تیم ملی والیبال ایران با پیروزی بر کره جنوبی به فینال مسابقات انتخابی المپیک صعود کرد.

والیبال نفس گیر را ایران برد؛ آخرین گام تا المپیک 2020
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۱:۳۰ امروز در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات انتخابی المپیک به مصاف کره جنوبی رفت و این تیم را با نتیجه سه بر ۲ شکست داد. ست‌های اول و چهارم این بازی با امتیازات مشابه ۲۵ بر ۲۲ به سود کره جنوبی رقم خورد اما ایران در سه ست دوم، سوم و پنجم با امتیازات ۲۵ بر ۲۱،‌ ۲۵ بر ۱۸ و ۱۵ بر ۱۲ به پیروزی رسید.

ایگور کولاکوویچ در این بازی تیم خود را با ترکیب سعید معروف، شهرام محمودی، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، سید محمد موسوی، علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور روانه میدان کرد.

در ست اول،‌ کره جنوبی عملکرد درخشانی داشت و با نمایش خوب در زدن اسپک، دفاع و توپ‌گیری، تیم ایران را غافلگیر کرد. اما در ست‌های دوم و سوم روند کار عوض شد و شاگردان کولاکوویچ تیم برتر زمین شدند. ایران در این ۲ ست به خوبی از موقعیت‌های خود بهره برد اما در ست چهارم، اشتباهات زیاد شاگردان کولاکوویچ به خصوص در دریافت و حمله، این فرصت را به کره داد تا کار را به ست پنجم بکشاند. ست پنجم را باید ست عبادی‌پور بنامیم. دریافت‌کننده تیم ملی ایران در این ست درخشان بازی کرد و عامل اصلی پیروزی تیم بود.

دیدار نهایی این رقابت‌ها ساعت ۱۵:۳۰ فردا (یکشنبه) برگزار می‌شود. چین و قطر از ساعت ۱۵:۳۰ امروز در دیگر مسابقه مرحله نیمه‌نهایی به مصاف هم می‌روند و برنده این بازی، حریف ایران در فینال خواهد بود. قهرمان مسابقات سهمیه المپیک را کسب خواهد کرد.

مسابقات والیبال انتخابی المپیک در قاره آسیا، از ۱۷ تا ۲۲ دی برگزار می‌شود.«جیانگمن» چین در بخش مردان و «ناخون راتچاسیما» تایلند در بخش زنان میزبان این مسابقات هستند و والیبال ایران در هر ۲ بخش به میدان رفت. تیم برتر هر بخش، سهمیه آسیا در المپیک را از آن خود می‌کند.

تیم زنان ایران پس از شکست در هر سه مسابقه خود در مرحله گروهی، از دور رقابت‌ها کنار رفت. تیم مردان نیز با پیروزی در هر سه بازی مرحله گروهی، به عنوان تیم نخست به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

برنامه و نتایج مسابقات تیم ملی مردان ایران

سه‌شنبه ۱۷ دی ساعت ۱۱:۳۰، ایران ۳ - چین تایپه صفر

چهارشنبه ۱۸ دی ساعت ۱۲:۳۰،‌ ایران ۳ - قزاقستان صفر

پنج‌شنبه ۱۹ دی ساعت ۱۵:۳۰،‌ ایران ۳ - چین صفر

شنبه ۲۱ دی ساعت ۱۵:۳۰، ایران ۳ - کره جنوبی ۲

یکشنبه ۲۲ دی ساعت ۱۵:۳۰، ایران - برنده قطر و چین

روز جمعه تیم‌ها استراحت دارند. شنبه ۲۱ دی مرحله نیمه‌نهایی و یکشنبه ۲۲ دی نیز مسابقه نهایی برگزار می‌شود تا قهرمان و نماینده آسیا در المپیک مشخص شود. دیدار نهایی ساعت ۱۵:۳۰ یکشنبه برگزار خواهد شد.

نتایج مسابقات تیم ملی زنان ایران

سه‌شنبه ۱۷ دی ساعت ۹:۳۰،‌ ایران صفر - قزاقستان ۳

چهارشنبه ۱۸ دی ساعت ۱۲،‌ ایران صفر - کره جنوبی ۳

پنج‌شنبه ۱۹ دی ساعت ۹:۳۰، ایران ۲ - اندونزی ۳

تیم‌ها در روز جمعه استراحت می‌کنند و شنبه و یکشنبه، مراحل نیمه‌نهایی و نهایی برگزار می‌شود. مسابقه نهایی ساعت ۱۴:۳۰ یکشنبه برگزار خواهد شد.// ایرنا