مثلث آنلاین: عضو فراکسیون ورزش مجلس با انتقاد از نبود نظارت بر ورزشگاه‌ها، عنوان کرد: متأسفانه برخی عوامل غیر ورزشی به دنبال نا آرامی روی سکوها هستند تا بهره‌ برداری‌های قومیتی، اجتماعی و سیاسی خاص خود را داشته باشند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حواشی دیدار روز گذشته دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان که منجر به مصدومیت ٢۴۵ و جان باختن یک تن از تماشاچیان این بازی فوتبال شد، گفت: حساسیت هفته‌های پایانی لیگ برای برگزارکنندگان مسابقات مشخص است و شورای تأمین، سازمان لیگ و عوامل برگزار کننده مسابقات باید برای برگزاری به دور از حاشیه این مسابقه برنامه ریزی می‌کردند.

حساسیت هفته‌های پایانی برای همه مشخص بود باید نظارت‌ها تشدید می‌شد

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه عوامل بیرون و داخل زمین در بازی روز گذشته موجب تحریک هواداران دو تیم شد، افزود: حساسیت‌های هفته‌های پایانی به علاوه وضعیت جدول و نبود نظارت صحیح بر نحوه برگزاری این مسابقه از جمله علل نا آرامی‌های روز گذشته بر روی سکوها بود.

جمالی نوبندگانی تأکید کرد: متأسفانه برخی عوامل نیز وجود دارند که می‌خواهند نا آرامی‌ روی سکوی ورزشگاه‌ها تشدید شود تا بهره‌ برداری‌های قومیتی و سیاسی خود را داشته باشند و در این حوزه دیگر نمی‌توان چنین رخدادی را ورزشی تلقی کرد.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد دستگاه‌‎های نظارتی به شکل ویژه‌ای به این موضوع ورود کنند تا این عوامل شناسایی و با آن‌ها برخورد شود، تصریح کرد: چنین اتفاقاتی اگر در هر جای دنیا رخ دهد، حتما تماشاگر با چندین سال زندان و ممنوعیت ورود به اماکن ورزشی و ورزشگاه‌ها مواجه خواهند شد و در این زمینه برخی لیدرها نیز مقصر هستند که در برار چنین حواشی خطرناکی واکنش مناسبی ندارند.

رسانه‌ها و مردم از نیروهای حافظ امنیت حمایت کنند/ جان مردم اولویت اصلی است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه در چنین شرایطی رسانه‌ها و مردم باید برای حفظ امنیت تماشاگران از نیروهای از نیروهای تأمین کننده امنیت حمایت کنند، افزود: متأسفانه برخی فضاسازی‌ها علیه نیروهای تأمین کننده امنیت در فضای مجازی ایجاد شده که به هیچ عنوان پسندیده نیست.

محمدجواد جمالی نوبندگانی

کمیته انضباطی با اظهارنظرهای تهدید آمیز برخورد کند

جمالی نوبندگانی ادامه داد: باید با عواملی که موجب تحریک هواداران شده به شدت برخورد شود؛ متأسفانه در این شرایط یکی از بازیکنان باشگاه سپاهان هواداران پرسپولیس را برای بازی جام حذفی تهدید کرده است که کمیته انضباطی باید با چنین رفتارهایی برخورد شود و اظهارنظری در این خصوص که در بازی جام حذفی در اوایل خردادماه در اصفهان خون به پا خواهیم کرد، بسیار عجیب است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس یادآور شد: در چنین شرایطی اگر برنامه 90 حواشی رقابت‌‎های هفته گذشته تراکتورسازی و ناآرامی‌ روی سکوها را بررسی می‌کرد، اتفاقاتی به این شدت در ورزشگاه آزادی رخ نمی‌داد و معتقدم برنامه موفق90 با رویکردی فوتبالی مجددا پخش شود./

پایان پیام