پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فیض‌ا... عرب‌سرخی از فعالان جریان چپ در بخشی از یک مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی با بیان اینکه مجلس یازدهم ناکارآمد است! اظهار می‌کند:

"مجلس یازدهم با شعار بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی روی کار آمد. این در حالی است که تاکنون که نزدیک به دو سال از عمر این مجلس می‌گذرد هنوز نتوانسته تصمیمات موثری در زمینه وضعیت اقتصادی مردم بگیرد. دلیل این وضعیت نیز ناکارآمدی و ناتوانی مجلس در تصمیم گیری‌هاست. به همین دلیل کسانی که زمینه‌های ناکارآمدی این مجلس را به وجود آورده‌اند نیز در کنار مجلس مقصر هستند . "

*در وهله اول باید دانست که اصلاح‌طلبان در جریان انتخابات مجلس یازدهم در سال 98 دست به رفتار "تحریم خاموش انتخابات" زدند فلذاست که این جریان سیاسی به دلیل خروج از مردمسالاری و دموکراسی؛ اکنون هیچ حقی درباره قضاوت پیرامون عملکرد مجلس یازدهم ندارد.

مع‌الوصف، مجلس یازدهم بر خلاف آنچه که عرب‌سرخی مدعیست؛ یکی از کارآمدترین مجالس ادوار تاریخ نظام است که توانسته تصمیمات پیشروانه‌ای را در بحث مسکن، خودرو و معیشت مردم بگیرد.

چه اینکه طرح‌های مهمی مثل "اخذ مالیات از خانه‌های خالی"، "طرح اخذ مالیات از سوداگری"، تصویب ارائه یارانه بیشتر به قشرهای محروم و تأکیدات مداوم رئیس مجلس بر لزوم نظارت بر قیمت‌ها همگی در مقابل چشم مردم رخ داده‌اند و آقای عرب‌سرخی نمی‌تواند چنین طرح‌های بزرگی که مردم سال‌ها منتظر تصویب آنها بودند را انکار کند.

عرب‌سرخی و دوستان او از بیان این حقیقت مهم نیز طفره می‌روند که مجلس شورای اسلامی هیچگونه شأنیت اجرایی ندارد و نمی‌تواند مصوبات خود را اجرا کند بلکه این دولت برآمده از رأی مردم است که باید به اجرای مصوبات مجلس اهتمام داشته باشد.

اهتمامی که در دولت آقای روحانی هیچ علاقه‌ای به آن دیده نمی‌شد و در دولت سیزدهم نیز بایستی منتظر بروز رویکردهای دولت در این زمینه باشیم.

اینکه قیاس عقلانی و تحلیل منطقی نشان می‌دهد مجلس یازدهم در بحث تقنین و نظارت میدانی بسیار موفق و همان چیزی بوده است که مردم ایران در زمانه کنونی نیاز دارند.

اما اینکه مصوبات جهادی این مجلس اجرا بشود یا نه؛ بسته به میزان وجود تفکر جهادی در دولت وقت دارد.