وینفرد شفر در استقلال فقط در 6 بازی توانست با تفکراتش بعد از دریافت گل دوباره تیمش را به بازی برگرداند و با زدن گل کار را به تساوی بکشاند یا بر حریف پیروز شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایلنا، استقلال با وینفرد شفر در تمام بازی‌های 2 فصل اخیر در لیگ برتر، لیگ قهرمانان و جام حذفی فقط 6 مرتبه کامبک داشته و نتیجه بازی باخته یا مساوی کرده را در 90 دقیقه به نفع خودش برگردانده است. در نقطه مقابل آن‌ها 5 بازی را که جلو بودند را در ادامه با مساوی عوض کردند. در 8 مسابقه هم آبی‌ها بعد از این‌که گل خوردند و عقب افتادند دیگر نتوانستند به بازی برگردند و کار را به تساوی بکشاند یا حتی برنده از میدان خارج شوند. در مجموع و با این نتایج مشخص می‌شود وینفرد شفر و کادر فنی اش در اغلب بازی‌ها برای نیمه دوم و یا بعد از دریافت گل اول یا خوردن گل مساوی، پلن و برنامه ای برای عوض کردن جریان بازی نداشتند.

گل خوردند و باختند!

استقلال در دربی رفت پارسال در دقیقه 22 گل خورد و 68 دقیقه فرصت داشت را دست کم کار را به تساوی بکشاند، اما اینچنین نشد تا خیلی زود اولین شکست شفر رقم بخورد. چند هفته بعد استقلال با گل دقیقه 31 از ذوب‌آهن پیش افتاد اما در دقایق 61 و 91 گل خورد تا بازی برده را واگذار کند. در بازی رفت یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا نقابل ذوب‌آهن هم آبی‌ها در دقیقه 90+2 گل خوردند و بازنده شدند. هرچند فرصت چندانی هم برای جبران نبود.در لیگ هجدهم آبی‌ها با گل به خودی آرمین سهرابیان در دقیقه 12 از میزبان خودشان پارس‌جنوبی جم عقب افتادند و در 78 دقیقه بعد حتی نتوانستند گل مساوی را بزنند!پنجمین شکست استقلال شفر هم در ورزشگاه آزادی مقابل سپاهان رقم خورد. حریف با گل دقیقه 81 پیش افتاد و استقلالی‌ها برای زدن گل مساوی حدود 10 دقیقه فرصت داشتند اما تیم شفر در انجام این کارنا توان بود. امسال در بازی با تراکتور سازی هم شرایط مشابهه الی رقم خورد. با گل دقیقه 53 اشکان دژاگه استقلال عقب افتاد و در ادامه و 37 دقیقه باقی مانده تیم شفر نتوانست کاری از پیش ببرد. در بازی با پدیده هم آبی‌ها دقیقه 8 گل خوردند و در 82 دقیقه بعد نتوانستند این گل را جبران کنند. در آسیا و جام حذفی هم اوضاع به همین شکل بود. الهلال با گل دقیقه 51 جوینکو پیش افتاد اما استقلال شفر حتی نتوانست به تیم 10 نفره و بحران زده الهلال گل مساوی را بزند. در جام حذفی هم آبی‌ها با گل‌های 17 و 34 دوبار از حریف پبش افتادند و در دقایق 28 و 42 گل مساوی را دریافت کردند و در ادامه هم کار به وقت اضافه و ضیافت‌های پتالتی‌ها کشید و مدافع عنوان قهرمانی از دور رقابت‌ها کنار رفت!

عوض کردن برد با مساوی

در 5 بازی استقلال شفر با زدن گل جلو افتاده‌اما در ادامه نتوانسته از داشته‌اش محافظت کند و گل مساوی را دریافت کرده است. در لیگ هفدهم آبی‌ها با گل دقیقه 23 جلو افتادند اما در دقیقه 85 گل مساوی را دریافت کردند. همان فصل با گل دقیقه 11 جلو افتاندند اما دقیقه 57 گل مساوی را خوردند. در بازی رفت و برگشت برابر العین در فصل گذشته لیگ قهرمانان هم شرایط به همین شکل بود. در امارت با گل‌های دقایق 52 و 77 تیام استقلال پیش افتاد اما العین با گل‌های دقایق 63 و 89 بازی را به تساوی کشاند و از شکست خانگی فرار کرد.در بازی برگشت هماستقلال با گل دقیقه 42 تیام پیش افتاد اما در دقیقه 78 گل تساوی را خورد و از رسیدن به 3 امتیاز بازی خانگی بازماند.این فصل هم آبی‌ها در تهران با گل دقیقه 53 بازهم العین جلو افتادند اما در دقیقه 85 گل مساوی را خوردند!

هر فصل 3 کامبک

در مقابل این 13 ناکامی، شفر فقط در 6 بازی توانست با تفکراتش بعد از دریافت گل دوباره تیمش را به بازی برگرداند و با زدن گل کار را به تساوی بکشاند یا بر حریف چیره شود. اولین کامبک آبی‌ها آبی‌ها با شفر در لیگ هفدهم و بازی با نفت تهران بود. حریف با گل دقیقه 65 جلو افتاد اما آبی‌ها در دقایق 76 و 88 به این گل جداب دادند و برنده از میدان خارج شدند.دومین کامبک برابر پیکان بود. حریف با گل دقیقه 13 جلو افتاد اما استقلال شفر با گل‌های دقایق 49 و 54 از حریف پیش افتاد. وقتی که پیکانی‌ها دقیقه 62 بازی را به تساوی کشاندند باز هم این گل در دقیقه 90 پاسخ داده شد تا استقلال شفر برنده از میدان خارج شود. سومین بازگشت آبی‌ها در فصل گذشته لیگ قهرمانان بود. استقلال با گل دقیقه 6 در خانه الریان جلو افتاد اما در ادامه و در دقایق 18 و 28 دروازه‌اش را باز شده دید. سرانجام آبی‌ها با گل دقیقه 88 کار را به تساوی کشاند و دست پر از خانه تیم قطری برگشت. این فصل هم استقلالی‌ها 3 کامبک داشتند. شاگردان شفر دردقایق 24 و 54 از ذوب‌آهن گل خوردند و در دقایق 43 و 56 به این گلها جواب داد تا از اصفهان دست پر به تهران برگردد. آن‌ها گل دقیقه 7 سایپا را هم با گل‌های دقیقه 23 و 81 جواب دادند و برنده از میدان خارج شدند.آخرین کامبک تیم شفر هم برابر فولاد خوزستان بود. استقلال در دقیقه 15 گل زد اما میزبان این گل را در دقیقه 38 جواب داد تا بازی به تساوی بکشد. در ادامه استقلال در دقایق 40 و 94 به گل رسید تا یک برد قاطع را کسب کند. آبی‌ها تا اینجا در هر فصل فقط 3 کامبک داشته‌اند!