ایلنا/ به گزارش رویترز، رهبران جهان این هفته با تمرکز بر افزایش تلاش‌ها برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و همه‌گیری کرونا به سازمان ملل در نیویورک می‌روند و از دیگر موضوعاتی که انتظار می‌رود وزیران در طول هفته درباره آنها بحث کنند، مساله افغانستان و ایران است.

گزارش رویترز درباره محورهای مجمع عمومی سازمان ملل
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در حالی که شیوع ویروس کرونا همچنان به دلیل انتشار نامناسب واکسن ادامه دارد، تعدادی از کشورها به صورت مجازی در این مجمع حضور دارند، اما برخی از روسای‌جمهور، نخست وزیران و وزیران خارجه قرار است به ایالات متحده سفر کنند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به رویترز گفت:  نابرابری در رابطه با واکسیناسیون امروز چشمگیر است. ما در حال تلاش برای گسترش برنامه جهانی واکسیناسیون ۷۰ درصد از جهان تا نیمه اول سال آینده هستیم.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، گفت: "در اجلاس سازمان ملل، بایدن در مورد اولویت‌های اصلی ما صحبت خواهد کرد؛ او در خصوص پایان دادن به همه‌گیری کرونا؛ مبارزه با تغییرات آب و هوایی و دفاع از حقوق بشر، دموکراسی و نظم مبتنی بر قوانین بین‌المللی صحبت می‌کند"

به دلیل همه‌گیری، نمایندگان حاضر سازمان ملل متحد به تعداد بسیار کمتری محدود شده است و اکثر رویدادهای حاشیه‌ای مجازی یا ترکیبی از مجازی و غیرحضوری خواهد بود. از دیگر موضوعاتی که انتظار می‌رود وزیران در طول هفته درباره آنها بحث کنند، مساله  افغانستان و ایران است.