رفع ارورهای یخچال ویرپول در نمایندگی ویرپول
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یخچال باید به صورت مداوم بررسی شود و در صورت مشاهده خطا و ارور، به سرعت رفع شود. سهل‌انگاری در این مورد می‌تواند هزینه‌های زیادی برای شما در‌پی داشته‌باشد. خطا و ارورهای متداول یخچال ویرپول به این شرح است.

 

رفع خطای ۰۱ یخچال ویرپول

اختلال در عملکرد مخزن آب علت این خطا است. در خطای مخزن آب ممکن است مخزن یا اتصالات دریچه مخزن دچار مشکل شده باشد، در مواقعی نیز، ممکن است برد اصلی هم آسیب دیده باشد. برای رفع این خطا باید سلامت اتصالات دریچه مخزن، مخزن آب و برد را بررسی کنید و در صورت وجود ایراد، قطعه مورد نظر را با قطعه‌ای سالم تعویض کنید.

 

رفع خطای ۰۲ یخچال ویرپول

اختلال در بخش عایق هوا علت بروز این خطا است و ممکن است در اثر گیر کردن عایق هوا به وجود بیاید. برای رفع این خطا باید سلامت دستگاه عایق هوا و اتصالات مربوط به آن را بررسی کنید. در مواردی ممکن است صفحه کنترل اصلی هم دچار آسیب شده باشد.

 

رفع خطای ۰۳ یخچال ویرپول

وجود اختلال در عملکرد کندانسور یا دستگاه تبخیر علت بروز خطای ۰۳ است. برای رفع این خطا باید دستگاه تبخیر و صفحه کنترل را بررسی کنید.

 

رفع خطای ۰۴ یخچال ویرپول

علت بروز خطای ۰۴اختلال در عملکرد کندانسور یا دستگاه تبخیر است. در این خطا ممکن است کندانسور دچار ایراد شده باشد یا از کار افتاده باشد. برای رفع این خطا باید سلامت فن کندانسور را بررسی کنید.

 

مطالعه کنید! نگاهی به نحوه خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی در نمایندگی ویرپول

 

رفع خطای ۰۵ یخچال ویرپول

علت بروز این خطا وجود ایراد در سنسور نمایش دما است. اگر دمای یخچال قابل خوانش نباشد، ممکن است اتصالات، سنسور و یا صفحه کنترل اصلی دچار ایراد شده باشد.

 

رفع خطای c یخچال ویرپول

علت این خطا خرابی سنسور یخچال است. این خطا ممکن است در اثر خرابی ترمودیسک، ترموفیوز یا برد الکترونیکی به‌وجود بیاید. برای رفع این خطا باید ایرادات به وجود آمده در این قطعات را بررسی و رفع کنید.

 

رفع خطای cf یخچال ویرپول

اختلال بین صفحه کنترل اصلی و صفحه نمایش‌گر علت خطای cf است. خرابی اتصالات و سیم‌کشی صفحه کنترل و صفحه نمایش‌گر منجر به خطای cf می‌شود‌؛ بنابراین باید سلامت این دو قطعه را بررسی کنید.

 

رفع خطای _ یخچال ویرپول

بالا رفتن دمای فریزر علت بروز خطای _ است. در مواقعی که دمای فریزر بالاتر از ۱۱- باشد باعث ایجاد اختلال در فن تبخیر کننده، فن کمپرسور و یا کمپرسور می‌شود. در صورت به وجود آمدن این خطا، باید قطعه‌های ذکر شده را بررسی کنید.

 

 

رفع خطای -۷ یخچال ویرپول

بالا رفتن جریان برق و ورود میزان زیادی برق در برد الکترونیکی باعث نمایش این خطا می‌شود. در اثر این اختلال، برق وارد شده به برد از ایجاد سرما در یخچال جلوگیری می‌‌کند. ریست کردن دکمه هشدار، ممکن است این خطا را رفع کند ولی بهتر است برد الکترونیکی هم بررسی شود.

 

 

رفع خطای d یخچال ویرپول

این خطا در اثر ایجاد اختلال در عایق هوا به وجود می‌آید. زمانی که عایق هوا بشکند، هوا در عایق گیر می‌کند و باعث اختلال در کارکرد یخچال می‌شود‌. برای رفع این خطا، باید در هنگام خاموش بودن یخچال، سلامت عایق هوا بررسی گردد. در صورت مشاهده شکستگی، باید عایق هوا تعویض شود.

 

رفع خطای -۸ یخچال ویرپول

این خطا در اثر نمایش دمای بالاتر از حد مجاز به‌وجود می‌آید. در این خطا، دمای فریزر بین ۱۸ درجه فارنهایت تا -۸ درجه سانتی‌گراد نمایش داده می‌شود. این خطا ممکن است در اثر ایجاد اشکال در جریان برق رخ دهد. با فشار دادن کلید دمایی فریزر این ایراد رفع می‌شود‌.

 

رفع خطای E3 یخچال ویرپول

زمانی که خطای E3 رخ میدهد ممکن است دمای یخچال پایین بیاید و خنک نشود. در این خطا ممکن است برد الکترونیکی، سنسور و یا اتصالات آن دچار ایراد شده باشد. در برخی موارد نیز ممکن است سیستم یخ‌زدایی یخچال دچار اشکال شده باشد.