دیدارهای هفته ششم لیگ برتر روز جمعه برگزار می شود و استقلال در ورزشگاه خالی میزبان گل گهرسیرجان است و پرسپولیس در مشهد به مصاف شهر خودرو می‌رود. تراکتور میزبان پارس جنوبی است و در اصفهان هم شاهد دربی نصف جهان هستیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس، 8 دیدار هفته ششم لیگ برتر روز جمعه برگزار می شود تا هواداران فوتبال آخرین روز هفته را کاملا فوتبالی پشت سر بگذارند. 4 تیم سپاهان، تراکتور، شهر خودرو و پرسپولیس رقابتی تنگاتنگ برای رسیدن به صدر جدول دارند.

نگاهی به این مسابقات می اندازیم؛

استقلال تهران - گل گهرسیرجان؛ اولین برد آبی پوشان در ورزشگاه خالی؟

آبی پوشان بعد از برد روحیه بخش در جام حذفی تا حد زیادی از زیر فشار روانی خارج شدند و اکنون خود را برای لیگ برتر آماده می کنند تا اولین پیروزی تیم شان را در لیگ هم جشن بگیرند. هرچند این مسابقه با حکم کمیته انضباطی در ورزشگاه خالی از تماشاگر برگزار می شود. آبی پوشان به لطف دو گل زده بیشتر نسبت به گل گهر در رده چهاردهم جدول ایستاده اند و مانند حریف خود سه امتیازی هستند اما استقلال با تیم تازه لیگ برتری شده گل گهر قابل مقایسه نیست. یکی از پرهوادارترین و پرافتخارترین تیم های آسیا برای دفاع از اعتبار خود جمعه به مصاف گل گهر می رود.

استراماچونی زوج خط حمله مناسبش را ظاهرا پیدا کرده است. فرشید اسماعیلی و سجاد آقایی در جام حذفی برای استقلال درخشیدند و شاید این دو نفر را روز جمعه هم در خط حمله آبی پوشان ببینید. البته آبی پوشان در خط دفاعی نیز باید خیلی مراقب باشند و بازیکنان استقلال هنوز با سیستم جدید دفاعی استراماچونی آشنا نشده اند. گل گهر سیرجان هم زیر فشار هوادارانش قرار دارد و بارها شعار حیاکن رهاکن علیه بگوویچ سر داده اند. اگر سرمربی اسبق پرسپولیس نتواند از آبی پوشان امتیاز بگیرد در آنصورت احتمال دارد یک مربی نامدار ایرانی جانشین بگوویچ شود. این بازی برای وینگو جدال مرگ و زندگی است و برای استقلال و استراماچونی هم می تواند فصل جدیدی در فوتبال باشگاهی باشد.

پیکان - نفت مسجدسلیمان؛ نبرد با رکورددار تساوی

پیکان با 10 گل زده دومین خط حمله زهردار لیگ را در اختیار دارد ولی خط دفاعش نیز کاملا آسیب پذیر است و 9 گل دریافت کرده است. شاگردان فرکی این هفته میزبان تیم دوازدهم جدول هستند. نفت مسجدسلیمان که یک پله پایین تر از پیکان قرار دارد رکوردار تساوی در لیگ برتر است و 5 مساوی در کارنامه دارد که 4 مساوی آن مقابل تیم های مدعی مثل استقلال، سپاهان، تراکتور و شهر خودرو بوده است. بنابراین احتمال دارد این مسابقه نیز مساوی شود شاید هم استراترژی شاگردان تارتار بعد از بازی با تیم های مدعی تغییر کرده باشد و اکنون وارد فاز هجومی شود.

نساجی مازندران - ماشین سازی تبریز؛ امید شهر خسته به دنبال برد

تیم نساجی در رده پنجم جدول لیگ است و برای باقی ماندن در بین تیم های بالانشین باید در این مسابقه خانگی مقابل ماشین سازی تبریز بازی کند. سبزپوشان تبریزی بعد از باخت جنجالی مقابل پرسپولیس در جام حذفی حالا برای اینکه خود را در لیگ برتر جمع و جور کنند در این مسابقه باید حداقل یک امتیاز بگیرند تا از رده دهم پایین تر نروند. نساجی هم می خواهد در خانه مقابل هوادارانش همچنان امید تیم شهر خسته باقی بماند. نساجی با 12 گل زده برترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد.

سپاهان - ذوب آهن؛ دربی اصفهان به رنگ آبی!

دربی نصف جهان همیشه جذاب بوده است هرچند این دو تیم اصفهانی برخلاف دو تیم استقلال و پرسپولیس همواره تلاش می کنند که نشان بدهند روابط بسیار خوبی باهم دارند البته در این 90 دقیقه قطعا هر دو تیم برای برد تلاش خواهند کرد. سپاهان صدرنشین اصلا نمی خواهد در خانه اش امتیاز از دست بدهد و صدر را به رقبا تقدیم کند و ذوب آهن هم به دنبال اولین برد خود در لیگ است و نمی خواهد از رده سیزدهم جدول پایین تر برود. جدا از حساسیت جدول و این مسابقه تقابل دو مربی استقلالی باهم هم جذاب است. امیر قلعه نویی و علیرضا منصوریان که همواره مقابل دوربین ها و خبرنگاران یکدیگر را در آغوش گرفته اند و ژست هایشان دیدنی بوده است. در این مسابقه عکس های این دو مربی قبل از مسابقه و صحبت هایشان در پایان 90 دقیقه می تواند از جذاب ترین بخش های دربی اصفهان باشد البته روی کاغذ سپاهان شانس بیشتری برای پیروزی دارد. بخصوص اینکه سپاهان هنوز در لیگ برتر گلی نخورده است و ذوب آهن کار سختی برای باز کردن دروازه همشهری اش دارد.

صنعت نفت آبادان - سایپا؛ نبرد شش و هفت

نبرد تیم های ششم و هفتم جدول در برزیل ایرانی هم جذاب خواهد بود. سایپا با مربی جوان و کاربلدش در رده هفتم جدول است و هفت امتیاز دارد و صنعت نفت 8 امتیازی هم در رده ششم قرار دارد. نارنجی پوشان دو باخت متوالی مقابل پارس جنوبی و تراکتور داشته اند و اکنون به دنبال قطع این نوار باخت هستند. صنعت نفت هم می خواهد روند رو به رشد خود را ادامه بدهد. البته اسکوچیچ اعلام کرده اگر شرایط مالی باشگاه تغییر نکند از این تیم جدا خواهد شد!

شاهین شهرداری بوشهر - فولاد خوزستان؛ اولین برد در خانه؟

شاهین بدون برد و با یک امتیاز در قعر جدول لیگ برتر است و عبدالله ویسی مربی جوانش زیر تیغ انتقادات رسانه ها و هواداران شاهین قرار دارد. شاهین در این دیدار به دنبال اولین برد فصل خود است و فولاد خوزستان هم که فقط یک باخت دارد می خواهد در این مسابقه برنده شود. فولاد کار سختی مقابل شاهین دارد. شاهینی که انتحاری بازی می کند.

شهر خودرو - پرسپولیس؛ فینال 6 امتیازی در مشهد

یکی از فینال های لیگ برتر نوزدهم جمعه در مشهد برگزار می شود. تیم شهر خودرو که سه هفته متوالی در صدر جدول لیگ قرار داشت اکنون با 10 امتیاز در رده سوم جدول است.پرسپولیس9 امتیازی هم روی پله چهارم ایستاده اما برنده این دیدار شانس صدرنشینی را دارد. به شرطی که سپاهان و تراکتور بازنده شوند. یحیی گل محمدی به خوبی پرسپولیس را می شناسد و پرسپولیسی ها هم تیم یحیی را به خوبی آنالیز کرده اند. برگزاری این بازی روی زمین چمن هموار ورزشگاه امام رضا(ع) می تواند یکی از زیبا ترین مسابقات هفته را رقم بزند. سیدمهدی رحمتی کاپیتان سابق استقلال به همراه سایر شاگردان گل محمدی انگیزه زیادی برای شکست پرسپولیس دارند. کالدرون هم برای دفاع از اعتبار مربیگیری خود باید در این مسابقه شطرنج گونه هرچه علم و دانش دارد رو کند تا به یک پیروزی ارزشمند در این فینال 6 امتیازی برسد.

تراکتور- پارس جنوبی جم؛ بازگشت به صدر؟

تراکتور تبریز برای بازگشت به صدر به دنبال پیروزی در این مسابقه است و پارس جنوبی هم تیمی منسجم است که به راحتی بازنده نخواهد شد. فراز کمالوند سرمربیگیری تراکتور را هم در کارنامه اش دارد و به خوبی با شرایط فوتبال تبریز و ورزشگاه یادگار امام آشناست و مصطفی دنیزلی هم به دنبال بازگشت به صدر جدول . تراکتور با هدف برد بازی خواهد کرد و پارس جنوبی به دنبال حداقل امتیاز است.

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته ششم لیگ برتر:

جمعه 12 مهر ۹۸

پیکان تهران - نفت مسجد سلیمان

داور: بیژن حیدری

کمک ها: سعید قاسمی - آرمان اسعدی

کمک داوران اضافی: علی میرغفاری - سعید رحیمی مقدم

داور چهارم: یوسف مغروری

ناظر داوری: بهرام مهرپیما

شاهین شهرداری بوشهر - فولاد خوزستان

داور: اشکان خورشیدی

کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی - یعقوب حجتی

کمک داوران اضافی: روح الله شریفی - کیوان علیمحمدی

داور چهارم: میلاد قاسمی

ناظر داوری: ایرج نظری

شهر خودرو مشهد- پرسپولیس تهران

داور: پیام حیدری

کمک ها: محمدرضا منصوری - رحیم شاهین

کمک داوران اضافی: حمید حاج ملک - رضا مهدوی

داور چهارم: فرهاد فرهادپور

ناظر داوری: رسول فروغی

تراکتورسازی تبریز - پارس جنوبی جم

داور: وحید کاظمی

کمک ها: علی میرزابیگی - عسگر محمدی

کمک داوران اضافی: مهدی سیدعلی - محمدرضا تارخ

داور چهارم: امید افخمی

ناظر داوری: محسن ترکی

نساجی مازندران- ماشین سازی تبریز

داور: محمدرضا اکبریان

کمک ها: مهدی عالیقدر - محمد پور متقی

کمک داوران اضافی: محمدحسین ترابیان - سعاد وفاپیشه

داور چهارم: حسین سلیمانی

ناظر داوری:حسین نجاتی

فولاد مبارکه سپاهان - ذوب آهن اصفهان

داور: موعود بنیادی فر

کمک ها: حسن ظهیری - حسن یوسفی

کمک داوران اضافی: علی بای - محمدباقر پورباقر

داور چهارم: براتعلی مولوی

ناظر داوری: علیرضا کهوری

صنعت نفت آبادان - سایپا تهران

داور: میثم حیدری

کمک ها: علیرضا ایلدروم - ایوب غلامزاده

کمک داوران اضافی: امیر عرب براقی - امیر سامان سلطانی

داور چهارم: قهرمان نجفی

ناظر داوری: حسین عسگری

استقلال تهران- گل گهرسیرجان

داور: حسن اکرمی

کمک ها: رضا سخندان - محمد راهی

کمک داوران اضافی: علی صفایی - مرتضی منصوریان

داور چهارم: علی اکبر عظیم پور

ناظر داوری: اسماعیل صفیری

انتهای پیام/