ایسنا/ دیپلمات ارشد روسیه در وین در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان تاکید کرد که طرف‌های مذاکرات وین باید از اقداماتی که بازگشت به رایزنی‌ها را پیچیده‌تر می‌کند، پرهیز کنند.

حمایت روسیه از ایران در قبال تحریم‌های جدید آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به اظهارات ریچارد گلدبرگ کارشناس آمریکایی عضو بنیاد دفاع از دموکراسی ها واکنش نشان داد که در توئیتی بدون اشاره به نقض برجام از سوی واشنگتن و بدعهدی طرف های اروپایی در اجرای تعهداتشان در این توافق از ایران به دلیل وقفه ایجاد شده در مذاکرات برجامی و توسعه برنامه هسته ای اش انتقاد کرده بود.

اولیانوف در پاسخ نوشت: به طور قطع یک جنبه روشنی وجود دارد که در دسته تبلیغات قرار نمی‌گیرد؛ این حقیقت که تمامی مشکلات ناشی از سیاست فشار حداکثری دولت پیشین آمریکا است. فقط یک به یک گزارش‌های فصلی آژانس در سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ را مطالعه کنید.

این دیپلمات روس همچنین توئیت وزارت امورخارجه کشورمان در محکومیت تحریم های جدید آمریکا علیه ایران را بازنشر داده و نوشت: تمامی طرف ها در مذاکرات وین باید از هرگونه اقدامی که بازگشت و تکمیل موفقیت آمیز مذاکرات درخصوص احیای برجام را پیچیده تر می کند، پرهیز کنند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان جمعه شب در واکنش به اقدام اخیر خزانه داری آمریکا در تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی کشورمان ضمن محکوم کردن و مردود دانستن آن اظهار کرد: اعمال تحریم های جدید نشان دهنده رفتار کاملا متناقض کاخ سفید است. دولتی که از قصد بازگشت به برجام سخن می گوید و همان روش ترامپ را در تداوم اعمال تحریم ادامه می دهد این پیام را ارسال می کند که واقعا قابل اعتماد نیست.

وی افزود: دولت‌های مختلف در این کشور نشان داده‌اند که تا چه میزان ناتوان از درک واقعیت‌های جمهوری اسلامی ایران هستند. اینگونه اقدامات آمریکا در تداوم سیاست شکست خورده فشار حداکثری دولت ترامپ و تحریم های غیر قانونی و ظالمانه این کشور است و همانطور که تاکنون این سیاست هیچ یک از اهداف آمریکا را محقق نکرده است باز هم دستاوردی برای این کشور جز ناکامی‌های جدیدتر در پی نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: این فشارها و تحریم ها خللی در عزم جمهوری اسلامی ایران در دفاع از امنیت و آرامش مردم سرافراز کشور ایجاد نخواهد کرد و تهران مسیر توسعه پایدار اقتصادی را با قدرت ادامه می دهد.