اینستاگرام رسما اعلام کرده که ویدیویهای عادی ۱ دقیقه ای رو با ویدیوهای IGTV که میتونن تا ۶۰ دقیقه باشن، در هم ادغام میکنه و حالا همگی Instagram Video نامیده میشن و دیگه چیزی به نام IGTV نخواهیم داشت

تغییرات جدید در اینستاگرام | حذف ویدیوهای IGTV
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فرمت IGTV در اینستاگرام که قرار بود رقیب یوتوب باشه، انچنان که این شرکت انتظار داشت، رشد نکرد و کم کم از صفحه اصلی اینستاگرام حذف شد و اسم اون روز به روز مخفی تر شد تا اینکه حالا اینستاگرام دو فرمت ویدیویش رو در هم ادغام کرده و دیگه اثری از IGTV نخواهد بود.

با این اقدام کاربران دیگه نیازی ندارن ویدیوهای کوتاه و بلندشون رو با مسیر مختلف اپلود کنن بلکه حالا همه ویدیوهای اینستاگرام مثل پست عادی قابل اپلود کردن هست. علاوه بر این کاربران میتونن ویدیوهای طولانی رو ببرن، پیجهارو روی اونها تگ کنن و روی اونها فیلتر اعمال کنن.ویدیوهای کوتاه اینستاگرام کماکان مثل قبل دیده میشن ولی ویدیوهای بلند ۶۰ ثانیه اول اونها در فید اینستاگرام دیده میشه و ادامه ویدیو در محیطی مشابه ریلز اینستاگرام قابل دیدن هست. در این محیط همچنین کاربران با اسکرول به بالا میتونن ویدیوهای مشابه رو ببینن.

اینستاگرام همچنین یک تب جدید به پیج ها اضافه کرده که همه ویدیوهای اون پیج یعنی ویدیوهای کوتاه، بلند و لایو استریم هارو در کنار هم نشون میده. اما ریلز کماکان از Instagram Video مستقل هست و این دو فرمت همچنان در کنار هم در اینستاگرام به فعالیتشون ادامه میدن.

این تغییر از امروز برای کاربران iOS و اندروید عرضه شده و به تدریج برای همه کاربران فعال خواهد شد.

 

علت قطع اینستاگرام و قطع واتساپ | اطلاعات شما لورفته؟


اطلاعات محرمانه ۱.۵ میلیارد توسط هکرها به فروش گذاشته شده است.ساعتی قبل خبری درباره هک شدن فیس بوک، اینستاگرام و واتس آپ منتشر شد.رسانه‌های جهانی روز دوشنبه اعلام کردند پس از گذشت ۴ ساعت از اختلال در خدمات رسانی شرکت فیسبوک، مارک زاکربرگ رییس این شرکت ۷ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده است و همزمان نیز داده‌های یک و نیم میلیارد کاربر فیسبوک در اینترنت به فروش گذاشته شده است.به گزارش ایرنا از "راشا تودی" ارزش سهام غول‌های فن آوری آمریکایی همچنان درحال سقوط است. بنابر گزارشات، کارمندان فیس بوک حتی قادر به ورود به ساختمان نیستند و دلیل آن وجود اختلال در کارت‌های سازمانی اعلام شده است. این رسانه روسی همچنین در توییتی اعلام کرد اطلاعات خصوصی بیش از ۱.۵میلیارد کاربر فیس بوک توسط هکرها برای فروش عرضه شده است. 

همچنین بر اساس داده‌های "پرایوسی افیرز" داده‌های عرضه شده برای فروش شامل نام کاربران، ایمیل، شماره موبایل، موقعیت مکانی، جنسیت و نام کاربری افراد است. داده‌ها جدید و مربوط به ۲۰۲۱ هستند.با این حال شرکت فیسبوک احتمال یک سایبری به این شرکت را بعید اعلام کرده است. 

اگرچه فیسبوک احتمال حمله سایبری به سیستم‌های خود را رد کرده است اما در تازه‌ترین خبر یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با اسکای‌نیوز اعلام کرده در پشت پرده‌ی اختلال در زیرمجموعه‌های این شرکت و بسیاری از سایت‌ها حمله سایبری بسیار محتمل است. 

فیس بوک اولین شبکه اجتماعی بود که کاربران آن از مرز یک میلیارد نفر عبور کرد و در حال حاضر به طور ماهانه بیش از ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون نفر کاربر فعال دارد. این شرکت در حال حاضر همچنین مالکیت چهار رسانه اجتماعی بزرگ را در اختیار دارد که هرکدام ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارند: فیس بوک (شرکت اصلی) ، واتس اپ، فیس بوک و اینستاگرام. 

دیروز پیام‌رسان واتساپ دچار اختلال شده و کاربران ایرانی امکان استفاده از آن را ندارند. همچنین بر اساس برخی از گزارش‌ها اینستاگرام هم دچار اختلال شده است. اما آیا این مشکل کاربران ایرانی است؟ 

بر اساس گزارش‌های رسیده کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام و فیس‌بوک و پیام رسان واتساپ در استفاده از این اپلیکیشن‌ها دچار مشکل شدند. اما گفته می‌شود اختلال این سه اپلیکیشن مخصوص کاربران ایران نیست و این اختلال جهانی است.

برخی از کاربران واتساپ اعلام کردند که واتساپ قطع شده و پیام‌های ارسال شده آنها به دست مخاطبان نمی‌رسد. برخی دیگر هم می‌گویند این برنامه فعال نیست و اصلا امکان ارسال پیام را ندارند.

این مشکل درباره شبکه اجتماعی اینستاگرام هم وجود دارد. دسترسی به این شبکه هم ممکن نیست و کاربران امکان به اشتراک‌گذاری پست و دیدن پست‌های دیگران را ندارند.

اگرچه در ابتدا تصور می‌شد که دلیل اختلال و قطعی واتساپ و اینستاگرام داخلی است اما حالا مشخص شده دلیل این قطعی، جهانی است.

هنوز شرکت های پشتیبانی‌کننده به اختلال گسترده در instagram و whatsapp واکنش نشان نداده‌اند.

اما واتساپ در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که در حال تلاش برای حل مشکل و به روزرسانی این پیام‌رسان است.

واتساپ اعلام کرده که ما می دانیم برخی از افراد در حال حاضر با واتس‌اپ مشکل دارند. در تلاش هستیم تا همه چیز به حالت عادی برگردد و در اسرع وقت با به روز رسانی مشکل را برطرف می‌کنیم. از صبوری شما تشکر می کنیم!

گفتنی است برنامه‌های واتساپ، اینستاگرام و فیس بوک- همه متعلق به فیس بوک هستند و از زیرساخت‌های مشترکی استفاده می‌کنند. احتمالا مشکل در این زیرساخت دلیل قطع واتساپ و اینستاگرام است.

فوری/ تلگرام هم قطع شد

ظاهرا برخی از بخش های تلگرام با کندی یا قطعی مواجه شده است. از دقایقی قبل برخی کاربران و صاحبان سوپر گروه ها و کانال های تلگرامی اطلاع دادند که در نسخه دسکتاپ باز شدن تصاویر با مشکل مواجه شده است.همچنین بخش کامنت های مخاطبان نیز از دسترس خارج شده و فعال نیست.از چند ساعت قبل واتس آپ، فیس بوک و اینستاگرام در برخی کشورها به طو کامل از دسترس خارج شده است.

فیس بوک و واتساپ هک شده اند/ اطلاعات ۱.۵ میلیارد کاربر لو رفت!

اطلاعات محرمانه ۱.۵ میلیارد توسط هکرها به فروش گذاشته شده است.ساعتی قبل خبری درباره هک شدن فیس بوک، اینستاگرام و واتس آپ منتشر شد. زاکربرگ مدیرعامل این سه نرم افزار قدرتمند خیلی زود این موضوع را تکذیب کرد.اکنون اما خبری منتشر شده که نشان می دهد موضوع هک این دو شبکه اجتماعی و یک پیام رسان توسط چینی ها بسیار جدی است.ظاهرا اطلاعات محرمانه ۱.۵ میلیارد توسط هکرها به فروش گذاشته شده است. راشاتودی خبرگزاری رسمی روسیه با اعلام این خبر، رسما هک گسترده این نرم افزارها را اطلاع داد.