باشگاه خبرنگاران/ جمهوری‌خواهان طرح استیضاح بایدن را به دلیل عملکرد نامناسب وی در برقراری امنیت مرز‌ها و نحوه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان کلید زدند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش پایگاه اینترنتی هیل، گروهی متشکل از چهار قانونگذار جمهوری‌خواه دیروز سه شنبه طرح استیضاح جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را به دلیل عدم تامین امنیت مرزی و نحوه خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان کلید زدند.

باب گیبز، نماینده جمهوری‌خواه اوهایو، هدایت این طرح را بر عهده دارد و اندی بیگز (آریزونا)، برایان بابین (تگزاس) و رندی وبر (تگزاس) دیگر نمایندگان جمهوری‌خواه هستند که به او در این پرونده ملحق می‌شوند.

این دومین بار است که موارد استیضاح علیه بایدن مطرح می‌شد. تیلور گرین دیگر نماینده جمهوری‌خواه یک روز پس از سوگند بایدن در مراسم یادبود کشته‌های جنگ، طرح استیضاح وی را مطرح کرد. با این حال به نظر می‌رسد طرح آن‌ها برای استیضاح بایدن با وجود اکثریت دموکرات‌ها پیش نرود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در چهار سال ریاست جمهوری خود دو بار استیضاح شد، اما هر دو بار توسط سنا محکوم نشد.

پیش از این، در پی خروج ناموفق آمریکا از افغانستان و کشته شدن ۱۳ نظامی آمریکایی در انفجار‌های کابل، جمعی از نمایندگان جمهوری خواه، بایدن را ضعیف خطاب کردند و خواستار استعفا یا استیضاح او شدند.

طرح استیضاح بایدن در حالی مطرح شده است که به تازگی تعدادی از مقامات آمریکایی از سخنرانی بایدن در مجمع عمومی سازمان ملل انتقاد کرده اند. سناتور تام کاتن و نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد، سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی این سازمان را مورد انتقاد قرار داده و بیان کردند این سخنرانی به اعتبار بین المللی آمریکا لطمه جبران ناپذیری وارد کرده است.