سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره دلایل دعوت نکردن صمد،‌ کامرانی و آفاق برای مسابقات چلنج آسیا توضیح داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: در هفته اخیر چند مصاحبه برای بازگرداندن ستاره هایی مثل صمد، کامرانی و آفاق به تیم ملی بسکتبال انجام شد. حتی حامد حدادی کاپیتان تیم ملی هم خواستار دعوت از این بازیکنان برای مسابقات چلنج بود.

درک بائرمن سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره دعوت نکردن از این بازیکنان به خبرگزاری صداوسیماگفت: تصمیم خیلی سختی بود. این استدلال که بازیکنان مزبور هیچوقت در ایران بازی نکرده اند و لیاقت آن را دارند، دلیل واقعا خوبی برای دعوتشان بود. ما هم این موضوع را جدی گرفتیم و درباره‌اش فکر کردیم، ولی در نهایت تصمیم گرفتیم که می‌خواهیم به ساختن بازیکن برای آینده ادامه بدهیم و این بهترین تصمیم برای آینده بسکتبال این کشور است.

وی افزود: واقعا انتقادات را در این زمینه می فهمم و به آن احترام می گذارم، اما می خواهم مردم هم بفهمند که ساخت آینده گاهی مهمتر از یادبود گذشته است. اگر مردم مخالفم هستند،‌ کاملا درک می کنم. تصمیم در این زمینه واقعا سخت بود.

بهنام گارد رأسی مدرن است

بائرمن درباره پست بازیکنان در مسابقات چلنج و استفاده از بهنام یخچالی در پست یک تاکید کرد: بهنام "کمبو گارد"‌ است که در هر دو پست گارد رأس و گارد شوتزن عالی بازی می کند. اینکه همیشه در پست ۲ بوده است به معنی این نیست که نمی تواند گارد رأس باشد. اتفاقا گارد رأسی مدرن با فیزیک و قدرت بدنی خوب است.

وی درباره انتقاداتی که به استفاده از بهنام در پست یک می شد،‌ گفت: هر کسی نظر خودش را دارد و زندگی به همین شکل است. با این وجود فکر نمی کنم افرادی که در این باره ایراد می گیرند تجربیاتی نزدیک به من هم داشته باشند. اگر بهنام این توانایی را نداشت در پست یک بازی اش نمی دادم.

بائرمن: حرف منتقدان را درباره بازگشت ۳ بازیکن می فهممبائرمن در پاسخ به اینکه قبلا گفته می شد به دلیل قد بازیکنان اروپایی در تورنمنت انتخابی المپیک تصمیم به تغییر پست بازیکنان گرفته شده است،‌ گفت: نه ما همچنان به تصمیمات خود تا زمان آسیا چلنج هم پایبندیم. گارد رأس ها دیگر مثل ۲۰ سال قبل نیستند. توانایی گلزنی و شرایط بدنی متفاوتی دارند. یخچالی هم علاوه بر تمام این خصوصیات،‌ توانایی توپ آوردن و راه انداختن بازی را دارد.

یک سنتر جوان کنار حامد می گذاریم

سرمربی تیم ملی درباره کنار گذاشتن اصغر کاردوست پس از مسابقات انتخابی المپیک توضیح داد: قبل از تورنمنت انتخابی درباره کیفیت سنترهای جوانی که داشتیم مطمئن نبودیم. نمی‌دانستیم شرایط حامد حدادی چطور خواهد بود و اصغر کاردوست هم در غرب آسیا خوب بازی کرد. در نهایت تصمیم گرفتیم که یک سنتر باتجربه همراه خود داشته باشیم و کاردوست را انتخاب کردیم.

وی افزود: حالا حامد حدادی از روز ابتدایی به تمرینات آمده است. بازی اصغر کاردوست هم در اروپا قانع کننده نبود. بهترین تصمیم این بود که از میان روزبه ارغوان، میثم میرزایی،‌ سالار منجی یا محمد ترابی یک نفر را به عنوان بازیکن جوانتر کنار حامد حدادی برای مسابقات چلنج برگزینیم. به هر حال حامد را در این مسابقات داریم که بیشترین دقایق بازی را می گیرد و یک نفر باید کنار او باشد.

بائرمن همچنین درباره بازگشت محمد جمشیدی گفت: تصمیمی که جمشیدی برای بازگشت به ایران گرفت،‌ نشان می دهد که بازیکنی تیمی است. این درست که او گلزن است و استعدادهای فردی خود را دارد؛ اما همیشه در سیستم بازی می کند و علاقه ای به نوع بازی فیلیپینی ها ندارد. گاهی گفته می شد که جمشیدی بازیکنی خودخواه است؛ اما تجربه فیلیپین نشان داد که به کار تیمی علاقه بیشتری دارد.