باشگاه خبرنگاران/ بوریس جانسون که برای دیدار با بایدن، فاصله نیویورک تا واشنگتن را با راه آهن طی کرد، پس از دیدار با رئیس جمهور آمریکا، او را خدای زنده خواند.

حجم ویدیو: 1.32M | مدت زمان ویدیو: 00:00:43
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش نیویورک پست، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که برای دیدار با بایدن، فاصله بین نیویورک و واشنگتن را سوار بر قطار‌های شرکت امترک شد، پس از دیدار با رئیس جمهور آمریکا او را خدای سفر‌های ریلی خواند.

طبق گزارش نیویورک پست، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در نخستین سفر خود به کاخ سفید که روز سه شنبه به انجام رسید، فاصله بین نیویورک و «واشنگتن دی سی» (محل کاخ سفید) را سوار قطار‌های شرکت ریلی «امترک» شد؛ شرکتی که بایدن سال‌ها پیش در زمانی که سناتور بود، از آن بسیار استفاده می‌کرد.

جانسون که در این سفر به همراه «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس و دستیارانش بود، پس از سفر با قطار‌های شرکت حمل و نقل ریلی امترک و پیش از دیدار برنامه ریزی شده با بایدن در دفتر بیضی (دفتر رئیس جمهور آمریکا) وارد ایستگاه «Union» (اتحاد) شد.

پس از ورود بوریس جانسون به کاخ سفید و در ابتدای دیدار آن‌ها در واشنگتن، بایدن از نخست وزیر انگلیس پرسید: آیا درست است که تو سوار بر قطار امترک اینجا آمدی؟» او نیز پاسخ داد: همینطور است. سپس بلافاصله در شوخی با بایدن و در اشاره به گذشته او گفت: تو خدای زنده امترک هستی!

بایدن نیز بلافاصله با اشاره به ۳۶ سال کارش در مجلس سنا در سال‌های ۱۹۷۳ تا ۲۰۰۹ که این مسیر را با قطار می‌پیمود، گفت: من میلیون‌ها مایل را (سوار بر قطار‌های امترک) پیموده ام. تو فکر می‌کنی من شوخی می‌کنم.

گفتنی است بایدن تقریبا در آن زمان که سناتور بود، هر روزه از خانه خود در ایالت دلاور با قطار‌های راه آهن شرکت امترک به واشنگتن سفر می‌کرد.