کار شاگردان برانکو برای صعود از گروه لیگ قهرمانان آسیا به اما و اگر کشیده شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

با آغاز دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا2019، دو تیم الاهلی عربستان و پرسپولیس از ساعت 20 به وقت تهران در ورزشگاه راشد آل مکتوم در شهر دربی به مصاف یکدیگر رفتند. این رقابت حساس برای هر دو تیم، در نهایت با پیروزی الاهلی به پایان رسید.

ترکیب‌ها

الاهلی: محمد العویس، سعید المولد، محمد آل فتیل، سلمان الموشر، عمر السوما، نوح الموسی، پائولو دیاز، جانینی تاوارز، حسین عبدالغنی، عبدالرحمن غریب و آدریان سانتوس

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، بشار رسن، سیامک نعمتی و علی علیپور

نیمه نخست

پرسپولیس از ابتدا کنترل بازی را در دست گرفت. در دقیقه 6، کار گروهی پرسپولیسی‌ها به بشار رسن ختم شد و او ضربه عجولانه‌ای را به توپ زد که در نهایت با واکنش دروازه‌بان الاهلی راهی به دروازه حریف پیدا نکرد. دقیقه 8، سیامک نعمتی روی فرار سریع مهدی ترابی از جناح راست توپ را با ضربه‌ای محکم به سمت دروازه الاهلی شوت کرد که با دخالت مدافعین تیم عربستانی، توپ راهی کرنر شد. در دقیقه 13 فرصتی استثنایی برای سیامک نعمتی ایجاد شد که او قدر این موقعیت را ندانست و به اشتباه سایه توپ را زد. در دقیقه پانزده نیز سیامک نعمتی فرصت دیگری را از دست داد. در دقیقه 28 عبدالله غریب با عبور از مدافعان پرسپولیس در موقعیت تک به تک با علیرضا بیرانوند قرار گرفت و دروازه‌بان پرسپولیس مجبور شد برای گل نشدن توپ مرتکب خطای پنالتی شود. عمر السوما پشت توپ ایستاد و دروازه پرسپولیس در دقیقه 30 گشوده شد. در ادامه پرسپولیسی‌ها جلو کشیدند اما در نهایت نیمه نخست با شکست شاگردان برانکو به پایان رسید. تا پایان نیمه نخست، سیامک نعمتی به دلیل از دست دادن موقعیت‌های پیاپی تا پایان نیمه اول بدترین بازیکن پرسپولیسی‌ها بود و مهدی ترابی با تلاش‌هایی که برای موقعیت‌سازی داشت، در نهایت بهترین شاگرد برانکو در پایان نیمه نخست نام گرفت.

نیمه دوم

تیم عربستانی در نیمه دوم با دقت بیشتری حمله می‌کرد و همین باعث شد تا شاگردان برانکو در دقیقه 47 موقعیت ارزشمندی را به عمر السوما تقدیم کنند که در نهایت مهاجم الاهلی از گل کردن آن برنیامد. در دقیقه 51 علی علی‌پور با یک شوت زمینی دروازه العویس را تهدید کرد. در دقیقه 56 ریباند ضربه ایستگاهی الاهلی مقابل السوما قرار گرفت و ضربه خطرناک او با عکس العمل علیرضا بیرانوند راهی کرنر شد. متوسط استقرار بازیکنان پرسپولیس و الاهلی تا دقیقه 65 بازی، نشان می‌دهد پرسپولیس با هفت بازیکن حضور پرتعدادی در زمین الاهلی دارد اما هنوز نتوانسته گل خورده را جبران کند.

در دقیقه 83 مهدی شیری با خطا بر روی جانینی تاوارز، ضربه ایستگاهی خطرناکی را به الاهلی هدیه داد. عمر السوما پشت ضربه ایستگاهی قرار گرفت و با یک ضربه دیدنی توپ را در دروازه علیرضا بیرانوند قرار داد تا فاصله دو برابر شود. در ادامه پرسپولیسی‌ها تلاش کردند تا فاصله را کمتر کنند و در نهایت ضربه ایستگاهی پرسپولیسی‌ها در دقیقه 91 با سانتر سروش رفیعی به شجاع خلیل‌زاده رسید و او با یک ضربه سر قدرتمند دروازه العویس را گشود. ثانیه‌هایی پیش از پایان مسابقه، ضربه بی‌دقت نعمتی دوباره از کنار دروازه الاهلی راهی اوت شد. در نهایت بازی با نتیجه 1-2 به نفع الاهلی به پایان رسید. شجاع خلیل‌زاده با دریافت کارت زرد مقابل الاهلی، دیدار پرسپولیس مقابل پاختاکور را از دست داد. هم‌چنین در شبی که پسر برانکو که برای او حکم مهره شانس را دارد در ورزشگاه حاضر بود، پرسپولیس بازنده بود. با این باخت، حاصل تقابل‌های برانکو بر روی نیمکت پرسپولیس به آمار ده مسابقه؛ سه پیروزی، چهار تساوی و سه باخت تغییر پیدا کرد. با توجه به تساوی السد و پاختاکور تا پایان دقیقه 65، پرسپولیس حالا با 4 امتیاز قعرنشین گروه نام گرفت.

255 41