. همبازیانم در استقلال و تیم ملی می دانند که من یک استقلالی هستم.»


مبعلی با اشاره به پیشنهاداتی که از پرسپولیس داشته است گفت:« زمانی که در امارات بودم دوبار پرسپولیسی ها با من مذاکره کردند، یک بار در زمان آقای عباس انصاریفرد و یک بار هم در زمان آقای داریوش مصطفوی که هر دو با من جلسه گذاشتند اما در نهایت من به پرسپولیس نرفتم. از طرفی گفتم که برادر بزرگم که مربی ام بود استقلالی بود و من هم از کودکی به خاطر او استقلالی شدم.»


هافبک تکنیکی و مهندس فوتبال ایران در ادامه گفت:« خب من البته آدمی نیستم که بخواهم دنبال فضا سازی باشم و همیشه در برابر این شایعه و حواشی سکوت کردم . با این حال و علیرغم احترامی که برای پرسپولیسی ها قائلم اما استقلالی بودم، هستم و خواهم ماند. من حتی خوشحال نشدم که تصویری که روی دیوار نوشته بود: پرسپولیس یادت باشه مبعلی سرورته " را در فیلم نشان بدهند چون برای هواداران فوتبال احترام قائل هستم.» او افزود: « برای انتخاب استقلال تهران برای بازی کردن علاوه بر علاقه ای که به این تیم داشتم مسایل حرفه ای را هم در نظر گرفتم. می دانستم خوزستانی ها در استقلال راحت تر و موفق تر هستند ضمن اینکه دوستانی مثل پژمان منتظری در آن جا داشتم و این تیم را انتخاب کردم با این وجود در زمانی که با استقلال قرارداد بستم پیشنهادهای بالاتری از تیم های دیگر هم داشتم اما ترجیح دادم در تیمی که دوستش دارم بازی کنم.»