ایلنا/ فرمانده کل ارتش گفت: ما یکی از کشورهای جوان است و این از ظرفیت‌های بی‌نظیر ما است. بر اساس همین ظرفیت‌های مهم است که مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم را ابلاغ فرمودند و این مهم‌ترین سند راهبردی ما برای گام دوم انقلاب است.

فرمانده کل ارتش: جمعیت جوان کشور از ظرفیت‌های بی‌نظیر ما است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش صبح امروز و در اولین همایش ملی فرزندان طلبه کارکنان ارتش که در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، طی سخنانی با تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی و رحلت علامه حسن‌زاده آملی و گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس، گفت: نقش علما و روحانیت در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و باز شدن افق‌های جدید به دلیل اینکه خاستگاه انقلاب اسلامی یک خاستگاه فرهنگی و دینی است، پررنگ‌تر و برجسته‌تر شد و مهمترین بخشی که حافظ انقلاب هستند و باید آن را ارتقاء دهند، علما هستند که همواره در طول این دوران طولانی تاکنون موفق عمل کرده‌اند.

وی ادامه: ترویج ارزش‌های اخلاقی و دینی و تقویت روحیه ایثار و جهاد و پیشتازی روحیه شهادت از جمله مهم‌ترین ماموریت‌ها و مسئولیت‌های روحانیت است. امام خمینی(ره) همواره تاکید بر نزدیکی و حضور و فعالیت روحانیت در عرصه سیاست داشتند.

موسوی در ادامه بیان کرد: یک مطلب مسأله جوانی است، کشور ما یکی از کشورهای جوان است و این از ظرفیت‌های بی‌نظیر ما است مرتب مقام معظم رهبری نسبت به این مساله بیانات و نکاتی را مورد اشاره قرار داده اند؛ و براساس همین ظرفیت‌های مهم است که مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم را ابلاغ فرمودند و این مهم‌ترین سند راهبردی ما برای گام دوم انقلاب است.

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب که خطاب اصلی به جوانان است که جدیدترین فرامین فرماندهی معظم کل قوا است. ایشان در این بیانیه «شناخت دقیق انقلاب اسلامی» را از وظایف مهم نسل جوان برشمردند و تأکید کردند که برای برداشتن گام های استوار در آینده باید گذشته را شناخت و از تجربه ها درس گرفت، اگر از این راهبرد غفلت شود دروغ‌ها به جای حقیقت خواهند نشست و آینده مورد تهدید های ناشناخته قرار خواهد گرفت. دومین موضوع «شناخت ظرفیت‌های کشور» است که حضرت آقا فرمودند «نکته مهمی که باید آینده سازان مدنظر داشته باشند این است که در کشوری زندگی می کنند که از نظر ظرفیت های طبیعی و انسانی کم نظیر است». خب در این رابطه آمار و ارقام و مشخصات موجود است واقعا ما یک کشور کم نظیری را داریم و در بعضی حوزه ها مقام اول در جهان را در اختیار داریم. خیلی کارهای بزرگی می توان با این سرمایه عظیم انجام داد.

فرمانده کل ارتش در ادامه بیان کرد: سومین موضوع «تقویت انگیزه و همت» است که رهبری در این بیانیه میفرمایند «همت های بلند و انگیزه های جوان و انقلابی خواهند توانست در پیشرفت های مادی و معنوی کشور به معنای واقعی جهش ایجاد کنند». چهارمین فراز «پذیرش مسئولیت ها» ست، که ایشان می فرماید «مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان و فعالان جوان در همه میدان های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی و نیز در عرصه های دین و اخلاق و عدالت باید شانه های خود را زیر بار مسئولیت دهند، از تجربه ها و عبرت های گذشته بهره گیرند، نگاه روحیه انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته اسلامی بسازند.» نه فقط یک نظام پیشرفته بلکه الگوی کامل بسازند. و مساله پنجم حفظ و ارتباء روحیه و امید، شما جوانان باید پیشگام در شکستن این محاصره تبلیغاتی باشید، در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید، ترس و ناامیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه ای ترین جهاد شماست. 

وی ادامه داد: مقابله با ترس و ناامیدی و پرورش امیدواری از دیدگاه رهبری نخستین و ریشه ای ترین جهاد شما جوانان در نگاه معظم رهبری است. رهبری همچنین می فرمایند «به اعتقاد من خلاصه و چکیده بیانیه گام دوم انقلاب این چند جمله است. «دهه های آینده دهه های شماست و شمایید که باید کارآزموده و پرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هرچه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی ارواحنا فداه است، نزدیک کنیم.» این به اعتقاد من خلاصه و چکیده و اصل حرف بیانیه گام دوم است.

موسوی در بخش پایانی اظهار داشت: خصومت دشمنان علیه نظام ما به ماهیت اسلامی بودن نظام بر می گردد و از آنجایی که مشروعیت و تدوام نظام و استقلال کشور منوط به حاکمیت ارزش های اسلامی است مهمترین رسالت روحانیت و جوانان امروز مقابله با تهدیدهای نرم دشمنان در حوزه ارزش ها و اعتقادات دینی و روحیه انقلابی است که امیدواریم با همت همه شما جوانان عزیز روز به روز شاهد تعالی و بالندگی نظام اسلامی و کشور باشیم.