آکادمی فوتبال کیا در چهارمین سال فعالیت حرفه ای اش در زمینه فوتبال پایه به موفقیت های بین المللی دست پیدا کرده و می توان منتظر بود تا از سال آینده شاهد حضور استعدادهای پرورش یافته این آکادمی در فوتبال حرفه ای باشیم.

نظر مهدوی کیا درباره مربی پرسپولیس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش" ورزش سه" مهدی مهدوی کیا از سال 2015 اقدام به تاسیس آکادمی فوتبال کیا کرد و در این چهار سال او به همراه برادر کوچکتری هادی مهدوی کیا ، در حال ساخت و آماده سازی تیم و پرورش استعدادهایش بوده اند. هادی مهدوی کیا بازیکن سابق پرسپولیس سرمربی تیم فوتبال آکادمی کیا است ، او که امروز پا به چهل سالگی گذاشت توانسته است با هدایت این تیم در رقابت های بین المللی فوتبال پایه نتایج خوبی کسب کند به طوری که در صفحه اینستاگرامش به مناسبت تولد هادی نوشت:" همبازی و رفیق کودکی ، برادر عزیزم ، چهل ساله شدی. چقدر زود گذشت. بهترین دوران کودکی دو برادر که اختلاف کمی داشتیم در کنار تو بود. بدون حتی یکبار دعواهای کودکانه در کنار هم عشق و صفا کردیم. در زمان بازیگری به حقت نرسیدی با تمام مشکلات و مصدومیت ها. مطئنم که در مربیگری به تمام خواسته هایت میرسی. با چیزی که به تازگی در مقابله با بهترین آکادمیهای دنیا و مربیانشون از تو دیدم به کارت ایمان دارم. به امید روزهای خوب برادر."


چهل ساله شدم


هادی مهدوی کیا بازیکن سابق پرسپولیس متولد دوم تیر سال 1359 است و امروز چهل ساله شد. او درباره شرایط تیم آکادمی کیا گفت:« خداراشکر امسال در تورنمنت های اروپایی که داشتیم خیلی موفق بودیم. جای خوشحالی دارد که از یک کشوری به نام ایران با تیم های بزرگ دنیا بازی کردیم و نتایج خوبی گرفتیم.»


او افزود:« ما در این سال با دو تیم در دو جام معتبر حضور داشتیم و با تیم های بزرگ دنیا بازی کردیم و توانستیم قهرمان شویم. دریک فینال با اتلتیکومادرید و در یک بازی دیگر هم با هامبورگ مسابقه دادیم.»


سرمربی تیم آکادمی کیا در ادامه با اشاره به اینکه چه زمانی بازیکنان آکادمی کیا وارد فوتبال حرفه ای می شوند گفت:« از سال آینده اولین گروه از بچه های آکادمی هجده ساله می شوند و با توجه به روندی که داریم از سال آینده این بازیکنان می توانند وارد فوتبال حرفه ای شوند. امیدوار بچه ها با توجه به تجربه هایی که کسب کردند بتوانند در آینده هم موفق باشند.»


هادی مهدوی کیا در این رابطه که قصد ندارد به جز آکادمی کار مربیگری را انجام دهد گفت:« به من جز آکامی در جای دیگری کار نخواهم کرد. ما این تیم و این آکادمی را خودمان ساختیم و همه چیز تا الان راضی کننده بوده است. ما انشالله تا سه چهار سال آینده با تیم خودمان به سطح اول فوتبال ایران خواهیم آمد.»


او همچنین گفت:« با توجه به اتفاقاتی که رخ داده و نسبت به آنچه فکر می کردیم ، الان مطابق برنامه ریزی پیش رفته و باشگاه روز به روز بزرگتر می شود که این اتفاق مهمی برای یک آکادمی است که با هزینه شخصی اداره می شود.»


هادی درباره مهدی مهدوی کیا و حضورش در آکادمی گفت:« آقا مهدی خودش رئیس کار است و بعد از بازی هایی که انجام دادیم خیلی امیدوار شدند.»


مهدی پیشنهادها را نپذیرفت


هادی مهدوی کیا در ادامه بااشاره به صحبت هایی که اینروزها درباره پیشنهاد سرمربیگری پرسپولیس به هادی مهدوی کیا شنیده می شود گفت:« آقا مهدی قصد ندارد برای مربیگری به ایران بیاید و علاقه ندارد در حال حاضر در ایران مربیگری کند. او از تیم های مختلف ملی پیشنهاد داشت اما به هیچکدام پاسخ مثبت نداد و به این زودی ها هم قصد ندارد برای مربیگری به ایران بیاید. »


بازیکن سابق پرسپولیس درباره جدایی برانکو هم گفت:«در همه جا وقتی یک شخص بزرگ و تاثیرگذاری می رود تبعاتی به همراه دارد. اما زندگی ادامه دارد امیدوارم طوری مدیریت شود تبعات کمتری برای تیم داشته باشد. تیم بازیکنان خوبی دارد که در این سال ها با برانکو تجربه کسب کرده و از او یاد گرفته اند. البته این طبیعی است که بعد از چند قهرمانی تیم افت کند.»


او در ارتباط با گزینه های مطرح شده برای نیمکت پرسپولیس هم گفت:«تجربه نشان داده که گزینه های خارجی مناسب تر هستند چرا که شرایط حرفه ای تری دارند و می توانند شرایط تازه ای را به وجود بیاورند. من فکر می کنم با توجه به شرایطی که پرسپولیس دارد بهترین است مربی خارجی برای این تیم انتخاب شود.»