ایسنا/ مرکز تحقیقات سیاسی و آمار فلسطین اعلام کرد، طبق نتایج نظرسنجی انجام شده حدود ۸۰ درصد فلسطینی ها خواهان استعفای رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هستند.

۸۰ درصد فلسطینیان خواهان استعفای عباس هستند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل ازسما، مرکز تحقیقات سیاسی و آمار فلسطینی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، ۷۸ درصد نظردهندگان می‌خواهند محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین استعفا دهد و ۱۹ درصد خواهان ابقای محمود عباس در سِمت خود هستند.

این مرکز همچنین اعلام کرد، این آمار در آخرین نظرسنجی شش ماه پیش ۶۸ درصد بود.

این مرکز فلسطینی اعلام کرد، این نظرسنجی در کرانه باختری و نوار غزه در بازه زمانی بین ۱۵ تا ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۱ انجام شده است.

در بیانیه این مرکز آمده است، مصاحبه‌های حضوری به صورت تصادفی از ۱۲۷۰ بزرگسال در ۱۲۷ مکان مسکونی انجام شد. دوره قبل نظرسنجی شاهد مجموعه تحولاتی بود که مهمترین آنها کشته شدن نزار بنات، فعال سیاسی فلسطینی پس از بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار گرفتن وی توسط سرویس امنیتی فلسطین، برگزاری تظاهرات مردمی گسترده علیه تشکیلات خودگردان فلسطین در پی این حادثه و فرار شش تن از اسرای فلسطینی از زندان فوق امنیتی «جلبوع» و بازداشت مجدد آنها بود.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، طی این دوره تلاش‌های صورت گرفته برای تقویت آتش بس بین جنبش مقاومت اسلامی حماس و رژیم صهیونیستی و آغاز روند بازسازی نوار غزه ادامه داشته و بین محمود عباس و بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در رام الله دیداری صورت گرفت و در جریان این دیدار روابط فلسطینی- اسرائیلی و راه‌های بهبود آن مورد بررسی قرار گرفت.

این مرکز فلسطینی در بیانیه خود اعلام کرد، این نظرسنجی همه این موضوعات و همچنین مسائل دیگری مانند اوضاع کلی کرانه باختری و نوار غزه، روند صلح و گزینه‌های جایگزین فلسطینیان در سایه رکود کنونی در این روند را پوشش می‌دهد.