هفته پنجم از مسابقات لیگ برتر از امروز آغاز می‌شود و چهار مسابقه را شاهد خواهیم بود. مسابقاتی که هر کدام جذابیت‌های خود را دارد و قطعا در سرنوشت جدول تاثیر خواهد گذاشت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش افکارنیوز،  هفته پنجم از مسابقات لیگ برتر از امروز آغاز می‌شود و چهار مسابقه را شاهد خواهیم بود. مسابقاتی که هر کدام جذابیت‌های خود را دارد و قطعا در سرنوشت جدول تاثیر خواهد گذاشت.

اخبار ورزشی- هفته چهارم یکی از هفته‌های خوب و نسبتا پر گل بود، اما تحت‌الشعاع دربی قرار گرفت. ببینیم در هفته پنجم چه نتایجی رقم خواهد خورد و تیم‌ها چگونه به میدان خواهند رفت.

سایپا به زمین سفت رسید

شاگردان ابراهیم صادقی که هفته قبل نخستین شکست فصل را تجربه کردند، حالا باید در خانه میزبان تراکتورسازی تبریز باشند. سایپا در چهار بازی اول خود در لیگ نمره قابل قبولی کسب کرده و با هفت امتیاز در بالای جدول جایگاه امنی دارد که برای شروع مربیگری کاپیتان وفادار این تیم، شروع مناسبی است. بازی آنها با تراکتورسازی نخستین بازی با یکی از مدعیان قهرمانی این فصل است و این خودش برای سرمربی جوان نارنجی‌پوشان یک تجربه مربیگری بسیار سنگین و جذاب است.

آنها در هفته نخست هم مقابل ذوب‌آهن در اصفهان نتیجه خوبی گرفتند، اما تراکتور دنیزلی چیز دیگری است. این تیم در شروع فصل و در چهار بازی نخست هشت امتیاز کسب کرده و دوپله بالاتر از سایپا در رتبه چهارم جدول جای دارد. تراکتور با مربی بی‌اندازه با تجربه و جذابش یکی از جدی‌ترین مدعیان این فصل است و تا امروز هم خوب نتیجه گرفته است.

مهم‌ترین برد آنها پیروزی خانگی در بازی 6 امتیازی مقابل پرسپولیس بود که آنها را از نظر روحیه و‌ انگیزه خوب جلو انداخته است. ببینیم تراکتور در این بازی به چند امتیاز دست پیدا می‌کند و رتبه‌اش در جدول را ارتقا خواهد داد یا خیر!

مچ‌اندازی کروات‌ها

در سیرجان تیم زخم‌‌خورده گل‌گهر به مصاف نفت‌آبادان می‌رود. جدال دو سرمربی کروات یکی از جذابیت‌های این هفته است، مخصوصا اینکه هر دو از گل‌های آماتوری و اشتباهات کودکانه شاگردان‌شان به‌شدت می‌نالند. گل‌گهر به‌عنوان یک تیم تازه به لیگ‌برتر صعود کرده، خیلی بد نتیجه نگرفته و غیر از باخت هفته قبل مقابل تراکتور بقیه بازی‌ها را با تساوی به پایان رسانده است. وینکو یک مدافع جدید هم جذب کرده که اگر به این بازی برسد، می‌تواند بار تجربی خط دفاعش را افزایش دهد.

اما نفت‌آبادان با اسکوچیچ، فصل متفاوتی دارد. او در تلاش برای جا انداختن سیستم ذهنی‌اش در نفت، چهار بازی اول را سپری کرد و بد هم نتیجه نگرفت. نفت پنج امتیاز اندوخته حیاتی برای خودش جمع کرده که قطعا در مسابقات انتهای فصل و در کورس این تیم برای بقا در لیگ به کمک آنها خواهد آمد.

نبرد همبازی‌های قدیم

در مسجدسلیمان تارتار یک‌بار دیگر فرصت صف‌آرایی مقابل یک تیم بزرگ را به‌‌دست می‌آورد. او که سبک بازی‌اش در هفته‌های گذشته انتقاد مربیان تیم‌های رقیب را برانگیخته بود حالا یک بازی بزرگ دیگر مقابل مدعیان بالای جدولی را تجربه خواهد کرد. او پیش از این استقلال و سپاهان را متوقف کرده بود و حالا مقابل همبازی قدیمی‌اش یحیی گل‌محمدی به صف‌آرایی خواهد ایستاد.

دیداری که برای پرسپولیس هم مهم است، چرا که به‌خاطر تفاضل گل کمتر بعد از شهر خودرو دوم است. یحیی گل‌محمدی هم یک هفته پس از نخستین باخت خودش در لیگ مقابل فولاد، حالا برای کسب سه امتیاز این بازی خارج از خانه‌انگیزه‌های بیشتری دارد.

شهرخودرو حتی با باخت هفته قبل هم صدرنشین ماند و برای اینکه بتواند از همین هفته‌های اول لیگ، امتیازات حیاتی کورس آخر هفته را کسب کند، روی پیروزی در این بازی مقابل تیم پایین جدولی حساب ویژه‌ای باز کرده است. جدال دو همبازی قدیمی تماشایی است. ببینیم فرجامش چه خواهد شد.

بازی شاگردان دیروز فیروز

چهارمین بازی روز اول از هفته پنجم بین پارس و نساجی برگزار خواهد شد که این هم می‌تواند دیدار جذابی باشد. جدال فراز کمالوند و رضا مهاجری که هر دو از شاگردان فیروز کریمی هستند، مسابقه‌ای است که می‌تواند تماشایی و فنی باشد. پارس امسال وضع خوبی ندارد و بقا بزرگ‌ترین هدف آنهاست.

آنها هفته قبل مقابل سایپا نخستین برد خود را کسب کردند تا کمی اوضاع بحرانی خود را در جدول بهبود ببخشند و به وضعیت امروز برسند. بردی که شاید کمی روحیه آنها را برای ادامه مسیرشان افزایش دهد. اما در سوی دیگر میدان نساجی قرار دارد که این روزها بهترین خط حمله (به همراه پیکان) و یکی از بدترین خطوط دفاعی را دارد.

تیم رضا مهاجری امسال خیلی طالب باز‌ی‌های کم گل نیست و دو، سه نتیجه خوب و پر گل برجای گذاشته که نشان می‌دهد آنها بازی شناوری را ارائه می‌دهند و خیلی اهل بازی اتوبوسی و بردهای اقتصادی نیستند. آنها هفته قبل تیم بحران زده شاهین شهرداری بوشهر را شکست دادند و حالا امیدوارند که در جدال امروز نیز دست پر به خانه برگردند.