پس از اظهارنظرها و بازخوردهای به شدت منفی رسانه‌ها و مسئولان ورزش کشور درباره صحبت مهدی تاج مبنی بر محروم کردن خبرنگاران - که ویدئویش در رسانه‌ها پخش شد - رئیس فدراسیون فوتبال حرفش را پس گرفت!

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، مهدی تاج در جلسه‌ای گفته بود اگر خبرنگاری در نشست‌های خبری سوال نامربوط کند، ممکن است تا چهار سال از حضور در ورزشگاه‌ها محروم شود. پس از این صحبت، سیل بازخوردهای منفی از سوی رسانه‌ها، کارشناسان ارتباطات و مقامات عالی ورزش کشور روانه سئول و دفتر رئیس فدراسیون فوتبال شد. امروز (سه‌شنبه) اما مهدی تاج در یک برنامه تلویزیونی تهدیدش را پس گرفت و گفت: "قصد و نیتی برای مسدود کردن جامعه زحمتکش رسانه ای ندارم."

تاج درباره این موضوع توضیح داد: واقعیت این است که فدراسیون فوتبال در همان روزی که آن ویدئو منتشر شد، میزبان مدیران روابط عمومی و اصحاب رسانه و بیش از ۱۸۰ نفر از همه رسانه‌های تصویری و رادیو و همه جراید بود و جلسه خوبی برای تعامل و همکاری بیشتر فدراسیون با جامعه رسانه شکل گرفت. یک نفر هم از AFC آمده بود و از ۹ صبح تا ساعت شش و نیم جلسه بسیار خوبی داشتیم و درباره فعالیت‌های رسانه‌ای و تغییرات مربوط به لیگ صحبت کردیم. بنابراین ما به تعامل علاقه و به آن اعتقاد داریم. خود من هم یک عنصر رسانه‌ای هستم.

وی افزود: موضوع این است که هیچ‌کس در فدراسیون فوتبال قصد و نیتی برای مسدود کردن جامعه زحمتکش رسانه‌ای ندارد. فقط مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای درباره بررسی خشونت در ورزشگاه‌ها و جلوگیری از آن گذاشته بود. بحث‌های متفاوتی شد و متاسفانه صداوسیما بخشی از صحبت‌های من که بیش از یک ساعت و نیم بود را پخش کرد. موضوع این بود که وقتی درباره خشونت بحث شد انتظار مدعوین این بود که باید وضعیت ورزشگاه‌ها درست شود و ما هم گفتیم بخشی انجام شده و تکمیل‌تر خواهد شد. موضوع دوم این بود که گفتند بعضی از مدیران و مسئولان صحبت‌هایی می‌کنند که تنش‌زاست. بنده عرض کردم که موضوعات مصاحبه در یک ربع مسابقه که برای مصاحبه با سرمربیان وقت است باید بر اساس آیین‌نامه‌های فیفا باشد و مدرس هم توضیح داد که در آن یک ربع فقط باید درباره مسابقه سوال شود. نه اینکه ما بخواهیم کسی را چهار سال محروم کنیم. ما قانونی هم برای محدود و محروم کردن چهار ساله نداریم.

رییس فدراسیون فوتبال در برنامه "سلام، صبح بخیر" ادامه داد: یک نفر از همکاران ما که قبلا در AFC سوال نامربوطی کرده بود چند سال است از حضور در AFC محروم است و آنها کارت او را چهار سال است ضبط کرده‌اند و ما پارسال هم که او را معرفی کردیم گفتند چون غیرمرتبط سوال کرده هنوز به او کارت نداده‌اند. موضوع از اینجا درآمد نه اینکه ما بخواهیم کسی را چهار سال محروم کنیم.

تاج یادآور شد: خیلی بد است که فقط بخشی از صحبت‌ها پخش شود و بعد هم بپرسند شما از چه قانونی استفاده می‌کنید که چهار سال محروم می‌کنید.  چرا صحبت‌های ما درباره حق پخش، پخش نشد؟ اگر حق پخش، پرداخت نشود باشگاه‌ها نمی‌توانند به حیات خود ادامه بدهند. یک مجری جسارت ندارد درباره حق پخش صحبت کند و مدام می‌گویند وقت نداریم و به ما ربطی ندارد و برویم آیتم ببینیم.

رییس فدراسیون فوتبال درباره تمام شدن تحویل مدارک به کنفدراسیون آسیا تا روز شنبه و خطر حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا تصریح کرد: مدارک باید تا شنبه آماده شود. کمیته بدوی که دوستان ما هستند، آقای گرشاسبی و درویش و برادران این را پذیرفته‌اند که مدارک را بررسی کنند. بعد از این اگر رای را صادر کردند و خدای نکرده مدارک کافی نبود و رای را بر ابطال مجوز حرفه‌ای صادر کردند باز این‌ها حق دارند به کمیته استیناف که از پیشکسوتان ورزش هستند یعنی اولیایی و مصطفوی که قدیمی هستند اعتراض کنند.

وی ادامه داد: باشگاه‌ها در کمیته تعیین وضعیت هم بدهی‌هایی دارند. البته باشگاه پرسپولیس بخش زیادی از بدهی‌هایش را صاف کرده و وقتی صدور مجوز حرفه‌ای برای این باشگاه در بازی‌های داخلی صادر شد یادم است که فقط ۲۹۰ میلیون تومان بدهی داشت.

تاج بدهی ۲۰ تا ۳۰ میلیاردی استقلال را رد کرد و گفت: استقلال در بحث صدور مجوز حرفه‌ای ۳، ۴ میلیارد بدهی دارد و در بخش کمیته تعیین وضعیت هم ۳، ۴ میلیارد. این فعلا در ذهن من است. باید کار جدی شود و بخشی از منابع آنها بلیت فروشی است و رسانه‌ها به ویژه صداوسیما باید کمک کنند که افراد بلیت بخرند و بیایند.

رییس فدراسیون فوتبال درباره اعتراض بازیکنان به توپ لیگ برتر هم گفت: سازمان لیگ باید توضیح بدهد و من اطلاعی ندارم. فقط می‌دانم این حق بازیکنان و مدیران است که اعتراض کنند و اگر جمع بندی همه این باشد که توپ‌ها ایراد دارند باید به سمت تعویض توپ‌ها برویم. هر دوره‌ای توپ‌ها عوض شده ابتدای لیگ همین مشکلات را داشته‌ایم.

تاج در پایان درباره طرح لباس تیم ملی هم گفت: این باز مثل بحث جام جهانی می‌شود که گفتند زشت‌ترین لباس دنیاست و زیرپیراهنی است و بعد که به جام جهانی رفتیم جزو بهترین و شیک‌ترین لباس‌ها از طرف فیفا انتخاب شد. باید صبر کنند. اسپانسر لباس تیم ملی تغییر کرده و ان شاءالله یک لباس وزین و خوب برای آن تهیه می‌شود.