پرسپولیس برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر و در یک فصل به ۵ برد متوالی خارج از خانه دست پیدا کرد.

تاریخ‌سازی پرسپولیس با مرد آرژانتینی در لیگ برتر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

تیم فوتبال پرسپولیس در چارچوب هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه تختی جم به مصاف پارس جنوبی این شهر رفت و با گل دقیقه ۹۶ مهدی ترابی به یک برد ارزشمند دست پیدا کرد تا با ۳۱ امتیاز بعد از سپاهان در رده دوم جدول رده‌بندی قرار بگیرد.

این نتیجه در حالی رقم خورد که گابریل کالدرون به یک رکورد تاریخی در لیگ برتر با پرسپولیس رسید. تیم او برای پنجمین بازی پیاپی در خارج از خانه به برتری رسید تا به نخستین سرمربی پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر تبدیل شود که به چنین موفقیتی در یک فصل می‌رسد. پیش از این برانکو یک بار موفق شد بیش از پنج برد خارج از خانه متوالی را به دست بیاورد اما در یک فصل این اتفاق رخ نداد. تیم او در چهار بازی خارج از خانه آخر خود در لیگ پانزدهم و ۲ دیدار خارج از خانه ابتدایی‌اش در لیگ شانزدهم را با پیروزی پشت سر گذاشت تا به رکورد ۶ برد متوالی خارج از خانه دست پیدا کند. با این حال در یک فصل، تنها کالدرون موفق به انجام این کار شده است.

یک بار هم پرسپولیس با ۲ سرمربی مختلف در پایان لیگ ششم و ابتدای لیگ هفتم به پنج پیروزی خارج از خانه مداوم رسید که در مقایسه با رکورد کنونی و حتی کاری که برانکو انجام داده قابل قیاس نیست چرا که با ۲ سرمربی مختلف آن نتایج به ثبت رسیده است.

تیم قرمزپوش پایتخت در حال حاضر با ۶ برد و ۲ باخت در دیدارهای خارج از خانه، بهترین عملکرد ممکن را در لیگ برتر دارد. البته یکی از دیدارهای خارج از خانه آنها در برابر استقلال بود که پرسپولیس به عنوان میهمان در ورزشگاه آزادی بازی کرد. با این وجود، آن مسابقه در هفته چهارم بود و ارتباطی به بردهای پی در پی اخیر ندارد.

پرسپولیس بعد از قبول شکست مقابل شهر خودرو در مشهد و در هفته ششم، تمام بازی‌های دور از آزادی را با برد پشت سر گذاشته و حتی گل هم نخورده تا در حال حاضر رکورد ۴۵۰ دقیقه بدون گل خورده بیرون از ورزشگاه خانگی‌ را تجربه کند. آنها به ترتیب تیم‌های شاهین بوشهر، فولاد خوزستان، ذوب‌آهن اصفهان، سایپای تهران و پارس جنوبی جم را شکست داده‌اند و در دیدار بعدی خارج از خانه باید به مصاف صنعت نفت در آبادان بروند.

سرخپوشان تهرانی در حال حاضر ۳۱ امتیاز دارند که ۱۸ امتیاز در دیدارهایی که میهمان بوده‌اند به دست آمده و ۱۳ امتیاز در جدال‌هایی که عنوان میزبان مسابقه را یدک می‌کشیدند. این نشان می‌دهد قدرت تیم مرد آرژانتینی در جدال‌های بیرون از خانه مانند دیدارهای خانگی بالاست. حالا کالدرون کاری را انجام داده که هیچکدام از مربیان قبلی موفق به انجامش در یک فصل نشده بودند. نه برانکو، نه قطبی، نه پروین و نه هیچیک از مربیان پرسپولیس در لیگ برتر.