گنارو گتوزو تصمیم گرفت از هدایت میلان استعفا بدهد.

رسمی: گتوزو از میلان جدا شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایلنا، جنارو گتوزو اعلام کرد در تصمیمی دردناک قانع شده که از هدایت روسونری کناره‌گیری کند. این سرمربی 41 ساله تا سال 2021 با میلان قرارداد داشت. او با این حال اعلام کرد که قصد دارد قرارداد را به صورت توافقی فسخ کند و هدایت این تیم را به شخص دیگر واگذار کند.

گتوزو که 13 سال به عنوان بازیکن پیراهن میلان را برتن داشته می‌گوید که این تغییر برای همه مناسب است. او به رپابلیکا گفت: ترک کردن نیمکت میلان آسان نیست؛ اما این تصمیم من بود. ماه‌های فراموش نشدنی را سپری کردم. این یک انتخاب دردناک اما متفکرانه است. آیا من قرارداد دو ساله را رد می‌کنم؟ بله، چون داستان من با میلان هرگز نمی‌تواند مساله پول باشد.

او ادامه داد:‌ من از تیم تشکر می‌کنم؛ پایان دادن فصل با 68 امتیاز اگرچه به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا دست پیدا نکردیم با ارزش بود. ما در طول فصل اشتباه داشتیم اما معتقدم که یک سال خوب بود. بزرگترین پشیمانی این است که ما در طی 3-4 ماه گذشته سطح همبستگی را حفظ نکردیم. ما از دوره های خیلی بدی گذشتیم. من موافق نیستم وقتی که می‌شنوم مردم می گویند بازیکنانم رشد کرده‌اند. بسیاری از آنها به خوبی در سطح توانایی های خود بازی کرده اند، اما ما هنوز تیمی هستیم که کیفیت و توانایی دارد.

مربی موناکو، لئوناردو ژاردیم و سیمونه اینزاگی، مربی لاتزیو، از جمله نام‌های اولیه هستند که به سرمربیگری در میلان مرتبط شده‌اند.