مثلث آنلاین: رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت که امیر قلعه‌نویی در جریان دیدار پرسپولیس - سپاهان باید از سوی داور اخراج می‌شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

داود رفعتی گفت: در خصوص داوری‌های مسابقات هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر باید بگویم که شاهد دو بازی حساس در تهران و مشهد بودیم. عملکرد داوری‌ها به دقت در جلسه آنالیز کمیته داوران بررسی می‌شود اما بر اساس بررسی‌های اولیه باید بگویم شاهد قضاوت‌های بسیار خوبی بودیم که هیچ تاثیری در نتایج بازی‌ها نداشت.

وی اضافه کرد: در خصوص بازی تیم‌های تراکتورسازی و ذوب آهن اعضای تیم میهمان در دقیقه 3 به تصمیم داور اعتراض داشتند اما ادامه بازی کاملاً‌ درست بود و هیچ خطایی اتفاق نیفتاد. همچنین در صحنه پنالتی تراکتورسازی به نظر می‌رسید ابتدا بازیکن مهاجم روی مدافع ذوب آهن خطا کرده که بر این اساس اعلام پنالتی درست نبود، البته ذوب آهن در این بازی برنده شد و این پنالتی هم گل نشد که تاثیر چندانی در نتیجه نداشت.

رئیس دپارتمان داوری با اشاره به دیدار تیم‌های پارس جم و فولاد گفت: این بازی از حساسیت بالایی برخوردار نبود با این وجود آقای کرمانشاهی در یک صحنه اعلام پنالتی کردند که داور پشت دروازه به مشورتی درست این پنالتی را لغو کرد. در خصوص پنالتی دیگری که گرفته شد باید بگویم قطعاً خطا در این صحنه اتفاق افتاده اما اینکه در داخل یا خارج محوطه جریمه بوده تنها داور یا کمک داور می‌توانند اعلام کنند چرا که در مکان و موقعیت مناسبی برای تشخیص قرار داشتند.

رفعتی در خصوص بازی تیم‌های پرسپولیس و سپاهان اظهار داشت: تمامی تصمیمات داور این مسابقه کاملاً درست بود به استثنای صحنه برخورد سید جلال حسینی با بازیکن سپاهان که لازم بود کاپیتان پرسپولیس با یک کارت زرد جریمه شود. عدم اخراج سرمربی تیم میهمان (امیر قلعه‌نویی) قطعا یکی از اشتباهات تیم داوری در این بازی بود. این رفتارها مصداق ایجاد تشنج و تحریک تماشاگر است که ما در کلاس ها بارها اعلام کرده ایم در این مواقع به هیچ وجه مسامحه صورت نگیرد اما آقای حیدری در کلاس‌های توجیهی نیم فصل حضور نداشتند و شاید به همین دلیل از اختیار قانونی خودشان در این صحنه به خوبی استفاده نکردند.

وی عنوان کرد: در خصوص بازی پدیده و استقلال هم باید بگویم شاهد یکی از بهترین قضاوت‌های هفته بودیم که آقای ناظمی به دلیل این قضاوت قطعا مورد تشویق قرار می‌گیرد. در خصوص مسابقات هفته آینده هم بهترین نفرات انتخاب می‌شوند و البته انتظار ما این است که داوران با شدت عمل قانون را بدون تسامح اجرا کنند تا شاهد هیچ مشکلی در بازی ها از این نظر نباشیم.

منبع/ تسنیم