فارس/ نماینده همدان در مجلس با تقدیر از اقدامات دولت آیت الله رئیسی در واردات انبوه واکسن کرونا، خواستار محاکمه مسئولین سابق به دلیل گره زدن واردات واکسن به عدم تصویب FATF شد.

مطالبه محاکمه مسئولان سابق؛ این‌بار گره‌زنندگان واردات واکسن به FATF
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس،  با اشاره به واردات حجم انبوهی از واکسن کرونا اظهار داشت: متأسفانه برخی از مدیران دولت سابق واردات واکسن را به FATF و مبادلات بانکی گره می‌زدند که با واردات حجم زیادی واکسن در دولت آیت‌الله رئیسی این خلاف‌گویی آنان کاملاً روشن شد و واکسنیه کردن مردم سرعت بالایی به خود گرفته است و روسیاهی برای غربگراها مانده ضمن اینکه محدودیت‌های سنی تزریق واکسن هم در اکثر استان‌ها برداشته شده است.

وی افزود: هم‌اکنون در اکثر استان‌ها محدودیت‌های سنی تزریق واکسیناسیون برداشته شده است و افراد بالای 18 سال می‌توانند واکسن کرونا بزنند؛ متأسفانه در دولت سابق سرنوشت کشور را به مذاکرات با اروپا و آمریکا گره می‌زدند در حالیکه اکنون مشخص شده بدون آنها هم می‌توانیم مسیر کشور را پیش ببریم و نیازهای‌مان را تأمین کنیم. 

نماینده مردم همدان در مجلس اظهار داشت: عضو ایران در سازمان شانگهای نشان دهنده مدیریت ویژه در دولت آیت‌الله رئیسی است که بسیاری از گشایش‌های منطقه‌ای به لحاظ اقتصادی و سیاسی را ایجاد خواهد کرد. این در حالی است در دولت سابق به هیچ وجه به این موضوع توجهی نداشتند که نمونه آن بازی سیاسی با جان و سلامت مردم و مشروط کردن واردات واکسن به امضای FATF بود. 

فلاحی گفت: تاکنون بیش از 90 هزار ایرانی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند در حالیکه مقصرین اصلی و القاکنندگان این موضوع که  باید واکسن را از طریق پیوستن ایران به FATF و با همراهی کشورهای غربی وارد شود توسط دستگاه قضا محاکمه شوند. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: ما در دولت سابق امکان واکسیناسیون عمومی را داشتیم اما متأسفانه مدیران غربگرا با گروگان گرفتن سلامت شهروندان ایرانی موضوعات سیاسی مانند FATF را پیگیری می‌کردند و اگر افراد نفوذی بین مدیران کشور وجود داشته است بایستی خیلی سریع دستگاه‌های مختلف امنیتی و نظارتی به این موضوع ورود کرده و متخلفین را دادگاهی کنند.