لیگ دسته یک فوتبال در حالی فصل نوزدهم خود را آغاز می‌کند که در آن تغییرات قابل توجهی نسبت به فصل‌های گذشته پیدا کرده است و تیم‌های جدید و تحول یافته پا به این رقابت‌ها گذاشته‌اند.

آغاز یک دوره تحول  ؛لیگ یک فوتبال ایران امروز استارت می خورد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، فصل نوزدهم رقابت‌های لیگ دسته یک از امروز (شنبه) با انجام 9 بازی آغاز می‌شود. رقابت‌های لیگ آزادگان امسال زودتر از لیگ برتر آغاز می‌شود و این مساله در نوع خود اتفاقی کم‌سابقه به شمار می‌آید.

فصل نوزدهم لیگ دسته یک با تغییرات گسترده‌ای مواجه شده است. این فصل 18 تیم در رقابت‌های لیگ دسته یک حضور دارند. در حالی که فصل پیش 16 تیم در این رقابت‌ها حضور داشتند و در هر هفته دو تیم استراحت می‌کردند، در فصل نوزدهم لیگ یک دیگر شاهد چنین اتفاقی نخواهیم بود.

خوشه طلایی ساوه،‌ آرمان گهر سیرجان و نیروی زمینی تهران، تیم‌هایی هستند که از لیگ دسته دوم به لیگ یک آمده‌اند. در فصول گذشته همیشه دو تیم به رقابت‌های لیگ آزادگان راه پیدا می‌کردند اما به خاطر 16 تیمه شدن لیگ یک در فصل گذشته، تنها شهرداری ماهشهر به لیگ دسته دو سقوط کرد و این مساله باعث شد تا سه تیم راهی لیگ یک شوند.

همچنین سپیدرود رشت و استقلال خوزستان تیم‌هایی هستند که فصل گذشته، با قرارگیری در رتبه پانزدهم و شانزدهم لیگ برتر، به لیگ دسته یک سقوط کردند و مهمانان جدید این رقابت‌ها به حساب می‌آیند.

اما غیر از تیم‌های نامبرده، چند تیم هستند که با انتقال امتیاز و تغییر کادر مدیریت و مالکیتی، به نوعی تازه وارد در لیگ برتر به حساب می‌آیند. داماش گیلان که در مرحله پلی‌آف مقابل نیروی زمینی تهران با حاشیه‌های فراوان نتوانست به لیگ دسته یک راه پیدا کند، با خرید امتیاز تیم کارون اروند خرمشهر توانست نهایتا مسافر لیگ دسته یک شود. همچنین تیم رایکا بابل با خرید امتیاز تیم خونه به خونه، چهره جدیدی در لیگ یک است. تیم علم و ادب تبریز دیگر تیمی است که با پیگیری‌های لازم و مواقت کمیسیون ماده 5 و اداره ورزش و جوانان و شهرداری تبریز، توانست امتیاز شهرداری تبریز در لیگ یک را به دست آورد تا تنها امتیاز تبریز در لیگ دسته یک، در این رقابت‌ها باقی بماند.

در هفته اول رقابت های لیگ دسته یک و در مهم‌ترین بازی‌،‌ تیم‌های رایکا بابل و داماش گیلان به مصاف هم می‌روند که به نوعی دربی شمال و تازه‌واردهای لیگ یک به شمار می‌آید.

هفته اول مسابقات لیگ دسته یک به شرح زیر است:‌

رایکا بابل - داماش گیلان ساعت ۱۷:۳۰

قشقایی شیراز - مس کرمان ساعت ۱۷:۳۰

آلومینیوم اراک - فجر سپاسی ساعت ۱۷:۳۰

علم و ادب تبریز - نود ارومیه ساعت ۱۸:۰۰

آرمان گهر سیرجان - گل ریحان البرز ساعت ۱۸:۰۰

نیروی زمینی تهران - خوشه طلایی ساوه ساعت ۱۸:۰۰

سپیدرود رشت - مس رفسنجان ساعت ۱۸:۳۰

سرخپوشان پاکدشت - ملوان ساعت ۱۸:۳۰

استقلال خوزستان - بادران تهران ساعت ۱۹:۳۰