جدیدترین عضو تیم پرسپولیس، بالاخره مقابل چشم هواداران و اهالی رسانه رونمایی شد. مردی که قاب هایی جذاب و دوست داشتنی از خود در جنوب تهران به یادگار گذاشت.

کالدرون ؛ شور و حرارت در تمرین به اضافه حوصله و اخلاق خوش
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، چمن ورزشگاه شهید کاظمی این روزها بیشتر از سال های اخیر برخورد گام های سرمربی پرسپولیس را حس می کند. گابریل کالدرون، در طول جلسه تمرینی دیروز با جنب و جوشی فراوان به همه جای زمین سر می زد و در تمامی بخش های تمرین، بر عملکرد شاگردانش نظارت داشت. این میزان دوندگی شخص سرمربی در یک جلسه تمرینی، شاید یکی از تفاوت های سبک کاری کالدرون با برانکو را نشان دهد.

از شواهد اینطور پیداست که گابی کالدرون خصوصیاتی از آمریکای لاتین را با خود به تهران آورده و خودش به تنهایی یکی از عوامل حرارت تمرین پرسپولیس شده است. خونگرم بودن او از همان لحظات ابتدایی ورود به ورزشگاه برایمان روشن شد. آقای سرمربی با لباس سفید به سمت رختکن حرکت کرد و سر راهش با هر خبرنگاری که تازه وارد ورزشگاه شده بود، دست داد و خوش و بش کرد.

او در انتهای تمرین هم به اندازه کافی صبر کرد تا مصاحبه علی علیپور تمام شود و بتواند با خبرنگارانی که در گفت و گوی قبل از تمرین حضور نداشتند، صحبت کند. در حین مصاحبه علیپور، کالدرون از تلاش برای جلب محبوبیت دست نکشید و درخواست خبرنگاران و طرفدارانی را که برای گرفتن عکس یادگاری صف کشیده بودند، با حوصله اجابت کرد.

 

 

در اولین دقایق آشنایی با رسانه ها بود که مرد آرژانتینی تاکید کرد این گرما و هیجان رفتاری اش، به نحوه بازی تیم تحت نظر او نیز منتقل می شود و پرسپولیس با اولین سرمربی آرژانتینی تاریخ خود تیمی تهاجمی خواهد بود. در عین صمیمیت اما کالدرون خیلی زود نشان داد چندان هم اهل تعارف نیست. از مطرح شدن سوالی درباره لیست خروجی ناراحت شد و طرف بازیکنان تیمش را گرفت. او تاکید کرد تازه 3 روز است تیم را تمرین می دهد و کسی را در این مدت از لیست پرسپولیس کنار نگذاشته است.

 

تصویر بشاش به جا مانده از دیروز، البته چهره مصممی را که از کالدرون در هنگام رویارویی با تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا خاطرمان هست پاک نمی کند. دیروز هم او درباره دشوار بودن کار در پرسپولیس بعد از 3 قهرمانی، با لبخند و روی باز صحبت می کرد و اینطور نشان می داد که چالش سختِ پیش رو را به چشم یک موقعیت می بیند و از این تهدید می خواهد یک فرصت بسازد. سرمربی آرژانتینی پرسپولیس همچنین تاکید کرد هر وقت تیم خوبی در اختیارش بوده، قهرمانی کسب کرده و کارنامه اش در الهلال و الاتحاد را نباید با تیم هایی مثل بنی یاس و القطر مقایسه کرد.

 

تحرک بسیار زیاد کالدرون در تمرین، باعث شده بود مترجم بارها از او جا بماند و ناچار خودش به تنهایی در میانه های زمین به بازیکنان دستورات تاکتیکی را گوشزد می کرد. البته او آنقدر با بازیکنان در حین تمرین گرم و صمیمی کار می کرد، که نبود مترجم در کنارش چندان به چشم نمی آمد و از حرکات و زبان بدن او، بازیکنان به وضوح منظور این سرمربی را متوجه می شدند.

 

 

کالدرون در هر آیتم، تیم را به چند دسته تقسیم می کرد و به صورت ویژه با هر دسته چند دقیقه ای کار می کرد. اما همواره با نگاه از دور، به دسته های دیگر هم توجه می کرد و کار را زیر نظر داشت. حتی جایی که تیم به دو دسته ترکیب اصلی (احتمالی) و ذخیره ها تقسیم شده بود و خود کالدرون بالای سر اصلی ها بود، سری هم به دروازه مخالف می زد و عملکرد بقیه نفرات تیمش را نظاره می کرد.

 

هرچند بعید است گابریل اومبرتو کالدرون متوجه تشویق انگلیسی جدید پرسپولیسی ها روی سکوهای ورزشگاه شهید کاظمی شده باشد، اما به همین اندازه هم دور از ذهن به نظر می رسد که کالدرون با هواداران پرسپولیس، ارتباط نگیرد و صمیمی شدنش با آنها مدت زیادی طول بکشد. رفتار جذاب، با حوصله و محترمانه او با تمام کسانی که دیروز تماشایش کردند، یعنی بازیکنان، هواداران و اهالی رسانه، گواه این مدعاست. مگر اینکه نتایج او نظر طرفداران را به سمتی دیگر سوق دهد که در این مورد هم قضاوت پیش از واقعه صحیح نیست.

 

همچنین از طرفی می توان به نظر بازیکنان پرسپولیس رجوع کرد که همه خارج از فضای تمرین، از کار با این سرمربی آرژانتینی راضی هستند. این موضوع می تواند یکی از فرضیات احتمالی درباره دوران پسا برانکو در پرسپولیس را به کلی رد کند. بعضا این پیش بینی وجود داشت که ممکن است بازیکنان پرسپولیس بعد از جدایی کسی که 3 فصل پیاپی آنها را به قهرمانی لیگ رسانده، از مربی بعدی رضایت نداشته باشند یا به نوعی از وی حساب نبرند.