مثلث آنلاین: پس از کنار گذاشته شدن «وینفرد شفر» از هدایت استقلال، زوایای پنهان قرارداد سنگین این مربی آلمانی با آبی های پایتخت نمایان شد. قرارداد سنگینی که موجب از بین رفتن چندین میلیارد تومان در شرایط اقتصادی سخت فعلی، آنهم بدون کسب موفقیت برای باشگاه استقلال می شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا؛ تغییر سرمربی برای پایان دادن به نتایج پرفراز و نشیب، تصمیمی بود که مدیران استقلال در روزهای پایانی فصل اتخاذ کردند تا شاید آرامش را به نزد هواداران پرتعداد خود بازگردانند.
در این در حالی است که مدیران استقلال می توانستند در پایان فصل، باب مذاکره را با شفر باز کرده و برای پایان همکاری راه های بهتری را انتخاب می کردند تا عواقب سنگینی برای این باشگاه نداشته باشد. اکنون همه می دانند که مرد آلمانی از مواضع خود برای دریافت قرارداد بیش از یک میلیون دلاری به راحتی کوتاه نمی آید و باشگاه استقلال با شرایط فعلی باید رقم سنگینی برای فسخ قرارداد او پرداخت کند.
در اینکه قرارداد شفر با مفاد حرفه ای از سوی مدیران استقلال همراه نبوده، تردیدی نیست و ادعای «امیرحسین فتحی» مدیرعامل این باشگاه در خصوص اینکه قراداد حرفه ای با او امضاء نشده، قابل پذیرش است.
فتحی اعلام کرد: مرسوم نیست که مربی حق فسخ داشته باشد، اما باشگاه این حق را نداشته باشد. ضمن اینکه رقم قرارداد شفر بالای یک میلیون دلار است که مبلغ بسیار سنگینی محسوب می شود. «ساشا شفر» پسر سرمربی آلمانی بدون داشتن مدرک معتبر آنالیزوری، قرارداد سنگینی با استقلال امضاء کرده بود.
با خواندن حرف های مدیرعامل استقلال این پرسش مطرح می شود که چرا مدیران استقلال اقدام به تهیه قراردادی نکردند که منافع باشگاه نیز در آن لحاظ شود.فتحی در زمان امضای این قرارداد، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال بود.
اکنون شفر سرمربی تعلیق شده استقلال درپی دریافت کل طلب خود از آبی پوشان پایتخت است و خطر جدی این باشگاه را تهدید می کند.
شفر حدود 18 میلیارد تومان از باشگاه استقلال طلب دارد و به هیچ عنوان حاضر به توافق با مدیران این تیم نیست، چراکه برخورد خوبی با وی برای پایان دادن به همکاری نشد. این در حالی است که مسئولان باشگاه استقلال در صحبت‌های خود مدعی شدند که او راهی به غیر از توافق ندارد.
ادعای توافق از سوی مدیران استقلال در شرایطی مطرح می شود که مربی آلمانی از طریق وکیل خود با جدیت در تلاش برای گرفتن حق و حقوقش است.
او از مصاحبه های مدیران استقلال در خصوص نحوه انتقال «الحاجی گرو» و «نیومایر» و همچنین تلاش برای انتقال «اللهیار صیادمنش» به آلمان به شدت ناراحت است است و می خواهد پس از مشخص شدن وضعیتش با باشگاه استقلال در گفت وگویی، واکنش تندی به رفتار و عملکرد مدیران باشگاه داشته باشد.
شفر بعد از باخت به پدیده با تصمیم سریع مسئولان استقلال تعلیق شد و طبق اعلام باشگاه استقلال که البته ابتدا در آن تناقض وجود داشت به صورت رسمی کنار گذاشته شد تا کار به «فرهاد مجیدی» سپرده شود.
مرد آلمانی تصمیم باشگاه را پذیرفت، اما مدارک مورد نظر را برای شکایت احتمالی به فیفا فراهم کرد تا مطالبات این فصل و البته مبلغ قرارداد فصل آینده را از استقلال دریافت کند.
یکی از نزدیکان شفر در این باره گفت: او مدارک مورد نظر را برای شکایت به فیفا آماده کرده است و اگر تا پایان ضرب الاجلی که برای مسولان استقلال تعیین کرده ،تکلیف مشخص نشود، راه شکایت به فیفا را در پیش خواهد گرفت.
در این راستا، یک کارشناس حقوقی به خبرنگار ورزشی ایرنا، گفت: برکناری شفر باید از راه منطقی انجام می‌شد و بهتر بود که به صورت مسالمت آمیز انجام شود، چراکه اکنون تبعاتی در انتظار این باشگاه خواهد بود.
وی ادامه داد: نامه تعلیق و اخراج فقط فیفا را مجاب می‌کند که تمام قرارداد شفر را از استقلال بگیرد و در صورتی که او به این مرجع جهانی شکایت کند، اسناد خوبی در اختیار دارد که یکی همان نامه تعلیق است و دیگری فیلمی که از راه ندادن شفر به تمرین استقلال بیرون آمده است. این باعث می‌شود شفر تمام مبلغ قرارداد این فصل و فصل آتی را از استقلال دریافت کند بدون اینکه در ایران حضور داشته باشد.
این برای چندمین بار در فوتبال ایران است که باشگاه ها با امضای قراردادهای غیر حرفه ای، برگ برنده را به مربیان و بازیکنان خارجی می دهند تا هم با بدهی سنگین مواجه شده و هم محرومیت از نقل و انتقالات در انتظار آنان باشد.
ورزشی**م.ت**3783**