نگرانی هواداران دو تیم، در مورد کیفیت جذب بازیکن خارجی است.

یک مشت دلار برای خوشحالی هواداران؛ بازیکن هپاتیتی و تاریخ‌ساز دربی!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایلنا،دو بازیکن خارجی در روزهای آتی به استقلال و پرسپولیس اضافه می‌شوند. پرسپولیس با یک مهاجم به توافق رسید و استقلال هم یک دفاع چپ را به خدمت گرفت. حالا نگرانی هواداران این دو تیم، در مورد کیفیت جذب بازیکن خارجی است. اینکه مانند تیام، رسن، پاتوسی، نیلسون، جپاروف و ایمون زاید جواب می‌دهند یا فقط بدهی مالی برای این تیم به بار می‌آورند.

در این سال‌ها بازیکن خارجی بی‌کیفیت هم کم نبودند که به این دو تیم پیوستند و مدیران فریب دلال‌ها را خوردند. مانند هروه اوساله که نه تنها در هیچ مسابقه‌ای برای پرسپولیس به میدان نرفت، بلکه مبتلا به هپاتیت ب هم بود. اوساله بابت صفر دقیقه بازی برای پرسپولیس مبلغ 30 هزار دلار از این باشگاه دریافت کرد. یا فابریتسیو بازیکن برزیلی که معلوم نیست در سال 1382 چگونه از استقلال سر در آورد. فابریسیتو آن زمان در پاسخ به کیفیت پایین فوتبالش گفته بود:«اگر تکنیک داشتم که به ایران نمی‌آمدم!». به همین بهانه بهترین و ضعیف‌ترین خارجی‌های ده سال اخیر استقلال و پرسپولیس را مرور می‌کنیم.

بهترین خارجی پرسپولیس

قطعا در ده سال اخیر، خاطره شیرینی که ایمون زاید برای پرسپولیسی‌ها ساخت را هیچ خارجی‌ای نساخت. بازیکنی که با هت‌تریک در دربی، از شکست پرسپولیس یک برد ساخت. البته زاید در سایر مسابقات هم کیفیت بالایش را نشان داده بود. در این چند فصل بازیکنان دیگری مانند نیلسون هم عملکرد ویژه‌ای داشتند. نیلسون یک مرتبه رکورد کم‌ترین گل خورده ادوار لیگ برتر را به پرسپولیس هدیه داده بود.

بهترین خارجی استقلال

استقلال در این چند فصل بازیکن خارجیِ خوب، کم نداشت. همین نیم‌فصل گذشته پاتوسی همه را به وجد آورده بود و قبل از آن هم تیام و جپاروف هنرنمایی می‌کردند. اما حضور این بازیکن‌ها در استقلال دوام نداشت و خیلی زود جدا می‌شدند. اتفاقی که منجر شد استقلال به جز یک جام حذفی با گلِ تیام، به افتخار بیشتری دست نیابد. اما جانواریو با درخشش در استقلال، قهرمانی لیگ را به این تیم هدیه کرده بود.

بدترین خارجی پرسپولیس

در بین بدترین خریدهای پرسپولیس هم نام دی‌کارمو می‌درخشد. بازیکنی که با سر و صدای زیادی به پرسپولیس پیوست و روزهای کم فروغی را در این تیم سپری کرد. دی‌کارمو که افشین قطبی اعتقاد داشت روزی بهترین بازیکن ایران خواهد شد، بعد جدایی از پرسپولیس خیلی زود از فوتبال خداحافظی کرد و در برزیل مغاره پرنده فروشی بازی کرد! همچنین از دیگر خریدهای بی‌کیفیت خارجی، رافائل ادریوی نیجریه‌ای بود که در سال 85 به پرسپولیس پیوسته بود. شنیده شده او در کشور امارات کارگر بود و همان سال در صفحه شخصی خود التماس دعا داشت که برای من تیم پیدا کنید. ادریو در همان فصل، 6 بازی برای پرسپولیس انجام داد و بعد جدایی از پرسپولیس و شکایت به فیفا، به ازای هر بازی، یک امتیاز از این تیم کم کرد!

بدترین خارجی استقلال

خارجی‌های استقلال هم در این سال‌ها برای این تیم کم دردسر نساختند. آبی‌ها هر چند ماه درگیر طلب پروپییچ و شکایت این بازیکن از فیفا می‌شوند. بازیکنی که گلی بر سر استقلال نزد و فقط دردسر داشت. یا بازیکنانی مانند لیام ردی که بدون انجام حتی یک بازی، از این تیم جدا شدند. کیفیت خیلی از خارجی‌های استقلال هم جای بحث داشت که آخرین خارجی، الحاجی گرو بود. بازیکنی که آبی‌ها بیشتر از یک نیم‌فصل نتوانستند او را در کنار خود داشته باشند و خیلی زود با گرو فسخ کردند.