برنا/ سخنگوی هیئت رییسه مجلس گفت: مردم با رفتارهای دولت قبل احساس میکنند به شعورشان توهین شده است. در حمله سایبری اخیر با وجود آنکه دولت تقصیری نداشت اما مدیریت خوبی را در این حادثه داشت و رییس جمهور شخصا به این مسئله ورود کرد و وزیر نفت از مردم عذرخواهی کرد و اطلاع رسانی خوبی صورت گرفت، مردم با دیدن این رفتارهای دولت سیزدهم که صادقانه با آنها برخورد می‌کند و صادقانه به دنبال رفع مشکل است، آرامش خاطر پیدا میکنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«سید نظام الدین موسوی» نماینده مردم تهران و سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفت وگو با برنا در رابطه با "اهمیت سفر های استانی رئیس جمهور و تاثیر آن در کاهش مشکلات استانی" گفت: سفرهای استانی رئیس جمهور محترم چند حسن و ویژگی دارد که بارها‌ مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است. رئیس دولت قبل به سفرهای استانی اهمیت چندانی نمی‌داد و در یکی دوسال اخیر دولت این سفرها تعطیل شد اما آقای رئیسی از همان ابتدا بنا را بر این گذاشت که به استانهای مختلف سفر کند و بین آحاد مردم حضور پیدا کند، این یک حرکت نمادین و یک الگوسازی است. مقام معظم رهبری در تبیین ویژگی‌های رئیس جمهور و دولت مطلوب، ویژگی مردمی بودن را برشمردند که یکی از جلوه‌های مردمی بودن حضور در بین مردم است.
 
او ادامه داد: حضور رئیس جمهور در بین کارگران و سرزدن به روستاهای مختلف یک الگو برای همه مسئولان اعم از استاندار، فرماندار، وزیر و بخشدار و مدیران کل بخش‌های مختلف است که باید بدانند به صورت مداوم بین مردم حضور پیدا کنند. بزرگترین ضعف برای یک دولت قطع ارتباط با مردم است. در دنیای امروز که دنیای ارتباطات است، رسانه‌ها و احزاب و گروه‌ها و... می‌توانند حلقه وصل بین مردم و دولت باشند و مطالبات اقشار را بیان کنند اما حضور مستقیم و ارتباط مستقیم با مردم ارجحیت دارد. در سفرهای استانی رئیس جمهور برخی مردم بیان می‌کنند که تاکنون یک مدیرکل هم به آنجا سر نزده است.

موسوی بیان کرد: در یک نظامی که خود را مردم سالار و اسلامی می‌داند باید طبق سیره معصومین ، مسئولین و حاکمان بین مردم باشند، الحمدالله آقای رئیسی این الگوسازی را بعد از مدتها مجددا احیا کردند و ما شاهد حضور مسئولین مختلف بین مردم هستیم. هر مقامی در حاکمیت اعم از قانونگذار، مجری و ناظر تا زمانی که بصورت مستقیم بین مردم حضور پیدا نکند طبیعتا بسیاری از مشکلات و مسائل برایش ملموس نیست و نمی‌تواند بصورت واقعی درک کنند که مردم چه مشکلاتی و رنجی دارند.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس مطرح کرد: مسئولین بصورت کلان می‌دانند که مشکل اشتغال و بیکاری و تورم و گرانی و محرومیت داریم، اما زمانی که یک مقام مسئول بین مردم ورود پیدا می‌کند و مسائل را از نزدیک می‌بیند طبیعتا فهم و درک دقیق‌تری از رنج مردم دارد، هم در حوزه قانونگذاری می‌تواند قانون خوب وضع کند و هم در مقام اجرا و مقام نظارت به خوبی عمل می‌کند. این یکی از مزیت‌های سفرهای استانی است. سفرهای استانی رییس جمهور برای مجلس، دولت و قوه قضائیه بسیار مهم است. متاسفانه سال‌ها گرفتار مرکز گرایی شدیم، خیلی از مسئولین در مرکز می‌نشینند و نسخه‌هایی را برای استان‌ها و مناطق پیرامون و حاشیه‌ای می‌چینند که این نسخه‌ها مطلوبیت لازم را ندارد و بعضا هم درست اجرا نمی‌شود و به همین دلیل شاهد پروژه‌های ناتمام و نیمه کاره بسیار زیادی در استان‌ها هستیم. 
 
نماینده مردم تهران بیان کرد: در بسیاری از استان‌ها پروژه‌هایی وجود دارد که چندین سال متوقف مانده‌اند و مردم خیری از آن ندیدند که خوشبختانه در سفرهای رئیس جمهور محترم این پروژه‌های نیمه تمام و نیمه کاره و بعضی از مسائل و کارهای اجرایی که خوب پیش نرفته مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در جلسه‌ای که با خود آقای رئیسی داشتیم گفتند علاوه بر ارزیابی وضعیت و مصوبات، بازه زمانی هم مشخص می شود.  

او با بیان این جمله که سفرهای استانی رییس جمهور به کارآمد شدن مدیران استانی کمک می‌کند بیان کرد: سفرهای رییس جمهور برای مدیران استان‌ها یک الگودهی محسوب می‌شود، استاندار، فرماندار و مدیر کل وقتی شاهد حضور رییس جمهور در میان مردم باشند خود را موظف می‌دانند که از این الگو پیروی کنند و بصورت مدام بین مردم حضور داشته باشند. پیگیری رئیس جمهور در به پایان رساندن و اتمام و اجرا شدن مصوبات هیات دولت منجر می‌شود که استانداران و مسئولان استانی با سهولت بیشتری مصوبات را پیش ببرند.

موسوی گفت: مسوولان باید درد مردم را بفهمند، همینکه مردم احساس کنند مسوولین با مشکلات و رنج های آنها غریبه نیستند، منجر به ایجاد امید بین آنان می‌شود. بخشی از ناراحتی مردم این است که احساس کنند که بین انها و مسوولین یک دیوار و شکاف وجود دارد. سفر های استانی رییس جمهور تولید امید و سرمایه اجتماعی می‌کند. سفرهای استانی باید منجر به نتیجه شود، رییس جمهور در جلسه با مجمع نمایندگان تاکید داشتند که برای مصوبات استانی باید بازه زمانی در نظر گرفته شود. همچنین استانداران موظف شده‌اند به دنبال منابع و ظرفیت های جدید برای استان‌ها باشند که به کسب نتیجه مطلوب در سفرهای استانی کمک می‌کند. اینکه مردم احساس کنند دولت جدید حرکت رو به رشدی دارد و با مردم صادق است، مایه امید و آرامش برای انها است و به ثبات جامعه و بازار کمک می‌کند.

او افزود: تصمیم گیری‌های دولت قبل در آبان ۹۸ شوک بزرگی به مردم وارد کرد و مشکلات ناگواری را رقم زد، دولت هم با بی تفاوتی نسبت به اتفاقات ابان۹۸ رفتار کرد‌، این مردم با رفتارهای دولت قبل احساس می‌کنند به شعورشان توهین شده است. در حمله سایبری اخیر با وجود آنکه دولت تقصیری نداشت اما مدیریت خوبی را در این حادثه داشت و رییس جمهور شخصا به این مسئله ورود کرد و وزیر نفت از مردم عذرخواهی کرد و اطلاع رسانی خوبی صورت گرفت، مردم با دیدن این رفتارهای دولت سیزدهم که صادقانه با آنها برخورد می‌کند و صادقانه به دنبال رفع مشکل است، آرامش خاطر پیدا می‌کنند. حمله سایبری حمله بسیار سنگینی بود، دشمن از حادثه اخیر به دنبال این بود از بستر این حرکت یک اغتشاش در کشور شکل گیرد اما به واسطه هوشیاری و در صحنه بودن دولت و رییس جمهور مردم با آرامش کار را به جلو بردند و مشکل به سرعت رفع شد.