رحمانی فضلی می گوید اینکه افراد دارای گرایش اصولگرایی یا اصلاح طلبی باشند اهمیت ندارد، مشی اعتدالی مهم است

مهم نیست مدیران اصلاح‌طلب باشند یا اصولگرا/ در دولت اختلاف نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر کشور، داشتن اعتدال را ویژگی مدیران ارشد دولت در استان‌ها دانست و گفت: این‌که فردی دارای گرایش‌های سیاسی اصلاح‌طلب و یا اصولگرا است، حائز اهمیت نیست، بلکه بنای اصلی انتخاب استانداران برای ما، داشتن مشی اعتدالی است.
عبدالرضا رحمانی‌فضلی در مراسم تودیع و معارفه استانداران زنجان، با بیان این‌که «دولت تجلی اراده ملت در عرصه اجرایی است»، گفت: به تبعیت از آرای مردم، باید مدیران ارشدی که متمایل و همراه دولت هستند، انتخاب کنیم و این حق همه دولت‌هاست که مدیری همگام با دولت داشته باشند.
گزیده سخنان رحمانی فضلی را به انتخاب مثلث آنلاین می خوانید:
* داشتن قدرت هماهنگی و قدرت پیگیری و تلاش برای فعالیت مضاعف از دیگر ویژگی‌های مهم استانداران است. یکی از ویژگی‌های مهم دولت تدبیر و امید انسجام و وحدت داخلی است؛ چراکه در هیچ کجای این دولت اختلاف و مشکلی وجود ندارد.

* اولین اولویت از نظر دولت، اقتصاد مقاومتی است که از همه جهات اعم از نظر عقلی، علمی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ضروری است.

*باید مسیر توسعه و رشد اقتصادی را مبتنی بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی تعیین کرد. اقتصاد مقاومتی مسابقه خیرات است و همه باید برای تحقق آن به شکل شبانه‌روزی تلاش کنند.

*حفظ وحدت و انسجام استان از جمله اولویت‌های استاندار جدید زنجان است. مسئله بعدی حفظ امنیت است؛ در حال حاضر منطقه در شرایط ناامن، ناپایدار و بی‌ثبات با دخالت ابرقدرت‌ها و کشورهای منطقه بوده ولی *به لطف خداوند متعال، درایت رهبری و احساس مسئولیت مسئولان کشوری، نظامی و انتظامی، شاهد حاکم بودن امنیت در کشورمان هستیم که باید این شرایط را قدر بدانیم.

*اولویت کاری استاندار باید تحکیم شرایط امنیتی در استان باشد. امروز زنجان جزو سه استان امن کشور محسوب می‌شود ولی حفظ آن بر عهده استاندار است.

*قانون اساسی، مشی مقام معظم رهبری و تدابیر رئیس‌جمهور بر این است که باید تنوع سلایق سیاسی داشته باشیم. هرگز نمی‌توان ایده، اندیشه و سلیقه‌های سیاسی را محدود و یا پاک کرد، خصوصا در دوران کنونی که همه امکانات توسعه و تقویت اندیشه سیاسی در قالب‌های مختلف همچون تکنولوژی و فضای مجازی فراهم شده است. باید تلاش کنیم تعاملات و فعالیت‌های سیاسی در قالب قانون و قانون‌مداری مدیریت شود.

* احزاب و گروه‌های سیاسی به درجه‌ای از پختگی، جامعیت و شعور سیاسی رسیده‌اند که امروز شاهد شکل‌گیری بیشترین تعداد احزاب و تحرکات ساسی و تعداد بالایی از نشریات و هزاران سایت در فضای مجازی هستیم که در حال اطلاع‌رسانی، تحلیل و گفت‌وگوی سیاسی هستند ولی با این‌ حال مشکلی به وجود نمی‌آید.

*نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از چنان استحکامی برخوردار است که کسی نمی‌تواند به آن کوچک‌ترین آسیبی برساند؛ از سویی دیگر مردم به چنان درجه‌ای از هوشیاری و تشخیص رسیده‌اند که کسی نمی‌تواند بر سر آن‌ها کلاه بگذارد. چطور که در بسیاری از موقعیت‌ها و در کوران مشکلات همچون انتخابات اقدام به انتخاب بهترین و اصلح‌ترین‌ها کرده‌اند.

* خوشحالیم که در شرایط کنونی منطقه و نیز اعمال بیشترین فشارها از سوی دشمنان، توانسته‌ایم در بسیاری از حوزه‌ها موفق باشیم. مسئله انرژی هسته‌ای، اعمال تحریم‌ها و جنگ‌های روانی با صدور قطعنامه‌های مختلف، ایران‌هراسی‌های عظیمی را علیه ما ایجاد کرده بود و از سویی دیگر فشارهای اقتصادی داخلی. ولی امروز شاهد خروج کشور از این شرایط ناحق و غیرانسانی و دفع این شر هستیم. البته این بدان معنا نیست که شرور هم دفع شده است؛ بلکه باید با بصیرت و دقت تمام رفتارهای دشمن خصوصا آمریکا و اسرائیل را رصد کنیم. باید تلاش کنیم قدرت دفاعی را افزایش دهیم ولی همزمان می‌بایست در حوزه اقتصاد به خصوص اقتصاد مقاومتی بنیان کشور را تقویت کرد.