نیروهای اطلاعاتی در حوزه انتظامی بیش از دو سال با کار اطلاعاتی مداوم موفق شدند یک قاچاقچی بزرگ را که 800 تن مواد از وی کشف شده است،دستگیر کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: اعتراف قاچاقچی بزرگ به حمل800 تن مواد مخدر

نیروهای اطلاعاتی در حوزه انتظامی بیش از دو سال با کار اطلاعاتی مداوم موفق شدند یک قاچاقچی بزرگ را که 800 تن مواد از وی کشف شده است،دستگیر کنند. پیشتر و در نیمه دوم تیرماه فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خبر دستگیری این قاچاقچی بزرگ را اعلام کرده بود.

مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در حاشیه نشست مشترک دستگاه‌های مقابله با موادمخدر با ارائه توضیحاتی جدید درباره جزئیات دستگیری و اعترافات این قاچاقچی بزرگ افزود: این فرد یکی از عناصر اصلی وارد کننده مواد مخدر به کشور و از مرتبطان اصلی با شبکه‌های بین المللی قاچاق بوده و پرونده وی در حال پیگیری است و به همین خاطر برخی اطلاعات پرونده هنوز قابل انتشار نیست.وی افزود:اعترافات موثری از این فرد گرفته شده است و سیستم پولشویی و اقدامات انجام شده مشخص شده است. زاهدیان گفت: این فرد از عناصری بوده که بیش از 20 سال در این مسیر نقش و موضع فعال داشته و بالغ بر 10 باند بین‌المللی را حمایت کرده است. نیروهای اطلاعاتی ما در حوزه انتظامی بیش از دو سال با کار اطلاعاتی مداوم این فرد را زیر نظر داشتند و سرانجام موفق شدند وی را دستگیر کنند.
نحوه دستگیری
فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان نیز درباره جزئیات جدیدی از دستگیری و نحوه فعالیت این قاچاقچی گفت: بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر در سیستان وبلوچستان که تاکنون به حمل 800 تن مواد در سطح کشور اعتراف کرده در شب عروسی دخترش در حالی که قصد فرار داشت توسط نیروی انتظامی دستگیر شد.حسین رحیمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: قاچاقچی بزرگ و شرور معروف که از سال 1371 فعالیت خود را آغاز کرده پس از 6 عملیات دستگیری ناموفق از سوی نیروی انتظامی سر انجام در آخرین اقدام، شب عروسی دخترش در مکانی دیگر دستگیر شد.وی عنوان کرد: نیروی انتظامی در رابطه با دستگیری این قاچاقچی از اواخر سال 1393 کار خود را آغاز کرده، این فرد در شب عروسی دخترش با چادر زنانه فرار کرد که سرانجام در همان شب پلیس موفق به دستگیری وی در مکانی دیگر شد.وی با بیان اینکه این قاچاقچی تاکنون به حمل 800 تن مواد اعتراف کرده افزود: طبق اعترافات وی با 11باند بزرگ بین المللی در ارتباط بوده که مواد را مستقیم از افغانستان و پاکستان و مرز سراوان وارد کشور می کردند.300 نفر از افرادی که تحت هدایت وی بودند نیز دستگیر شدند. دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر نیز گفت: این فرد ویژه با 800 تن موادمخدر دستگیر شده و با 14 شبکه بین‌المللی در ارتباط بوده است.عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و در اولویت قرار گرفتن مبارزه با اعتیاد اظهار کرد: ستاد مبارزه با موادمخدر فعالیت‌های خوبی را در این زمینه انجام داده است و در این نشست مشترک، مسئولان 5 استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان حضور داشتند.