هافبک سابق تیم ملی و استقلال نسبت به حضورمربی ایتالیایی در این تیم واکنش نشان داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایلنا، فریدون زندی هافبک سابق تیم ملی و استقلال معتقد است حضور مربیان خارجی در فوتبال ایران مفید است و می تواند به رشد فوتبال کمک کند .با زندی که این روزها در المان مشغول مربیگری است در خصوص اخرین شرایط استقلال و تیم ملی صحبت کردیم

استقلال بالاخره با یک مربی ایتالیایی به توافق رسید؟

خیلی خوشحالم که بالاخره استقلال توانست با مربی که مدت‌ها بود به دنبال توافق با وی بود را به خدمت بگیرد به نظر من مربی خارجی خیلی می‌تواند به استقلال در فصل آینده کمک کند البته که مشکلی که این مربی دارد این است که شناخت چندانی از بازیکنان ایرانی ندارد.


پس یعنی در واقع استقلال در چند هفته اول باز هم در نتیجه‌گیری موفق نخواهد بود؟

من چنین شرایطی را پش بینی نمی‌کنم زیرا یک مربی ایرانی در کنار استراماچونی حضور خواهد داشت و به وی راهنمایی‌های لازم را انجام خواهد داد تا زمانی که وی شناخت لازم را به دست بیاورد.

شنیده می‌شود این مربی ایتالیایی دستمزد خیلی بالایی را از استقلال دریافت خواهد کرد؟

به مربیان خارجی هر چقدر هم پول بدهیم ضرری نکرده‌ایم البته که مربیان خارجی باید خوب و تراز اول باشد استراماچونی هم در اینترمیلان مربیگری کرده قطعا مربی خوبی خواهد بود من سوابق او را مطالعه کردم در تیم‌های مطرحی مربیگیری کرد و در این برهه می‌تواند به استقلال کمک کند.

قطعا سال آینده با حضور این مربی و بازگشت دنیزلی لیگ جذابی را شاهد خواهیم بود؟

من هم با شما هم عقیده هستم هر چه قدر مربیان تراز اول به فوتبال ایران بیایند به رشد فوتبال کمک می‌کند.

با این همه تعریف‌هایی که از فوتبال ایران کردید خودتان دوست ندارید به ایران بازگردید؟

من بارها در مصاحبه‌هایم گفته‌ام دوست دارم در فوتبال ایران مربیگری کنم اما باید شرایطش هم فراهم شود مطمئن هستم که این اتفاق می‌افتد و بالاخره روزی من در فوتبال ایران مربیگری می‌کنم.

کار کردن در فوتبال ایران چطور است؟

هم شیرین و هم سخت است زیرا آلمانی‌ها به نظم و انضباط اهمیت می‌دهند و همین است که فوتبال آ‌نها در این چند سال پیشرفت خوبی کرده است اینجا به بازیکنان از کودکی تعلیم داده می‌شوند و فوتبال را به صورت آکادمیک یاد می‌گیرند و در سنین جوانی بیشتر تیم‌های مطرح آلمان به بازی می‌پردازند امیدوارم این اتفاق هم روزی در ایران بیفتد.

عملکرد ویلموتس را در این دو بازی چطور دیدی؟

ابتدا باید بگویم خیلی خوشحال هستم که یکی از بهترین دوستانم یعنی هاشمیان در تیم ایران مربیگری می‌کنند و حید استعداد و توانایی بسیار بالای دارد ویلموتس هم در این دو بازی نشان داده که شاخت خیلی خوبی از فوتبال ایران پیدا کرده همان طور که می‌بینید عملکرد تیم ملی در فاز هجومی نسبت به زمان کی‌روش پیشرفت کرده است و انگار بازیکنان از یک چیزی راهایی یافته‌اند من آ‌ینده تیم ملی را با ویلموتس بسیار درخشان می‌بینم.

فرهاد مجیدی هم سرمربی تیم امید شد نظرت چیست؟

با حضور مربیان جوان در فوتبال خیلی موافق هستم مجیدی هم در آن چند بازی که سرمربی استقلال بود علمکردش خیلی خوب بود و این انگیزه‌ای که او دارد می‌تواند به موفقیتش کمک کند.