رئیسی به نخست وزیر جدید ژاپن پیام داد

رئیسی پیام داد + جزییات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

لوگو آخرین خبر

برگزیده

سیاسی

ورزشی

بین الملل

چندرسانه ای

اقتصادی

جامعه و حوادث

فناوری

موسیقی

سینما و چهره ها

جذابترین ها

بازار اپ

تحلیل ها

خواندنی ها

استــانی 

ایسنا/ رئیس جمهور در پیامی با تبریک انتخاب "کیشیدا فومیو" نخست وزیر جدید ژاپن، ابراز امیدواری کرد که تقویت رایزنی ها و تشریک مساعی دو کشور همچون گذشته موجب تحکیم روابط و صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی گردد.

متن پیام سید ابراهیم رئیسی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای کیشیدا فومیو

نخست وزیر ژاپن

انتخاب جناب عالی به عنوان نخست وزیر کشور دوست، ژاپن را از طرف دولت و ملت ایران صمیمانه تبریک می گویم و امیدوارم که حضور جناب عالی در این مسند، فصل جدیدی از دوستی بین دو کشور را بگشاید. اطمینان دارم با توجه به روابط دوستانه و تاریخی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن و با مساعی مشترک، مناسبات و همکاری های فیمابین در تمامی عرصه ها، به ویژه در حوزه های اقتصادی و تجاری بیش از پیش گسترش می یابد.

سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره کمک به تقویت صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی در پرتو عدالت و پایبندی متقابل به تعهدات و توافقات بین المللی، توام با رعایت حق حاکمیت کشورهای مستقل و صیانت از حقوق ملت ها بوده است. برهمین اساس امیدوارم تقویت رایزنی ها و تشریک مساعی دو کشور همچون گذشته موجب تحکیم روابط و صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی گردد. ایران و ژاپن به عنوان دو دوست قدیمی می توانند با اصالت دادن به روابط دوجانبه، اعتماد متقابل بین خود را تعمیق بخشند.

سلامتی و موفقیت آن جناب و سعادت و بهروزی مردم ژاپن را آرزومندم .

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران