فردی اجیرشده که با پوشیدن لباس انتظامی به سرقت اسناد مالکیت دو شهروند اقدام کرده بود، توسط پلیس امنیت عمومی دستگیر شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان‌رضوی، پرونده یک کلاهبرداری در مشهد را تشریح کرد اجیرکردن یک سابقه‌دار برای سرقت

رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان‌رضوی با اعلام این خبر گفت: با دریافت مرجوعه قضایی ازسوی دو شهروند مشهدی مبنی‌بر سرقت مدارک سجلی و اسناد مالکیتی توسط فردی مامورنما، موضوع در دستورکار افسران این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ هادی شیرمحمدی افزود: در بررسی اظهارات مال‌باختگان مشخص شد مردی جوان که لباس پلیس به تن داشته، اواخر خردادماه به منزل آنان در محدوده بولوار فکوری و خیابان بهار مشهد مراجعه و با بیان مطالبی درخصوص بررسی یک پرونده ملکی، اسناد مالکیتی و مدارک سجلی آن‌ها را اخذ کرده و متواری شده است. وی تصریح کرد: افسران پلیس امنیت عمومی با کمک ما‌ل‌باختگان چهره فرضی مامورنما را ترسیم و پس از دو ماه کار گسترده پلیسی، سرانجام ٢۶مردادماه محل اختفای او را در یکی از نقاط حاشیه‌ای مشهد شناسایی و در عملیاتی منسجم در یک بنگاه املاک او را دستگیر کردند.
رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان‌رضوی تصریح کرد: این مامورنما که هفت فقره سابقه سرقت و دو فقره کلاهبرداری در پرونده‌اش یدک می‌کشد، در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود که در ادامه تحقیقات به سرقت اسناد و مدارک و تحویل آن‌ها به فردی که با شاکیان پرونده اختلاف داشته و او را برای سرقت اسناد اجیر کرده بود، اعتراف کرد.
شیرمحمدی ادامه داد: در ادامه تحقیقات، متهم دیگر پرونده نیز طی عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش تعداد زیادی فتوکپی مدارک هویتی و اسناد مالکیتی کشف شد.
وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی مقام قضایی تحقیقات از دو متهم پرونده برای کشف دیگرجرائم احتمالی ادامه دارد.
رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان‌رضوی در ادامه با هشدار به شهروندان از آن‌ها خواست تا درصورت مواجهه با افرادی که لباس انتظامی به تن کرده‌اند و خود را مامور معرفی می‌کنند، حتما پیش از هر اقدامی از آن‌ها کارت شناسایی مطالبه کنند و علاوه‌بر چک‌کردن کامل آن، تاریخ‌اعتبار این کارت را هم مدنظر بگیرند و همچنین ماموران، مسئول تعیین و اعمال هیچ نوع مجازات کیفری یا مالی (اخذ جریمه و...) به‌صورت مستقل نیستند