فارس/ پس از سفر روز گذشته وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین، منابع عبری‌زبان خبر دادند که دو طرف درباره مقابله با پهپادهای ایرانی گفت‌‌و‌گو کرده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص»، امروز (جمعه)، خبر داد که تل‌آویو و منامه در پی همکاری برای مقابله با پهپادهای ایرانی هستند.

پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از هاآرتص گزارش داد که «یائیر لاپید»‌ وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در جریان سفر روز گذشته خود به بحرین با مقامات این کشور درباره مقابله با پهپادهای ایرانی گفت‌و‌گو کرده است.

یک منبع سیاسی آگاه در این ارتباط به هاآرتص خبر داد: «ایران آن دسته توانمندی‌های رزمی‌اش را توسعه می‌دهد که هدایتگری ندارند؛ مثل پرنده‌های بدون‌سرنشین؛ اما تنها این نیست! این مسئله همه را اینجا نگران کرده است. برای همه آشکار است که ما چه توانمندی‌هایی را [برای بررسی] بر روی میز قرار می‌دهیم».

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در جریان سخنرانی اخیر خود در مجمع عمومی سازمان ملل علنا به این مسئله اشاره کرد و گفت که ایران از «اسکادرانی از پهپادهای کشنده بدون سرنشین» استفاده می‌کند.

هاآرتص همچنین خبر داد که لاپید در جریان سفر روز گذشته خود به بحرین در کنار دیدار با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین  و «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولی‌عهد این کشور، به همراه «عبداللطیف الزیانی» همتای بحرینی‌اش از ناو آمریکایی «پرل هاربر» دیدن کرده است و «برد کوپر» فرمانده ناوگان پنجم آمریکا نیز به استقبال آن‌ها آمده است.

مطابق با این گزارش، در کنار مسائل اقتصادی، بخش عظیمی از گفت‌و‌گوهای شاه بحرین و وزیر خارجه تل‌آویو به مسائل امنیتی از جمله پرونده ایران اختصاص یافته است.

منبع سیاسی مذکور با اشاره به اینکه شاه بحرین معمولا با میهمانی در سطح وزیر خارجه دیدار نمی‌کند، افزود که دیدار روز گذشته شاه و ولی‌عهد بحرین با لاپید حاکی از آن بود که بحرین  به گسترش روابط خود با تل‌آویو تمایل دارد.

در بخش دیگری از این گزارش به اظهارت وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در کنفرانس مطبوعاتی دیروز پرداخته شده که او با اشاره ضمنی به ایران گفت: «فرصت‌های ما مشترک است. تهدیدهای ما نیز مشترک است و [این تهدیدات] از ما دور نیستند».

به‌رغم آنکه دو وزیر در جریان این نشست مطبوعاتی به مستقیما به ایران اشاره‌ای نکردند؛ اما هاآرتص به نقل از یک مقام بحرینی نوشت: «کسی بیشتر از ما از ایران رنج نمی‌برد».

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، چهارشنبه، اعلام کرد که وزیر خارجه این رژیم به دعوت همتای بحرینی‌اش، روز پنجشنبه، به منامه سفر خواهد کرد.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی پس از ورود به بحرین و دیدار با مقامات ارشد این کشور از جمله ولی‌عهد و شاه بحرین، سفارت این رژیم را رسما در منامه افتتاح  کرد.

همزمان با ورود لاپید به بحرین و دیدار او با مقامات ارشد این کشور، مردم بحرین در بخش‌های مختلفی از منامه دست به تظاهرات زدند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و همتای بحرینی او چند توافقنامه راهبردی در زمینه‌های مختلف امضاء کردند و همچنین یک خط هوایی میان دو طرف افتتاح شد که در طول هفته، دو پرواز انجام خواهد داد.

مطابق با بیانیه وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی،‌ دو پرواز مذکور توسط شرکت هواپیمایی «گلف ایر» بحرین صورت خواهد گرفت.

بحرین در سپتامبر سال۲۰۲۰ با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، توافقنامه‌ عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «آبراهام» را امضاء و رسما با تل‌آویو روابط دیپلماتیک برقرار کرد.