غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت و عضو فراکسیون مستقلین مجلس است. او در گفت‌وگویی کوتاه به سه سوال انتخاباتی «اعتماد» پاسخ داده است.

اصولگرایان به دنبال توافق با حسن روحانی هستند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت و عضو فراکسیون مستقلین مجلس است. او در گفت‌وگویی کوتاه به سه سوال انتخاباتی «اعتماد» پاسخ داده است.

اخیرا در جریان جلسات انتخاباتی اصولگرایان، آیات موحدی کرمانی و یزدی دیداری با هم داشتند که آیت‌الله مصباح غایب آن دیدار بوده است. با توجه به این موضوع فکر می‌کنید اصولگرایان درانتخابات آینده باز هم جزیره‌ای عمل حواهند کرد؟
من الان نمی‌دانم اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده دقیقا چه خواهند کرد. اما آنچه که قطعا می‌توان گفت این است که آنها فعلا نتوانستند کاندیدایی برای این انتخابات تولید کنند. آن هم کاندیدایی که توان رقابت با آقای روحانی را داشته باشد. واقعیت این است که احمدی‌نژاد هم به دل اصولگرایان نمی‌چسبد. چون او سرکشی‌هایی دارد که اصولگرایان در مواجهه با آن نمی‌دانند باید چه رفتاری داشته باشند. اصولگرایان هنوز از یاد نبرده‌اند که احمدی‌نژاد در چهار سال دوم دوران ریاست‌جمهوری‌اش واقعا برای آنها دردسر شده بود. او در واقع آب دهن سربالا برای اصولگرایانی بود که هم از او حمایت کرده بودند و هم در مواجهه با دردسرآفرینی‌های احمدی‌نژاد نمی‌توانستند رفتارهای او را برای خودشان توجیه کنند. من حتی از تعدادی از بزرگان اصولگرا شنیدم که در یک سال پایانی کار احمدی‌نژاد می‌گفتند این یک سال آخر فقط او را تحمل می‌کنیم تا دوران ریاست‌جمهوری‌اش تمام شود. بنا براین امکان ندارد آنها دوباره حاضر به ریسک در این باره بشوند. اطلاع دارم در حال حاضر اصولگرایان به دنبال این هستند که به نحوی با حسن روحانی به توافق برسند. حالا این به تصمیم روحانی بر می‌گردد که بخواهد اصولگرایان را داشته باشد یا اصلاح‌طلبان را. یا اینکه با هنرمندی بخواهد هر دوی این طیف را برای خودش حفظ کند.
فراکسیون مستقلین در این بین چه موضع انتخاباتی خواهد داشت؟
اساسا فراکسیون‌ها کارکرد و اثربخشی داخلی دارند. این اشتباه است که فکر کنیم جریان‌های سیاسی به فراکسیون‌ها خط می‌دهند یا آنها بر جریان‌های سیاسی بیرون از مجلس تاثیر خواهند داشت.