ایرنا/ فرمانده کل ارتش گفت: دانشگاه فرماندهی(دافوس) به عنوان قطب و مرجع تاکتیک کشور شناخته می‌شود و بسیاری از خلاقیت‌ها، تاکتیک‌ها و نوآوری‌ها از این دانشگاه‌ آغاز می‌شود.

توصیه‌های فرمانده ارتش به دانشجویان دافوس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی روز دوشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: در آستانه هفته دفاع مقدس این ایام را گرامی می‌داریم و بر روح بلند شهدای گلگون کفن در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای سلامت درود می‌فرستیم.

وی خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای ثروت‌ها و سرمایه‌های فراوانی است اما بدون اغراق و با محاسبات دقیق و منطقی بزرگترین سرمایه ارتش جمهوری اسلامی ایران دانشجویان و فرماندهانی هستند که در این دانشگاه حضور یافته‌اند.

سرلشکر موسوی تحصیل در دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا را یکی از مهم‌ترین مقاطع آموزشی در ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: شما دانشجویان با قرار گرفتن در فضای درس و بحث و پژوهش و استفاده از محضر اساتید گرانقدر بعد از مدت کوتاهی تغییر را در خود احساس خواهید کرد و از سوی دیگر این مقطع تعیین کننده مسوولین آینده ارتش و مسوولیت‌های خطیر شما عزیزان در آینده است.

فرمانده کل ارتش با اشاره به اهمیت دوره تحصیل در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: فرماندهان عالی ارتش از جمله فرمانده کل ارتش و فرماندهان نیروها و پایگاه‌ها از میان همین دانشجوها انتخاب می‌شوند؛ این دوره با ارزیابی و رشد همراه است که باید به خوبی مدیریت شود تا استعدادها شناخته و بکارگیری شوند.

وی ادامه داد: از زمانی که شما دانشجویان برای حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد معرفی شدید فرآیند ارزیابی آغاز شده و این روند تا زمانی که چهره‌های شایسته برای مدیریت در سطوح مختلف ارتش در آینده انتخاب شوند، ادامه خواهد داشت.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه دانشگاه فرماندهی ستاد محل تجارب و دانش‌ها و محلی برای تولید دانش جدید است، گفت: این دانشگاه محل تولید علم و قطب به عنوان مرجع تاکتیک در کشور شناخته می‌شود، بسیاری از خلاقیت‌ها تاکتیک‌ها و نوآوری‌ها از این دانشگاه آغاز می‌شود.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت: مدتهاست مولفه‌های قدرت مستقل از هم نیستند بلکه همه مولفه‌ها بر هم تاثیر متقابل دارند و نمی‌شود آنها را در تصمیم‌سازی‌ها و اقدامات نادیده گرفت، بنابراین دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش و هم شما دانشجویان باید در این دوره‌ها با سایر مولفه‌های قدرت آشنایی پیدا کنید تا موفقیت شما بیش از پیش تضمین شود.

وی خطاب به دانشجویان دافوس گفت: با استفاده از فرصت‌های به وجود آمده در این دانشگاه خود را برای ماموریت‌ها و مسوولیت‌ها در ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده کنید تا در آینده موجب سربلندی و سرافرازی ملت شریف ایران شوید.