شاخص هم وزن امروز با افت روبرو شد و با ۹۶۰ واحد رشد بر روی شاخص ۳۴۴ هزار و ۵۰۵ واحد قرار گرفت

بورس بالاخره مثبت شد | رشد بینظیر شاخص بورس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

​شاخص کل بورس در روز چهار شنبه ۲۴ آذر و در پایان معاملات روز با رشد ۱ هزار و ۳۷۷ واحدی همراه شد و به یک میلیون و ۲۹۳ هزار واحد رسید.

شاخص هم وزن امروز با افت روبرو شد و با ۹۶۰ واحد رشد بر روی شاخص ۳۴۴ هزار و ۵۰۵ واحد قرار گرفت.

به گزارش گسترش نیوز ارزش معاملات نیز ۴۴ هزار و ۴۱۸ میلیارد شد.در معاملات امروز نمادهای " میدکو "، " فملی " و " شفن " به ترتیب با ۶۶۰، ۶۰۰ و ۵۰۳ واحد بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند.پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی نیز " خودرو "، " خساپا " و " فولاد " بودند.

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 4میلیارد و 770 میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 3هزار و 313میلیارد تومان در بیش از 399 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 11هزار و 349 واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 349 هزار و 365 واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و ایران خودرو شد و در مقابل شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، پتروشیمی فناوران و بانک کارآفرین با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و 368میلیون ورقه به‌ارزش یک هزار و 939میلیارد تومان در 195هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 73واحد رشد کرد و در ارتفاع 19هزار و 176واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی شد و در مقابل شرکت‌های تولید نیروی برق دماوند، مدریت انرژی امید تابان هور و توسعه سامانه نرم افزاری نگین بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

روند حرکت بازار سرمایه امروز برخلاف روزهای گذشته صعودی بود، به طوری که شاخص کل بورس بیش از ۸۰۰۰ واحد افزایش یافت.شاخص کل بورس با ۸۴۸۶ واحد صعود تا رقم یک میلیون و ۳۴۳ هزار واحد افزایش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۴۳۰ واحد افزایش به رقم ۳۶۳ هزار و ۳۴۸ واحد رسید.معامله‌گران این بازار ۳۷۵ هزار معامله به ارزش ۲۴ هزار و ۸۲۴ میلیارد ریال انجام دادند.

فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی نوری نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل معدنی و صنعتی گلگهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس با ۷۴ واحد افزایش در رقم ۱۹ هزار و ۲۰۹ واحد ایستاد.

در این بازار ۱۸۱ هزار معامله به ارزش ۱۴ هزار و ۵۱۶ میلیارد ریال انجام شد.

پلیمر آریاساسول، پتروشیمی تندگویان، صنعتی مینو، پالایش نفت لاوان و تولید نیروی برق دماوند نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل مدیریت انرژی امید تابان‌پور نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی  را روی فرابورس گذاشتند.

 شاخص کل بورس امروز با ۱۸ هزار و ۲۲۶ واحد نزول تا رقم یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحد کاهش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۶۰۴۳ واحد کاهش رقم ۳۷۰ هزار و ۴۲۶ واحد را ثبت کرد.

معامله گران این بازار ۵۳۵ هزار معامله به ارزش ۳۶ هزار و ۱۸۶ میلیارد ریال انجام دادند.

در معاملات این بازار ۶۶ نماد مثبت و ۳۱۴ نماد منفی بودند که از میان آنها ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی پردیس، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، پالایش نفت تهران و پالایش نفت بندرعباس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس نیز ۱۹۹ واحد کاهش یافت و به رقم ۱۹ هزار و ۶۰۸ واحد رسید.

معامله‌گران این بازار ۳۵۹ هزار معامله به ارزش ۳۸ هزار و ۶۱۱ میلیارد ریال انجام دادند.

۹۹ نماد فرابورسی مثبت و ۱۵۹ نماد منفی بودند که از میان آنها پتروشیمی زاگرس، سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، فولاد هرمزگان جنوب، پالایش نفت لاوان و پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.