مربی ایتالیایی چلسی اعلام کرد، در بازگشت این بازیکن کهنه کار به تیم ملی انگلستان، نقشی ندارد و همه چیز مربوط به آلاردایس و تری خواهد بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: پس از اعلام بازنشستگی جان تری از مسابقات ملی در سال ۲۰۱۲، به نظر می‌رسد عدم وجود جانشین مناسب برای او، احتمال بازگشت این بازیکن کهنه کار به تیم ملی را افزایش داده است. در حالیکه مربی جدید تیم ملی انگلستان، باید لیست بازیکنان خود را برای دیدار ۴ سپتامبر مقابل اسلواکی منتشر کند، به نظر می‌رسد شاهد بازگشت تری، به ترکیب سه شیرها باشیم. در حالیکه سم آلاردایس اعلام کرده است که با جان تری در مورد بازگشت به تیم ملی صحبت کرده است، آنتونیو کونته اعلام کرد این مسئله مربوط به او نخواهد شد و تنها آلاردایس و تری باید بر سر این موضوع به توافق برسند. این مربی ایتالیایی در مصاحبه بااسکای اسپورتس اعلام کرد:

من تا یک ماه گذشته مربی تیم ملی ایتالیا بودم و وضع آلاردایس را درک می‌کنم، ترجیح می‌دهم این مسئله بین آلاردایس و تری حل شود چرا که احساس می‌کنم در اینصورت بهترین اتفاق رخ خواهد داد. تری در تمرینات انگیزه زیادی از خود نشان داده است و به سختی تلاش می‌کند. از این بابت بسیار خوشحالم اما بازگشت او به تیم ملی در اختیار من نیست.

این دفاع کهنه کار در حالی سال ۲۰۱۲ از بازی‌های ملی خداحافظی کرده بود که از طرف فدراسیون فوتبال انگلستان، به دلیل اتفاقاتی که در دیدار کویینز پارک رنجرز رخ داده بود، از حضور در ۴ دیدار تیم ملی این کشور محروم شده بود. جان تری ۷۸ بار با بازوبند کاپیتانی تیم ملی انگلستان پا به میدان گذاشت و در آخرین دیدار خود در تیم ملی، موفق شد با این تیم به برتری ۵-۰ مقابل مولداوی دست یابد. با این حال او در زمان مربیگری روی هاجسون هیچگاه به تیم ملی دعوت نشد.