بارسلونا برای رسیدن به رویای سه گانه، رقیب دشواری مانند لیورپول را مقابل خود می بیند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 اجتناب‌ناپذیر بود. در هر صورت، بارسلونا قهرمان می‌شد و لیونل مسی کسی بود که مهر و امضای آن را می‌زد. بارسلونا فشار زیادی آورد اما نتوانست خانه لوانته را خراب کند تا اینکه گرگ آرژانتینی از روی نیمکت بلند شد و قفل دروازه را شکست. به تاخیر افتادن این پیروزی که همه انتظارش را داشتند اما هیچ کس نتوانست آن را برای بارسا تضمین کند تا وقتی که مسی آمد، شادی فوق‌العاده‌ای در نوکمپ ایجاد کرد.


البته این شادی باید کوتاه باشد و خواهد بود به خاطر بازی چهارشنبه با لیورپول چون تنها موفقیت اروپایی، هواداران بارسلونا را که به سلطه بر فوتبال اسپانیا عادت کرده‌اند، دلخوش می‌کند. وقتی در آینده اوضاع تغییر کند، از این دوره به شکلی خاص‌تر از حال حاضر یاد می‌شود. سایه سه حذف پیاپی از یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا هنوز روی سر باشگاه است و بازی با لیورپول بزرگترین بازی فصل بارسلونا تا اینجا است و با وجود بزرگی و اهمیت قهرمانی لالیگا، اگر نتوانند تیم یورگن کلوپ را از پیش رو بردارند، در بهترین حالت اضطراب و نگرانی دامنشان را می‌گیرد و در بدترین شکل دچار بحران می‌شوند.


این دومی در حال حاضر بدبینانه به نظر می‌رسد اما کافی است بارسا در خانه ببازد تا درخواست اخراج ارنستو والورده همه جا را بگیرد با وجود همه دستاوردهایی که در دو فصل اخیر داشته. برای همین بود که او مسی و محور خط میانی، سرخیو بوسکتس را روی نیمکت نشاند وگرنه بیرون گذاشتن این دو در حالی که پای جام در میان است، غیرعادی بود.


فرانسسک ساتورا چهره افسانه‌ای بارسلونا از نزدیک این بازی را تماشا می‌کرد؛ او به خاطر شکار صحنه انگشت فروکردن ژوزه مورینیو در چشم تیتو ویلانووا شهرت پیدا کرد. او 41 سال است در باشگاه فعالیت می‌کند اما هفته گذشته بازنشسته شد. او اوضاع نیمکت، رختکن و محل کنفرانس خبری را کنترل می‌کند اما برای نخستین بار توانست بازی را از جایگاه مدیران تماشا کند. مثل همه هواداران بارسلونا مسی کنار زمین بود و دید تیم چه فشاری روی میهمانش آورد برای اینکه به گل برسد و کار قهرمانی را یکسره کند. دو شوت سوارس دفع شد و کوتینیو در نیم ساعت اول چهار شوت داشت، تیم همه کار کرد جز کار آخر و این سوال مطرح بود که چه زمانی این قفل شکسته می‌شود در حالی که تردیدی درباره انجامش وجود نداشت.


کوتینیو بدون مسی راحت‌تر بازی می‌کند و بیشتر از همه بازی‌هایش در ماه‌های اخیر تاثیرگذار بود. برای همین بود که بین دو نیمه جایش را به مسی داد تا کار را تمام کند. بارسلونا در نیمه اول 11 موقعیت گل ایجاد کرد و 70 درصد مالکیت توپ داشت.


حقیقت این است که از چهار ماه قبل کار قهرمانی یکسره شده بود و فقط فرمالیته و زمان فاصله بارسلونا تا قهرمانی بود. 16 دقیقه بعد از ورود مسی، او با یک حرکت دو مدافع لوانته را محو کرد و با شوتی دقیق دروازه لوانته باز شد.


ساتورا بیش از هر کسی شاهد گل‌های مسی در این استادیوم بوده اگر چند هوادار پا به سن گذاشته بارسلونا را که پای ثابت همه بازی‌های تیم هستند، استثنا کنیم. این گل شاید از همه شیرین‌تر بود چون برای نخستین بار بعد از سال 2010 بارسلونا در خانه قهرمان شد و نوکمپ را شادی فرا گرفت اما صبح دیروز که کافه‌ها قهوه سرو می‌کردند، صحبت از آمدن محمد صلاح، سادیو مانه و بقیه به شهر بود. کار تازه شروع شده است.


منبع: سایت گل

ایران ورزشی