ایسنا/ یک منبع فلسطینی از بندهای سند آشتی ملی جدید خبر داد که گروه های فلسطینی و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ارائه کردند.

افشای بندهای سند جدید آشتی فلسطین
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از خبرگزاری شهاب فلسطین، منیب المصری، بازرگان فلسطینی گفت: یک سند برای آشتی فلسطین توسط (کمیسیون حسن نیت) متشکل از چندین شخصیت فلسطینی ارائه دادیم تا جلسات اخیر قاهره به نمایندگی شیخ صالح العروری و جبرئیل رجب از جایی که پایان یافت، شروع شود.

وی افزود: با یحیی السنوار در غزه ملاقات کردم او مشوق طرح آشتی بود و موضع مثبتی داشت. همچنین برای ارائه طرح آشتی با اسماعیل هنیه و رهبری حماس در استانبول دیدار کردم و توافق مهمی وجود داشت و مواضع بسیار مثبت بود.

المصری تاکید کرد: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از حماس برای به رسمیت شناختن کمیته چهارجانبه بین المللی برای تشکیل دولت تأیید کتبی خواست و ما گفتیم که کمیته چهارجانبه بین المللی باید حماس را به رسمیت بشناسد و اینکه این جنبش بخشی از بافت ملی فلسطین است و تروریسم نیست.

وی در پایان گفت: خواهان بازسازی غزه و لغو محاصره آن هستیم. غزه بخش مهمی از فلسطین است. ما خواهان مشارکت همه فلسطینی ها هستیم و سندی را که به طور کامل بر آن توافق داریم اجرا می کنیم.