گزارش تصویری / نجات 20 نفر از میان دود و آتش
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
آتش نشانان با تلاش فراوان 20 نفر از ساکنان مجتمع مسکونی را از میان دود و آتش نجات دادند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، پس از تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 25 و 58 به همراه گروه امداد و نجات 3، خودرو نردبان هیدرولیکی، تشک نجات و خودرو حامل دستگاه های تنفسی با هماهنگی ستاد فرماندهی در ساعت 3:01 بامداد امروز خود را به خیابان 24 متری سعادت آباد، خیابان پنجم غربی رساندند.
احمد صفری معاون منطقه 2 عملیات در خصوص این حادثه گفت: در یک واحد مسکونی حدوداً 150 متر مربعی در طبقه اول یک مجتمع مسکونی 8 طبقه 18 واحدی، قسمت سونای خشک که از آن به عنوان انباری استفاده می شد و مملو از اسباب منزل بود آتش گرفته و دود بسیار غلیظی محوطه ساختمان را فرا گرفته بود.
وی با اعلام اینکه آتش سوزی به قسمت اتاق خواب در مجاورت سونای خشک سرایت کرده بود، ادامه داد: نیروهای عملیاتی بی درنگ پس از قطع جریان برق و گاز و ایمن سازی محل حادثه، با بکارگیری تجهیزات ویژه و لوله های آبرسانی وارد واحد مسکونی شدند و عملیات مهار آتش سوزی را آغاز کردند.
معاون منطقه 2 عملیات تصریح کرد: با توجه به احتمال محبوس شدن ساکنان در مجتمع مسکونی، گروه امداد و نجات با مجهز شدن به دستگاه های تنفسی وارد ساختمان شدند و پس از جستجو در طبقات بالایی 20 نفر آقا، خانم و کودک را بوسیله نردبان هیدرولیکی و از قسمت راه پله ها به محل امن منتقل کردند.
صفری با بیان اینکه خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از شهروندان آسیبی نرسید، خاطرنشان کرد: آتش نشانان با تلاش فراوان در مدت زمان کوتاهی آتش سوزی را مهار و کاملاً خاموش کردند و پس از تحویل محل حادثه به مأموران نیروی انتظامی، مأموریت خود را به پایان رساندند.
گفتنی است؛ علت بروز این حادثه از سوی کارشناسان علت یابی سازمان آتش نشانی تهران در دست بررسی است

یی