برانکو ایوانکوویچ پیش از حضور در کشورش جلسه‌ای ویژه در امارات با مدیران الاهلی عربستان برگزار کرده تا اکنون بازگشت او به تهران به سوال مهم هواداران تبدیل شود.

برانکو دو هفته دیگر از پرسپولیس به عربستان می رود اگر....
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که مدیران پرسپولیس از تلاش برای تمدید قرارداد با برانکو ایوانکوویچ صحبت می‌کنند، سرمربی موفق سرخپوشان همچنان مسیر توافق و مذاکره را با تیم‌های خواهانش را باز نگه داشته است.

موضوع مربوط به تمدید قرارداد برانکو به چالش کنونی باشگاه پرسپولیس و همچنین طرفداران این تیم تبدیل شده است و این مسأله باعث جلسه فوق العاده ایرج عرب و این مربی کروات پیش از حرکتش به سمت کرواسی شد.


مدیرعامل پرسپولیس که خود از جلسه با وزارت ورزش درباره موضوع استعفایش بازگشته بود، در این جلسه بامدادی با برانکو حول مسایل مختلفی به گفتگو نشست و درباره شرایط مالی نیز همانند گذشته به وعده‌ها بسنده کرد.

برانکو ایوانکوویچ اما بعد از موفقیت‌های سه فصل اخیر خود که در این فصل با دبل قهرمانی و کسب جام حذفی به عنوان تنها ناکامی چند سال اخیرش با وسواس بیشتری به دنبال ادامه همکاری است و نگران حواشی احتمالی است که در فصل آینده شاید مانع از دستیابی و تکرار موفقیت‌هایش شود.

برانکو لیست نداد


برخلاف چیزی که اعلام شده، برانکو به ایرج عرب لیستی برای نقل و انتقالات نداده است. در این جلسه برخلاف عرف لیست کتبی به مدیرعامل داده نشد و تنها براساس خواسته و اصرار ایرج عرب، چهار اسم به او اعلام شد تا در راستای برنامه نقل و انتقالات به مذاکره پرداخته شود.
در صورتی که اگر بنا به اعلام لیست بود، این مسأله با توجه به عرف باید با اعلام کتبی و طبق برنامه (لیست ابتدایی و ثانویه) صورت می‌گرفت و در نهایت امضای سرمربی را نیز پای آن می‌دید.

مهلت ١۵ روزه برای پرداخت ١٣٠٠ هزار یورویی!

برانکو کاملا از شرایط مالی باشگاه ناراضی است و آن را به اطلاع ایرج عرب رساند.


سرمربی کروات پرسپولیس بعد از گذشت 11 ماه به نیمی از دستمزد خود رسید و اکنون با پایان لیگ برتر و با دستیابی به 2 عنوان قهرمانی بدون تسویه مجبور به ترک ایران شد.


همین مسأله اعم گفت ‌گوی ایرج عرب و برانکو را در بامداد سه شنبه در پی داشت تا جایی که همین موضوع عاملی شد تا او نسبت به عدم اعلام لیست رسمی خریدش این چنین واکنش نشان دهد.


برانکو با این حرکت خود به دنبال این بود تا اگر درصدی برای فصل آینده به توافق دست نیافتند شرایط را برای باشگاه و توافق برای جذب بازیکنان با ایده فنی و تاکتیکی مرد بعدی نیمکت باز بگذارد چرا که لیست برانکو به معنای تأیید بازگشت و ادامه کار اوست.

باشگاه باید 800 هزار یورو تأمین کند


برانکو ایوانکوویچ در حال حاضر ٥٠٠ هزار یورو از مطالبات خود را از باشگاه طلب دارد و کادر فنى او نیز نزدیک به ٣٠٠ هزار یورو طلبکار است. باشگاه باید طبق توافق تا ١٣ روز آینده این مبلغ را تأمین و نسبت به پرداخت به برانکو و کادرش اقدام کند.
در حال حاضر بعید به نظر میرسد باشگاه شرایط تأمین مبلغ ریالى این مطالبات را نیز داشته باشد و همین موضوع شرایط توافق و ادامه همکارى طرفین را با کلاف سردرگمى همراه میکند.


مذاکرات برانکو با الاهلى عربستان


برانکو همواره براى حضور در کشورش و سپرى کردن مرخصى از پرواز ترکیش و حضور در ترکیه و بعد از آن زاگرب سود میبرد اما این بار مسیر پروازى او بعد از جلسه بامدادى با عرب به سمت امارات بود جایى که شاید سرنوشت او و باشگاه پرسپولیس را از یکدیگر جدا کند.
برانکو در این جلسه به همراه پیشکار خود با سران الاهلى عربستان به گفت و گو نشست اما هرگونه توافق قطعى و رسمى به بعد از مهلت دو هفته اى به باشگاه پرسپولیس موکول شد.

توافق دو میلیون و هفتصد هزار دلارى با الاهلى


در این جلسه بر خلاف مذاکرات قبلى که برانکو با تراکتور سازى و زنوزى داشت این بار بحث مالى نیز به میان آمد و طرفین به مبلغ دو میلیون و هفتصد هزار دلارى توافق کردند با این حال با توجه به قرارداد یک ساله برانکو با پرسپولیس همه چیز به دو هفته آینده و اقدام باشگاه تهرانى منوط شد.


در صورتى که باشگاه پرسپولیس موفق به برآورده کردن انتظارات مالى برانکو و فعال سازى بند تمدید قرارداد او شود توافق با باشگاه الاهلى کن لم یکن خواهد شد.

اکنون تمام شایعات نزدیک به واقعیت یک راه‌حل برابر مدیران پرسپولیس قرار می‌دهد؛ پرداخت حداقل یک میلیون یورو برای کشاندن برانکو به تهران و بعد از آن مذاکره برای تمدید قرارداد. آیا ایرج عرب و اعضای هیات مدیره‌اش قادر خواهند بود پروفسور محبوب هواداران که طی این چهار سال ویترین باشگاه را با جام‌هایش پربار‌تر کرده را بار دیگر به میز مذاکره فرابخوانند؟