ملی پوش اسبق استقلال ابراز امیدواری کرد مدیریت ضعیف باعث نشود سرمربی موقت استقلال حیثیتش زیر سوال برود.

روشن: حیثیت فرهاد با مدیریت ضعیف استقلال زیر سوال نرود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، مسئولان تیم فوتبال استقلال بعد از شکست مقابل پدیده بالاخره تصمیم به تغییر سرمربی خود گرفتند و همانطور که از قبل قابل پیش بینی بود فرهاد مجیدی بازیکن محبوب استقلالی ها را در 5 بازی باقی مانده به عنوان سرمربی موقت استقلال منصوب کردند.

در رابطه با تغییرات در کادر فنی و همچنین تصمیمات مدیران این تیم حسن روشن بازیکن اسبق تیم ملی و یکی بهترین بازیکنان تاریخ باشگاه استقلال اظهار کرد:« متاسفانه عدم مدیریت باعث به وجود آمدن این اتفاقات می شود. همانطورکه من همیشه از بدو ورود شفر گفته ام او در باشگاه الاهلی هم مربی گری کرده بود و درآن باشگاه هم به علت کسب نتایج ضعیف از کار برکنار شد. شفر یک مربی است که برای تیم های متوسط در ایران گزینه خوبی است اما برای باشگاه بزرگی مثل استقلال او نمی تواند موفق شود. من شخصا حرکات او را مثل سوت زدن و چرخاندن شال را به هیچ وجه نمی پسندم. من تعجب می کنم که او در دبی اصلا این کارهایی را که در این جا انجام می داد را نمی کرد. من فکر می کنم اگر در سال گذشته نتایجی هم در نیم فصل دوم گرفته شد به خاطر کیفیت خوب بازیکنان بود. »


وی در ادامه با اشاره به نداشتن اعتقاد شفر به کمیته فنی خاطر نشان کرد:« وقتی شما کمیته فنی را پس می زنید و می خواهید یک نفره تصمیم بگیرد وضعیت به همین شکل می شود و یا وقتی پای دلال به باشگاه باز می شود دیگر نمی شود نام این مجموعه را باشگاه نامید .


اینکه باشگاه همیشه می گوید که قرارداد شفر در زمان ما منعقد نشده است دلیلی نمی شود چرا که همین آقایان بعد از برد های استقلال شفر را بهترین انتخاب ممکن می دانستند .


من وقتی شنیدم باشگاه به سمت تشکیل کمیته فنی رفته است بسیار خوشحال شدم، اتفاقا از بچه های خیلی خوبی هم استفاده شده بود ولی بعد از یک مدت کوتاه متوجه شدیم دیگر این کمیته محلی از اعراب ندارد و این دیگر مشخص بود که فضا قائم به شخص شده است و یکی از اشتباهات بزرگ شفر قطعا همین بود.»


مهاجم ریز نقش سالهای دور فوتبال ایران همچنین افزود:« اصلا نوع انتخاب مدیر عامل در باشگاه استقلال از پایه و اساس غلط است. مدیرعامل باید از میان اشخاصی انتخاب شود که به وزیر محترم ورزش برنامه ای ارائه می دهند و از میان این برنامه ها وزیر اقدام به انتخاب مدیرعامل می کند. سپس بعد از این مرحله، طبق برنامه ارائه شده به او باید فرصت کافی بدهند تا بتواند مدیر عامل اهداف مد نظرش را پیاده کند. اصلا به همین دلیل است که این قدر تعویض مدیر در باشگاه ها مشاهده می شود. درهیچ کجای دنیا به این شکل نیست که ابتدا سرمربی مشخص شود و بعد از آن مدیر عامل انتخاب شده است و در ادامه هیئت مدیره تشکیل می شود. این در حالی است که در هیچ کجای جهان به این شکل نیست. خب در این صورت مدیر عامل به این علت که خودش سرمربی را تعیین نکرده است همیشه با او زاویه دارد چونکه موفقیت های سرمربی به نام مدیر قبلی نوشته می شود و این همان اتفاقی است که در استقلال شاهد آن بودیم.»


حسن روشن در همین رابطه اظهار داشت: «در اصل مدیرعامل باید بعد از انتصاب توسط اعضای هیئت مدیره، کمیته فنی تشکیل دهد و آن کمیته فنی اقدام به تعیین سرمربی می کند و در ادامه مثل کوه پشت آن سرمربی بایستد.»


روشن بعد از انتقاداتش از نبود یک سلسله مراتب مدون در باشگاه در خصوص سرمربیگری فرهاد مجیدی هم گفت:« آوردن فرهاد مجیدی به غیر از اینکه بخواهند خرابش کنند چیز دیگری نیست. او نباید سرمربی استقلال می شد و اشتباه محرزی مرتکب شد. آنها حیثیت مجیدی را زیر سوال برده اند و الان اصلا معلوم نیست چه کسی او را سرمربی انتخاب کرده است و اگر بعد از چند بازی این سرمایه استقلال هم شامل حال حیا کن و رها شود چه کسی پاسخگو خواهد بود؟»


روشن در خاتمه گفت:« فرهاد در دو سه مورد در دبی و تهران از من نظر خواست و برادرانه به من تلفن هایی می زد و صحبت می کرد و من هم تا آنجا که می توانستم او را راهنمایی می کردم و او تقریبا نتیجه هم گرفت. در ایران هم خداحافظی کرد اما باز هم پایش نشستند تا دوباره او را سیاه کردند تا او در یک بازی دویست نفره خداحافظی کند.


البته هر کسی اختیار خودش را دارد و دلم برای فرهاد چون دوستش دارم می سوزد، ولی امیدوارم مجیدی مشاوره های خوبی داشته باشد و بتوانند او را کمک کنند و اگر قرار است بماند و حیثیت خود را بگذارد حداقل حقش را بگیرد و اگر هر کسی بخواهد برای خودش تصمیم بگیرد کار درستی نیست.»