نامه نیوز/ سه روز بعد از اظهارات ظریف در کلاب هاوس، اتهام زنی به او آنقدر برای روزنامه‌های اصولگرا جذابیت داشت که آن را در تیترهای درشت صفحه اول خود پیگیری کنند.

ادعایی درباره پشت پرده هجمه به ظریف
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کیهان در مطلبی با تیتر «اعتراف ظریف برگ تازه‌ای از فاجعه برجام»، جام جم با «حاشیه‌های ناتمام یک متن پر از تعلیق»، جوان آنلاین با «آیا ظریف قصور کرده؟» و وطن امروز با «منافع ملی در تعلیق ظریف» و... 
 
اصولگرایان با ارجاع به تنها یک جمله از مجموعه اظهارات ظریف ادعای «اعتراف» او به «پر از تعلیق» بودن «متن برجام» را بزرگنمایی کردند و ترجیح دادند از انتشار کامل حرف‌هایش که خط بطلانی بر این تحریف می‌کشید، خودداری کنند.  

آنها در حالی به این بهانه به صورت ظریف چراغ گرفتند که میزان تسلط جانشین او به زبان انگلیسی مایه نگرانی است و معاون سیاسی که باید مذاکره کننده ارشد باشد متوجه برعکس بودن پرچم کشورش روی میز مذاکرات نمی‌شود. این حمله گسترده به ظریف را در واقع باید فرار رو به جلو طیف تندرو دانست. 

ظریف در کلاب هاوس گفته بود: «به کسانی که ضمائم را مذاکره می‌کردند، دستورالعمل داده بودیم که از بعضی عبارات استفاده نشود، در لحظات آخر اما یکی از ضمیمه‌ها مذاکره می‌شد، نماینده اروپا گفته بود که ما تحریم‌های ایران را لیفت و لغو می‌کنیم، اما تصمیمات اتحادیه اروپا که شامل چیزهای دیگری هستند را نمی توانیم «لیفت» کنیم البته تا زمانیکه تحریم‌ها براساس قطعنامه شورای امنیت بودن برداشته شود... لذا این بحث تعلیق به امریکا هیچ ربطی نداشت و به تحریم‌های اروپا ارتباط داشت. آن هم نه درمورد تحریم‌های کنونی، بلکه در مورد تحریم‌هایی که قرار بود بعدا برداشته بشود. چهاربار یا سه بار کلمه ساسپند در ضمیمه استفاده شده بود».