تراکتورسازی پس از 9 هفته بی شکست با لیکنز، در رشت 3 امتیاز از دست داد، اما همچنان لیکنز در کنار برانکو طی نیم فصل دوم، عملکرد بهتری نسبت به رقبای مستقیم داشته است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر در دوره هجدهم سه تیم 31 امتیازی داشت که به ترتیب سپاهان، پدیده و پرسپولیس بودند و پشت سر این سه تیم هم تراکتورسازی قرار داشت که 26 امتیازی بود و سپس استقلال با 25 امتیاز رتبه پنجم را در اختیار داشت. نزدیک ترین تیم به 5 تیم قدرتمند نیم فصل اول پارس جنوبی بود که 19 امتیاز داشت؛ حالا اما و در پایان هفته دهم رقابت های نیم فصل دوم شاهد تغییرات زیادی در جدول هستیم.

• سپاهان که قهرمان نیم فصل اول بود، در نیم فصل دوم شرایط خوبی ندارد و با 47 امتیاز به رتبه چهارم سقوط کرده.

• پدیده تیم دوم جدول رده بندی 46 امتیاز کسب کرده و رتبه پنجم را در اختیار دارد. اگر تنها امتیازات نیم فصل دوم را در نظر بگیریم این تیم ششم می شود.

• پرسپولیس و تراکتورسازی اما روند خوبی داشته اند و توانسته اند خود را به عنوان تیم های اول و دوم جدول رده بندی مطرح کنند. نکته قابل توجه اینکه هر دو در نیم فصل دوم 23 امتیاز گرفته اند و تراکتورسازی تفاصل بهتری ثبت کرده و این یعنی 5 امتیاز نیم فصل اول میان دو تیم حفظ شده است.


• استقلال در نیم فصل دوم 22 امتیاز کسب کرده و توانسته از رتبه پنجم به سوم ارتقاء یابد، ولی فاصله با صدر از 6 امتیاز به 7 امتیاز در پایان هفته دهم نیم فصل دوم افزایش یافته.

• نکته جالب توجه دیگر اینکه هیچ تغییری در 5 تیم بالای جدول یا به اصطلاح بیگ فایو لیگ هجدهم ایجاد نشده ولی ترتیب قرار گرفتن آنها در جدول تغییر کرده.

• همچنین می توان در میان تیم های بالای جدول رده بندی به شاگردان منصوریان اشاره کرد که توانسته اند خود را طی 10 بازی انجام شده در نیم فصل دوم به رتبه 5 برسانند. این تیم نیم فصل اول را در رتبه چهاردهم خاتمه داد.

• در پایین جدول هم پیشرفت سپیدرود در امتیازگیری و افت نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت، رقابت بر سر ماندن در لیگ برتر را داغ‌تر کرده است. نتیجه این نتایج فعلا با برکناری علیرضا مرزبان همراه بوده.

• 5 هفته تا پایان رقابت های لیگ برتر باقی مانده و قطعا این رقابت طی هفته های باقی مانده داغ تر هم می شود.

جدول رده بندی نیم فصل دوم در پایان هفته دهم؛ تراکتورسازی صدرنشین و پرسپولیس با تفاضل کمتر رتبه دوم را در اختیار دارد.

جدول نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر در دوره هجدهم

جدول لیگ برتر در دوره هجدهم در پایان هفته بیست و پنجم

همچنان در پایان هفته بیست و پنجم 5 تیم ابتدایی جدول رده بندی، همان 5 تیم ابتدایی پایان نیم فصل اول هستند ولی جایگاه آنها با هم عوض شده.