آفتاب یزد: خبرِ ارزانی از هر دستگاه و مسئولی که باشد، خیلی زود به کانون توجه تبدیل خواهد شد اما، خبر مهم وزیر جهاد کشاورزی درباره کاهش قیمت شیر، پنیر و ماست یکی از آن دست خبرهایی بود که بدنیست چند کلمه‌ای پیرامون آن بنویسیم!

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، روز پنجشنبه ۱۵ مهرماه در حاشیه بازدید از روستاییان و عشایر شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران گفت: دومین موضوعی که در حال حاضر بحث ما و سوال مردم است، بحث مربوط به تامین مرغ، تخم مرغ و لبنیات است. از هفته آینده با تصمیمی که در ستاد تنظیم بازار به ریاست دکتر مخبر گرفته شد و بنا به دستوری که رئیس جمهور در مورد ثبات قیمت‌ها و فراوانی و دسترسی اقلام صادر کرد، از شنبه کاهش ۱۰ درصدی قیمت در سه محصول اصلی شیر و پنیر و ماست عملیاتی خواهد شد.

در این راستا و در پاسخ به این سوال که کدام محصولات لبنی شامل این کاهش ۱۰ درصدی می‌شوند و علت آن چیست، محمدرضا بنی‌طبا- سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی - به ایسنا، گفت: طبق صحبت‌های وزیر جهاد کشاورزی سه محصول لبنی شیر، ماست و پنیر از شنبه با کاهش ۱۰ درصدی قیمت همراه خواهند شد. این سه محصول نیز شامل ماست ساده ۲.۵ کیلوگرمی، پنیریواف ۴۰۰گرمی و شیر پاستوریزه ساده کیسه‌ای ۹۰۰ گرمی است که با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و حمایت صنایع لبنی جهت همراهی با مسئولان دولت جدید برای حمایت از دهک‌های محروم صورت گرفته است. وی با بیان اینکه تلاش کردیم که در این محصولات کاهش قیمت ۱۵درصدی داشته باشیم ولی این امر محقق نشد، افزود: صنایع لبنی از سود مشروع و قانونی خودشان ۵ درصد به مصرف‌کننده تخفیف داده اند. همچنین شبکه توزیع و فروشگاهی نیز با کاهش ۵درصدی سودشان موافقت کردند که در نهایت به ۱۰ درصد کاهش قیمت رسیدیم. البته ۵ درصد هم قرار بود توسط دامداران تخفیف داده شود ولی آن‌ها موافقت نکردند، زیرا هنوز نتوانسته‌اند نهاده‌های دامی مورد نیاز خود را با قیمت مصوب از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کنند.

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

yektanet-logo-typeپیشنهاد توسط

خرید تتر سریع و ارزان در پینگی

پیشنهاد ویژه خرید چای المنیس(450گرمی) از باسلام

خرید قالب آنکد، پوسته وردپرس چند منظوره Uncode با ۹۹,۰۰۰ با ضمانت بازگشت...۴۰٪

خرید تتر سریع و ارزان در پینگی

خرید تتر سریع و ارزان در پینگی

پیشنهاد ویژه خرید چای المنیس(450گرمی) از باسلام

پیشنهاد ویژه خرید چای المنیس(450گرمی) از باسلام

خرید قالب آنکد، پوسته وردپرس چند منظوره Uncode با ۹۹,۰۰۰ با ضمانت بازگشت...۴۰٪

خرید قالب آنکد، پوسته وردپرس چند منظوره Uncode با ۹۹,۰۰۰ با ضمانت بازگشت...

خرید تتر سریع و ارزان در پینگی

پیشنهاد ویژه خرید چای المنیس(450گرمی) از باسلام

خرید قالب آنکد، پوسته وردپرس چند منظوره Uncode با ۹۹,۰۰۰ با ضمانت بازگشت...۴۰٪

 

واکنش‌ها و چند نکته...

این که مردم از ابتدا، اصلِ ارزانی را باور نکردند یک درد است اما وقتی ارزانی را در محصولاتی دیدند که مدت‌ها است آن را ندیده‌اند این احساس به آن‌ها دست داد که «دست انداخته شده اند!» و این یعنی، وزیر محترم «جهاد کشاورزی» به چند نکته واقف نیست:

- این که طی مدتِ وزیرِ جهاد کشاورزی شدن کاری نکرده‌اید و نشسته‌اید و دست روی دست گذاشته‌اید یک بحث است اما این که با بازی با اعصاب مردم بخواهید عرض اندام کنید فاجعه است!

- این که وزیر محترم جهاد کشاورزی همچنان در حال و هوای مجلس در روز دادنِ رای اعتماد باشد خیلی بد است چون این احساس به دست می‌دهد که گویی ساداتی نژاد کلاً مجلس را جدی نگرفته است چون آن رای اعتماد صرفاً جنبه‌ی حمایتی از دولتی داشت که قرار بود بیاید و کاری کند کارستان اما اگر گمان برده‌اند که آن رای اعتماد تضمین شده و الی الابد است لابد بد به عرض ایشان رسانده اند.

- این که لا به لای گرانی، ارزانی بازی کنیم به این می‌ماند که به مردم اعلام کنیم از بعدِ وزیر شدن نه قدم در جامعه گذاشته‌ایم نه از بازار و معیشت و تنگی‌های این دو خبر داریم که اگر این گونه باشد باید گفت یا رئیسی در انتخاب وزیر جهاد کشاورزی اشتباه کرده یا مجلس برای دادنِ رای اعتماد، عجله! که هر کدام که باشد با چند سوال و یک استیضاح؛ جبران مافات می‌شود

- نکته‌ی نهایی این که؛ کمک نمی‌کنی، مرهم نمی‌نهی، دستت از چاره کوتاه است یا اساساً اشتباهی وزیر شده‌ای یک بحث است اما این که خواسته باشید با روان مردمِ فرو رفته در باتلاق گرانی بازی کنید عین بی‌تدبیری است که امیدواریم برای این یک فقره حداقل توجیه قابل قبولی داشته باشید چون می‌دانیم توضیح منطقی‌ای قطعاً ندارید و نکته‌ی آخر: روی گذشت و صبوری و مهربانی مجلس تا جایی حساب کنید که پای منافع کشور و مردم در میان نباشد!