یک خبر درباره رفع تحریم‌های امریکا نرخ دلار در پشت خط را ممنوع کرد.

واکنش دلار به شل‌شدن تحریم‌ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

هفته گذشته، فرصت مناسبی برای کاهشی‌های بازار ارز بود. معامله گران در معاملات پشت خطی روز سه شنبه توانستند نرخ دلار را به به زیر مرز ۲۸ هزار تومان ببرند و در ادامه هفته نیز تمایل چندانی به خرید نشان ندادند. دیشب در معاملات پشت خطی حتی اسکناس امریکایی تا محدوده ۲۷ هزار و ۸۵۰ تومانی پایین رفت.

پیش‌بینی نرخ دلار در ۱۷ مهر ۱۴۰۰

با این وجود، بیشتر تحلیل گران فنی باور دارند، تا زمانی که کمربند دفاعی بازار در دامنه ۲۷ هزار و ۷۰۰ الی ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان شکسته نشود، فروشندگان قوی تری پا به عرصه معاملات نخواهند گذاشت. البته جو بازار در شب گذشته همراهی بیشتری با فروشندگان داشت و ممکن است این مسئله در ابتدای روز جاری نیز اثرگذار و منجر به شکست کمربند یاد شده شود.

دیروز بعدازظهر اعلام شد که پایگاه وزارت خزانه داری امریکا، شماری از شرکت هایی را که پیشتر به دلیل ارتباط با ایران مورد تحریم قرار گرفته بودند را از فهرست تحریم‌ها خارج کرده است. همین خبر موجب شد که کمی میزان فروش‌ها در بازار پشت خطی افزایش یابد.

با وجود افت حدودا ۲ درصدی نرخ دلار در هفته گذشته، برخی از معامله گران اعتقاد دارند که فضای بازار برای ورود فروشندگان میان مدت فراهم نشده است. آنها اعتقاد دارند در صورتی که در هفته جاری، خبر شروع رسمی مذاکرات هسته‌ای منتشر نشود، بار دیگر خریداران دست بالاتر را در بازار به‌دست خواهند آورد.

هم چنین میزان عرضه و رفتار بازارساز در روز جاری بسیار مورد توجه معامله گران خواهند بود. آغاز به کار رئیس کل جدید بانک مرکزی موجب شده است که برخی از معامله گران انتظار افزایش عرضه ارز را داشته باشند. در صورتی که چنین اتفاقی رخ ندهد، بخشی از معامله گران به عنوان خریدار به بازار بازخواهند گشت.

منبع: اقتصاد نیوز