ملی پوش والیبال ایران معتقد است 2 هفته میزبانی در ایران بهترین فرصت برای صعود والیبالیست ها به فینال لیگ ملت هاست.

معنوی نژاد: بهترین فرصت را داریم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، جواد معنوی نژاد با اینکه تازه 23 سال بیشتر ندارد، اما با توجه به 2 سال حضور در سری آ و چند سال سابقه بازی در تیم ملی یکی از امیدهای اصلی کولاکوویچ در لیگ ملت ها به شمار می رود.


این بازیکن دریافت کننده و بلندقامت که همواره دور از حواشی سعی کرده در آرامش کامل کارش را پیش ببرد، برخلاف سال گذشته که با مصدومیت دست و پنجه می کرد، امسال با انگیزه و انرژی بالا وارد اردوی تیم ملی شده و در لیست هفته اول کولاکوویچ نیز قرار گرفته است.
در آستانه شروع لیگ ملت های والیبال 2019 با لژیونر تیم ملی همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت های جواد معنوی نژاد در گفت و گو با "ورزش سه" را می خوانید.


نزدیک بود قهرمان اروپا را شکست دهیم
سال خوبی را با ورونا سپری کردم و توانستم تا جایی که می شد به تیمم کمک کنم. ورونا هیچ وقت جزو مدعیان قهرمانی سری آ نبوده چون تیم هایی مثل لوبه و پروجا با سرمایه گذاری زیاد به دنبال قهرمانی هستند. دیدید که امسال هم لوبه هم قهرمان لیگ ایتالیا و هم قهرمان اروپا شد. ما هم در پلی آف مقابل همین تیم قرار گرفتیم که نزدیک بود بازی اول را ببریم، اما نشد.

معنوی نژاد: برای ایتالیایی ها کری نخواندم!


قرار بود گربیچ سرمربی بماند، اما...
بعد از اینکه از ایتالیا به تهران برگشتم، شنیدم که گربیچ از تیم ورونا جدا شده است. حتی در شام آخری که با اعضای تیم خوردیم، قرار بود گربیچ بماند و همه چیز هم روبراه بود. نمی دانم چه اتفاقاتی طی چند روز رخ داد که منجر به جدایی این مربی شد.


قراردادم تمام شده، اما گفتند در لیست خروجی است!
خبرهایی که دیدم که بعد از رفتن گربیچ و روی کار آمدن استویچف نوشته اند من و مرتضی شریفی در لیست خروجی ورونا قرار گرفته ایم. اصلا لیست خروجی برای من معنایی ندارد چون قراردادم با ورونا تمام شده و بازیکن آزاد هستم. مرتضی هم قراردادش یک ساله بود و بازیکن آزاد است. متاسفانه برخی به این شکل موضوع را مطرح کردند، اما من دیگر با ورونا قرارداد ندارم.

از 3 کشور پیشنهاد دارم؛ در ایتالیا راحت ترم
پیشنهادهایی از لهستان، ترکیه و ایتالیا دارم. سعی می کنم در یکی، 2 هفته آینده تکلیف تیم فصل بعدی ام را مشخص کنم. به هر حال در ایتالیا راحت ترم چون 2 سال آنجا بودم و زبانشان را هم بلدم. شرایط لیگ ایتالیا را می دانم و به نظرم بهترین لیگ دنیاست. امیدوارم بهترین تصمیم را بگیرم.

امیدوارم امسال به فینال برسیم
لیگ ملت ها هر سال خیلی فشرده برگزار می شود و امسال هم سفرها و بازی های زیادی داریم. موفقیت در این رقابت ها آمادگی ذهنی و بدنی خوبی می خواهد. امسال خوب تمرین کردیم و تجریبات سال های گذشته را هم داریم. امسال 2 هفته در ایران میزبانی داریم و امیدوارم بتوانیم 6 مسابقه را با حمایت تماشاگران ببریم تا شانسمان برای صعود به فینال بیشتر شود.

برای ایتالیایی ها کری نخواندم
از همان بازی اول مقابل ایتالیا باید محکم وارد زمین شویم و به فکر برد باشیم. یکی، 2 بازیکن مثل اسپریتو و لیبروی ایتالیا در تیم ورونا همبازی من هستند و از آنها شناخت دارم. البته من که با آنها درباره بازی رودررو حرف نزدم و کری هم نخواندم چون اصلا اهل کری خوانی نیستم. تمام تمرکز خودمان را باید معطوف هفته اول کنیم. ایتالیایی ها 2 بازی دوستانه با ژاپن برگزار کردند و شرایطشان با ما متفاوت است. انشاالله بتوانیم باقدرت شروع کنیم چون خیلی می تواند برد بازی اول به ما کمک کند.

معنوی نژاد: برای ایتالیایی ها کری نخواندم!

ترافیک در پست دریافت کننده کارم را سخت کرد
مسلما همه دوست دارند پیراهن تیم ملی را بپوشند و بازی کنند. من هم دوست دارم بهترین عملکردم را داشته باشم. در همه پست ها رقابت بین بازیکنان سنگین است. در پست ما هم ترافیک زیادی در تیم ملی وجود دارد و این کار را سخت می کند. برای همه ما مهم تیم است تا بتوانیم دست پر از بازی ها خارج شویم.

جایزه ها را بدهند، انگیزه مان بیشتر می شود
تیم ملی نیاز به رسیدگی و حمایت دارد. حتی خود مسئولان هم در جریان حضورشان در اردو گفتند که بازیکنان پاداش های خود را نگرفتند. یک مثال برای شما می زنم. میلاد عبادی پور در مسابقات قهرمانان قاره ها بهترین دریافت کننده شد و جایزه ای باید دریافت می کرد که هنوز هم به دستش نرسیده است. بازیکنی که زحمت کشیده، وقتی مزدش را هم می بیند، بهترین انگیزه و تشویق برای اوست. به هر حال ما برای مردم بازی می کنیم؛ مردمی که همیشه به ما لطف داشتند و وظیفه داریم برای خوشحالی آنها تلاش کنیم.