مهاجم پیشین استقلال در ارزیابی اش از عملکرد آبی پوشان در پنج هفته ابتدایی نوزدهمین دوره لیگ برتر گفت: در طول تاریخ حضور استقلال در فوتبال ایران، از این تیم ضعیف‌تر ندیده بودم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عبدالعلی چنگیز در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص عملکرد استقلال برابر ذوب آهن گفت: متأسفانه این ضعیف ترین تیمی است که در تاریخ باشگاه استقلال وجود داشته، تیمی که نتواند دو بار از گل خورده خود دفاع کرده و دو دقیقه از گل زدنش نگذشته، گل دریافت می کند نشان می دهد که مشکلات زیادی در این تیم وجود دارد که متأسفانه مسئولان تیم توان برطرف کردن آن را ندارد.

وی تأکید کرد: بعد از گل دومی که استقلال زد خوشحال بودیم که به اولین برد در لیگ نوزدهم دست پیدا خواهیم کرد اما دو دقیقه هم نگذشت که باز هم گل تساوی را دریافت کرد و این باعث شده هواداران هم از این تیم دلسرد شوند.

مهاجم پیشین استقلال در ادامه گفت: شاهکار خط دفاعی آبی پوشان در فوتبال دنیا بی نظیر است. من نمی دانم آنها در تمرین چه کاری انجام می دهند و سرمربی تیم چه تمرینات ویژه ای را برای آنها در نظر می گیرد. آیا اصلا آنها تمرین می کنند یا فقط دور هم جمع می شوند. شرایط استقلال این روزها خوب نیست و با این شیوه ای که آنها پیش می روند مطمئنا به هیچ جا نخواهند رسید.

چنگیز در خصوص اخراج سرمربی استقلال هم گفت: وقتی که سرمربی این چنین برآشفته می شود و دست به اعتراض می زند، این اتفاق باعث می شود تا بازیکنان هم از او الگوبرداری کنند و اعتراض های بیهوده داشته باشند. استراماچونی اگر قرار شد در استقلال ماندنی باشد باید آرامش خود را حفظ کرده، نوع تمریناتش را عوض کند و از یک دستیار ایرانی استفاده کند، کسی که توانایی بالایی داشته و بتواند ارتباط خوبی با بازیکنان چه در تمرینات و چه در زمان بازی داشته باشد. در غیر این صورت هیچ اتفاق خاصی برای استقلال نخواهد افتاد و این تیم همچنان در انتهای جدول باقی خواهد ماند.

مهاجم پیشین استقلال خاطرنشان کرد: هرگز به یاد ندارم که پنج هفته از لیگ گذشته باشد و استقلال حتی به یک برد دست پیدا نکرده باشد. تیمی که همیشه به بازی هجومی و دفاع خوب معروف بود حالا به یکی از ضعیف ترین تیم های لیگ برتر تبدیل شده و بعد از گذشت پنج هفته از 15 امتیاز تنها سه امتیاز کسب کرده است.

وی با انتقاد از مدیران استقلال گفت: نمی دانم آقایان در استقلال چه کار مهمی انجام می دهند. اینکه تنها بیاییم به مردم قول موفق شدن و درست شدن بدهیم کافی نیست. باید عمل کرد. اگر واقعا کسی نمی تواند در مجموعه استقلال کار کند، جایش را به دیگری بدهد تا او بتواند یک کار مثبت انجام دهد.

چنگیز در پایان خاطرنشان کرد: این روزها کاسه صبر هواداران هم لبریز شده است. آنها شعار «حیا کن، رها کن» سر می دادند، بنابراین امیدوارم وزیر ورزش فکری به حال استقلال کند تا این تیم از شرایط بحرانی خارج شود.